Welke monosynth moet ik kiezen?

se1x die ik heb staan heeft best wel langzame attack. Een bassmonster is het, maar typisch moog en dus niet zo'n snelle envelope, best wel belangrijk!
 
Origineel geplaatst door ch9527
se1x die ik heb staan heeft best wel langzame attack. Een bassmonster is het, maar typisch moog en dus niet zo'n snelle envelope, best wel belangrijk!

Heb enkele dagen geleden van een forumlid een SE-1X gekocht met snapmod en bij die van mij is de attack vlijmscherp. De nieuwere modellen hebben standaard snelle envelopes, er is alleen bijna niet aan te komen omdat er soldeersel in gebruikt wordt dat sinds kort in Europa verboden is.

Heb nog niet echt de tijd gehad hem uitgebreid te testen, maar tot nu toe klinkt ie veelbelovend. Als bass-synth heb je er een hele goeie aan in ieder geval, dat kan ik je verzekeren.
 
Wel wat moeilijker te vinden maar zeker niet verkeerd, de Studio Electronics ATC-1.
http://www.soundonsound.com/sos/1996_articles/sep96/studioeleatc1.html

Heeft de mogelijkheid om mbv verschillende cartridges vintage filters te implementeren.. zeer vet

The first ATC1 filter modules are:

• MINI: classic 24dB Minimoog filter. (zit er standaard in, tenzij cartridge wordt ingeplugged)
• 303: the techno-classic TB303 filter.
• SEM: Oberheim's 12dB Synthesizer Expander Module filter.
• 2600: ARP 2600 filter (this didn't arrive in time for the review, alas).

http://www.soundonsound.com/sos/1996_articles/nov96/seatc1.html
 
atc1 zou dan toch wel een goede keuze zijn. en niet te duur. gewoon standaard met mini filter (evt arp2600 filter erbij, sem en 303 kan je vergeten) moet lukken onder de 500 euro, verzendkosten uit usa en bescheiden tax meegerekend.
 
een mfb is idd lekker :)

verder lijken die spectral audio bakken (bv neptune) me zeker ook interessant
 
Origineel geplaatst door geschirrspüler
een mfb is idd lekker :)

verder lijken die spectral audio bakken (bv neptune) me zeker ook interessant
ik ken alleen de oude mfb apparaten dus wil niet meteen deze nieuwe lowbudget (toch?) synths afkatten, maar als ze vergelijkbaar zijn met de spectral audio, dan is bv een synth als van studio electronics gewoon van een heel andere klasse.
neptune en protone zijn best leuk, maar de atc1 klinkt (en dat is niet alleen een kwestie van smaak, er zijn toch ook min of meer objectieve criteria) 10 keer beter.

ik las ergens dat iemand zei dat de bass uit een korg mono/poly zo goed klonk. de mon'/poly is ook een erg leuke synth, maar een bass uit de atc1 is echt heel iets anders.
pulse is trouwens ook inderdaad een goed en goedkoop idee. wel een typisch eigen sound en niet zo krachtig/diep als andere, veel duurdere monosynths, maar wel een dik dijk van een geluid, voor rond de 200 euro....
 
Origineel geplaatst door Roel
mfb lijkt me leuk.. maar heeft iemand wat betere voorbeelden dan de gare demo mp3tjes op de site? :)
misschien hier een keer kijken: http://www.sequencer.de/mfb/mfb-synth.html

vooral die ene van de synth 1 vind ik vet :)

als je wil geef ik je ook wat mp3's die ik uit mijn eigen synth 1 gehaald heb, even geduld dan
 
ik denk dat de mfb zich ook niet verhoud met een se1x...

leuk maar niet super vet ofzo...

ATC voor 500 euro? dan hoef ik er niet over na te denken maar mss kan Leo wat meer vertellen over de bediening met die ene dial en al die drukknoppen??
 
coole demo, vooral de sound vanaf sec17-18 en erna vind ik wel meer dan bruikbaar

hmmm, daar gaat mijn vakantiepremie
 
Origineel geplaatst door Bass
koop die dan :stupid
Mag ik eerst even oriënteren, geachte heer Bass.

heb inmiddels een 101 toegevoegd aan mijn wensenlijstje. maar ns rustig zoeken tot er een goede en mooie voorbij komt.
 
Back
Top