Waldorf Blofeld

Wat mij betreft zeker een leuke synth voor beginners. Inderdaad mede door het duidelijke scherm. En alles werkt heel handig met de draaiknoppen, je hoort meteen de resultaten van dingen die je aanpast.

Je kan heel eenvoudig beginnen en zal naarmate je vordert niet snel tegen een grens aanlopen, want je kunt er ook heel complexe synthese op doen als je wilt.

Het is een mooi voorbeeld van een typisch subtractieve synthesizer met daarbij als bonus de wavetables en de modulatie matrix.

Ik vind het een heerlijke synthesizer om geluiden mee te bouwen, op de klassieke manieren met verschillende soorten filters, sync en ring modulatie, maar ook met erg leuke nieuwere technieken zoals de heel handige drive curves en dus de wavetables.

Voor een beginner is hij zeker niet te ingewikkeld, maar wel een heel uitgebreide luxe synthesizer waar je niet snel op uitgekeken zal zijn. Mijn eerste synthesizers waren behoorlijk beperkt, wat achteraf wel jammer is omdat je dan veel minder van synthese kunt leren.
 
Hmmm toch wel zeer interressant. wavetables + exclusieve filtertypen+drivetypes. Wordt weer een spaarvarkentje kapotmeppen.
Hebben ze al wat aan die vastlopers gedaan?

Van die stromberg hoor je maar verdomd weinig.
Zal die uberhaubt nog wel uitkomen?
 
Ik heb geen zin om daarvoor naar Nederland te gaan ;)

Als ik de video's op Youtube bekijk lijkt ie zijn €430 wel dik waard.

Is het een leuke synth om synthese te leren als je er nog niets over weet? Die grafieken lijken me daar toch al veel bij te gaan helpen.

inderdaad, en ook via de volledige handleiding (staat op cdrom, pdffile) kunt ge alles mooi volgen via voorbeelden.
 
dit vind ik nauw niet bepaald een beginners synth, denk dan eerder aan een NL, Juno6, sh101 e.d.

te onoverzichtelijk en complex qua mogelijkheden als je er totaal geen kaas van hebet gegeten (welke idioot eet er überhaupt schimmels ?)

Wat mij betreft zeker een leuke synth voor beginners. .
 
Nouja Gerrie, ik neem aan dat de beginnende synthgebruiker niet
uit de oertijd komt die al opkijkt van een vuurtje of een stroomkabel

Ps, kun je alsjeblieft iets doen aan je gigantische "handtekening"?
Dat ding bevat schreeuwerig veel regels.
 
Nouja Gerrie, ik neem aan dat de beginnende synthgebruiker niet
uit de oertijd komt die al opkijkt van een vuurtje of een stroomkabel

Ps, kun je alsjeblieft iets doen aan je gigantische "handtekening"?
Dat ding bevat schreeuwerig veel regels.

Nou ik niet ;)

en ja/nee, waarom?
 
dit vind ik nauw niet bepaald een beginners synth, denk dan eerder aan een NL, Juno6, sh101 e.d.

te onoverzichtelijk en complex qua mogelijkheden als je er totaal geen kaas van hebet gegeten (welke idioot eet er überhaupt schimmels ?)

heb je de handleiding op de cdrom al es doornomen? Er wordt vanaf 0 uitgelegd hoe synthese in elkaar zit. Ik raad hem ten volste aan voor iemand die begint met synths. Die SH101 is wel ok, maar prijs/kwaliteit verschil is echter te groot als je die vergelijkt met de Blofeld. Ge hebt echt meer voor u geld.
 
heb je de handleiding op de cdrom al es doornomen? Er wordt vanaf 0 uitgelegd hoe synthese in elkaar zit. Ik raad hem ten volste aan voor iemand die begint met synths. Die SH101 is wel ok, maar prijs/kwaliteit verschil is echter te groot als je die vergelijkt met de Blofeld. Ge hebt echt meer voor u geld.


