Waldorf Blofeld

Niets is leuker dan de dag afsluiten met een patchje draaien.

3 sinusjes. Modulatie vooral op de ringmod en panning.
2 BPF's, geen externe effecten toegevoegd.
 

Attachments

  • Blofeld_Pad.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 48
Er is er ondertussen wel eentje op komst met toetsenbordje en sample RAM voor de OSCs.

http://www.waldorfmusic.de/en/products/blofeld-keyboard

blofeld_keyboard_front_left_600px.jpg

Dat zal wel sample ROM zijn, dus ingebakken samples. Leuk voor erbij. Voor 400 euro( 750 euro (599 pond) min 350 euro (Morel) krijg je er dus sample ROM en een toestenbord bij. Niet slecht als je ziet wat ze bij Dave Smith, Access en Roland vragen voor een handjevol toetsen.
Maar wat een lelijk ding zeg.
 
Dat zal wel sample ROM zijn, dus ingebakken samples.

Niet dus! Dit heeft Waldorf bij het eigen nieuwsbericht staan:

Not only on the outside did he gain weight, also his inner qualities have seen a remarkable step-up: besides the virtual-analog synthesis and the classic wavetables it now sports a whopping 60 megabytes of sample memory.

Just imagine to add a vocal-like noise spectrum to a typical Wavetable pad, spice-up a virtual-analog solo sound with a strong attack sample or just process any other sample with the countless oscillator and filter modulations.

Play your sound creations on the high-quality keyboard with velocity and aftertouch. Pitchbend and modulation wheel are at your disposal and, as a matter of course, you can connect a sustain pedal.
 
Fraaie patch Koekebakker:halleluja

Merci Tom :)


Nieuwtje : http://www.youtube.com/watch?v=vw44LTpfwIw

22 Sept komt ie er aan, maar volgens mij is editten makkelijker
op de blofeld zelf :). Programmeurs zijn meer op functionaliteit gefocussed
dan op gebruiksvriendelijkheid en design lijkt het wel. :koffie::koffie::koffie:

Die patch librarian ziet er wel zeer handig uit overigens.
 
Dat zal wel sample ROM zijn, dus ingebakken samples. Leuk voor erbij. Voor 400 euro( 750 euro (599 pond) min 350 euro (Morel) krijg je er dus sample ROM en een toestenbord bij. Niet slecht als je ziet wat ze bij Dave Smith, Access en Roland vragen voor een handjevol toetsen.
Maar wat een lelijk ding zeg.


Ik vind hem juist wel erg mooi. Alleen wat meer knoppen was wel aardig geweest. Met eigen samples als basis voor synthese kan dit wel een heel interessant ding worden. Boeit me in elk geval een stuk meer dan een gewone Blofeld, zeker eentje om in de gaten te houden.
 
Hey,

ik heb hem net binnen maar krijg geen geluid als ik op de play knop duw.

Gewoon straight out of the box met koptelefoon en ik druk play?

Enig idee?

Mvg,
Lunchtime
 
Niet dus! Dit heeft Waldorf bij het eigen nieuwsbericht staan:
Dat zegt nog niks. En waarom 60 mb? Waren de standaardreepjes van 64, 128, 256, 512 enz. niet in te bouwen? Volgens mij zijn het gewoon (korte) ROM samples, net als in de Kawai K5000 en de D50 (om maar wat te noemen) om voor, achter of over je wavetable of VA patch te plakken.

En, zoals zoveel anderen al opgemerkt hebben waarom de rest van het oppervlak niet gebruikt? In de desktop zit al bijna niets, dat kunnen ze toch wel uitsmeren. Vond ik ook al zo raar aan de Virus KB.
 
Volgens mij zijn het gewoon (korte) ROM samples, net als in de Kawai K5000 en de D50 (om maar wat te noemen) om voor, achter of over je wavetable of VA patch te plakken.

Voorgebakken samples? Dat kan anno 2008 toch echt niet meer.

waarom de rest van het oppervlak niet gebruikt? In de desktop zit al bijna niets, dat kunnen ze toch wel uitsmeren. Vond ik ook al zo raar aan de Virus KB.

Persoonlijk
vind ik het wel makkelijk; ruimte voor fx', manual, slaapplaats voor de poes, etc.
 
Hey,

ik heb hem net binnen maar krijg geen geluid als ik op de play knop duw.
Gewoon straight out of the box met koptelefoon en ik druk play?
Enig idee?

Je maakt zeker een grapje?
Ik zou eens in de manual op pagina 1 beginnen.
 
En, zoals zoveel anderen al opgemerkt hebben waarom de rest van het oppervlak niet gebruikt? In de desktop zit al bijna niets, dat kunnen ze toch wel uitsmeren. Vond ik ook al zo raar aan de Virus KB.

Ik denk de kostprijs, een matrix is nou eenmaal goedkoper. Misschieen dat dit niet het goede voorbeeld is maar Clavia heeft volgens bewust de fraaie NL3 knoppen met LED's achter wege gelaten op de Nord Wave, dat zou hem 500 EUR,- duurder gemaakt hebben.
 
Toch vind ik het wel jammer dat de desktop die 60MB sample geheugen dan niet heeft. Dan kan echt erg interessant zijn vind ik.

Wie weet komt er een mogelijkheid tot upgraden.
 
Toch vind ik het wel jammer dat de desktop die 60MB sample geheugen dan niet heeft. Dan kan echt erg interessant zijn vind ik.

Wie weet komt er een mogelijkheid tot upgraden.

een beetje naaierittus van waldorf :frons:
 
Nou nou, die Blofeld is er alweer zowat een jaar hoor. Dat heet vooruitgang

Ja, en zeker als je bedenkt dat het een keyboard versie is van een budgetsynth die toch al gauw het dubbele of meer moet kosten, is het niet zo gek dat er wat extra toeters en bellen inzitten. De Blofeld 'as is' is natuurlijk al spotgoedkoop als je kijkt wat 'ie kan dus je kan het moeilijk afzetterij noemen als er iets nieuws en duurders uitkomt dat meer kan.
 
kom op zeg. voor 399 is de blofeld een supermachine.
Waarom verwachten mensen altijd voor een dubbeltje op de
allereerste rang of bij de acteurs op schoot te zitten. Een beetje
realiteit mag ook wel. Het gaat immers niet om een liefdadigheidsinstelling.

En de virus C kopers voelen zich zeker bekocht omdat de TI
uitkwam :D
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top