totaal verschillende bakkies
de een sh is een egte easy analoge 1osc 1filter synth met knoppen !!!
met eigenlijk heel weinig mogelijkheden
asje midi gebruik en qbaset is een sh synth niet egt ...byzonder
leuk in een analoge setupja

de ander is een " wonder " in een doosje
zouden er knobbies oopzitten dan hebbie net een waldorf xt
ik ken niet zoveel wavetable synth met goede interface
esq1/sq80 mooie synth ook half analoog , maar minder int proggen ,

hoop egt dat de blofeldeen verademing wordt
kheb m in bestelling by morel [ok zaak trouwesn...!!!:doei::doei:danny]
 
Blofeld heeft bij mij toch nog wel wat kuurtjes, zelfs na upgraden nieuwe OS

Dingen die nog steeds niet 100% werken:
- Stabiliteit bij externe midiclock, op sommige patches loop Cubase vast
- verschillen in volumes tussen verschilllende patches, bij de ene patch is 127 eigenlijk nog te zacht, bij de andere moet je juist het volume een stuk lager zetten.

Verder een top synth(je) voor een wereldprijs. Ik moet nog wel even aan de sounds wennen voordat ik ze een plaatsje kan geven in m'n opstaande projecten. Voor nieuwe producties zal dat na wat jammen waarschijnlijk wat makkelijker gaan.

Overal toch wel blij deze te hebben aangeschaft.:maffia:
 
Heb er sinds kort ook een. bensnel door de presets heen gevlogen. mooie presets van SCD. de presets van dr.T ofzoiets vind ik barslecht. is de zelfde kerel die de evolvers vol gestoken heeft... :r ben er echt niet voor.

ben zelf maar aant patchen gegaan, en de klassieke technieken toegepast.

:okdan: schitterende klank. vooral die RM is schitterend geïmplementeerd! de filters vind ik zeer zeer goed, vooral de resonance en zelfresonantie zijn een klasse apart! hier is zeer hard aan gewerkt, dat is duidelijk.

heel af en toe een paar ongeregeldheden tegengekomen (routings die niet doen wat ik verwacht, een insert effect die eventjes niet wil gaan..)

enige jammere dat ik tot nu toe ben tegengekomen was toen ik me Nord G2 midi wou laten doorsturen naar de blofeld. ik weet niet meer of de midiclock van men laptop of de g2 kwam, maar alleszins dat liep verre van strak.

mss dat ik dit nog opgelost krijg of dat dit met een OS update in orde komt.

owja, een alleraatste minpunt is dat er weer geen gebalanceerde outs zijn en we aan
-10dBv zitten... beetje jammer voor zo'n machien, maar o zich niet zo'n probleem.

samengevat, qua synthesemogelijkheden en klank is dit een top machientje.
een paar 'details' moeten nog worden afgewerkt.

wat ik ook nog jammer vind is dat in tegenstelling tot de evolver desktop je echt wel een keyboard nodig hebt om met dit dingetje te spelen... dus enkel metdit beestje op de schoot is geen optie.

KOPEN!
 
owja, een allerlaatste minpunt is dat er weer geen gebalanceerde outs zijn en we aan
-10dBv zitten... beetje jammer voor zo'n machine, maar o zich niet zo'n probleem.

dat irriteerd me ook (het meest), gebalanceerd of niet tyis gewoon een zacht bakkie :dubbel:
 
het zal me niet weerhouden om dit lieve beestje binnenkort aan te schaffen . maar. eh. is er nou al bekend of er ooit een editor voor gaat komen?

Zal leuk zijn anders hooguit zelf een template maken.
 
Er is er ondertussen wel eentje op komst met toetsenbordje en sample RAM voor de OSCs.

http://www.waldorfmusic.de/en/products/blofeld-keyboard

blofeld_keyboard_front_left_600px.jpg
 
Back
Top