Waldorf Blofeld

Dan wacht je gewoon een jaar eer je er over na gaat denken zo'n apparaat aan te schaffen. En dan kan het vaak nog 2e hands ook.

Ik verdom het iig om een betatester te zijn bij nieuwe shizzle.

[Offtopic]
Vooral met het laatste ben ik het eens.

Ik was opzich wel geintreseerd in dit ding, maar nu ik me een beetje verdiept heb blijkt dat waldorf wel meer gare os'en heeft gemaakt voor zijn synths.
Alhoewel Waldorf Attack wel goed draaiden op de pc.
Vind het maar een beetje vaag allemaal.

[/Offtopic]
 
Sterker nog. dit staat op de news page van Waldorf als een known issue.
Ik neem aan dat ze hier mee bezig zijn, dus dat is wel weer netjes van ze.

He dat is fijn, wist ik niet, dank je...

hoe dan ook die Blofeld is en geweldigge leuke synth voor heeeeel weinig geld.
mooi display, usb, solid, mooi, niet zo Q kill imho . . . :okdan:
 
Meh, zo erg is het allemaal niet hoor met de blofeld.

nee inderdaad, ach ja die paar bugjes zullen ze er wel uithalen . . pfff.
ik neem tevens aan dat ze nu na deze nieuwe opstart geen klandizie willen verliezen door een slechte naam te hebben qua OS.
 
Verder is het kraken opgelost als je een PPG filter gebruikte samen met wavetables in bepaalde gevallen.
Ook het kraken van het phaser effect is opgelost.

De one shot arpeggiator bug ook (reageerde als hold, niet als one shot)

Daarnaast talloze kleine bugs.

Dit is een tussen release, op weg naar iets mooiers... :{

ist een intresanter app.dan bv de oudere microwave begreep dat ie een beetje daarop gebaseerd is
:okdan::okdan:
 
Heb jij geleerd van de spectralis?? :P

ff kijken hoe het met die solaris wordt niet? :D :duivels:

khoorde idd dat de spectralis zn kuren heeft
nietr iedereeen haalt alles eruit

wat maakt de blofeld anders klinkend ,.....scd?
andere cpu in t bakkie dan bv de xtk
waldorf Q
microwave

er zit geloofk wel wat van alles wat er al was in deze blofeld:geslaagd:
 
Ik snap niet dat het "vastlopen" bij het selecteren van een sound en de cat.filter nog steeds niet is gefixed.

probeer maar eens een snel een cat.filter te selecteren en tegelijk een sound te kiezen, het toestel loopt gewoon vast :/

ik had dit dacht ik al gepost bij vorige firmware update 1.02.

iemand die ook dit probleem heeft??
 
Ik heb hem weer weg gedaan omdat hij zo buggy is .
Dacht leuk voor live maar lijkt me toch niet echt fijn als dat ding vastloopt tijdens het spelen .
Ook rare klikjes ed .
Wel een leuk apparaat .
 
herken het als de blofeld via usb werkt.

Ik snap niet dat het "vastlopen" bij het selecteren van een sound en de cat.filter nog steeds niet is gefixed. :frons:

probeer maar eens een snel een cat.filter te selecteren en tegelijk een sound te kiezen, het toestel loopt gewoon vast :/

ik had dit dacht ik al gepost bij vorige firmware update 1.02.

iemand die ook dit probleem heeft??
 
khoorde idd dat de spectralis zn kuren heeft
nietr iedereeen haalt alles eruit

wat maakt de blofeld anders klinkend ,.....scd?
andere cpu in t bakkie dan bv de xtk
waldorf Q
microwave

er zit geloofk wel wat van alles wat er al was in deze blofeld:geslaagd:

Andere klank door:

- 16 bit wavetables vs 8 bit in de XT
- Andere DA conversie/ Op amping stages
- Mogelijk verbeterde algoritmes voor oscillator en filters

Dat zou mijn gok zijn in ieder geval.


Toch nog even over de spectralis: Er is veel geklaag over het beta operating system en begrijp me niet verkeerd. Dat is ook wel terecht, het duurt gewoon te lang nu.

Aan de andere kant is er nooit gedaan alsof het huidige OS final is en het apparaat is prima te gebruiken in zijn huidige staat met een enkele beperking. Kwa sound is het een machine die de concurrentie met het meeste op de markt goed aankan. Ik heb het apparaat zelf gekocht omdat het niet goed meer aansloot bij mijn werkwijze en ik van mening ben dat de maker misschien toch wel teveel functionaliteit in 1 doos wilde stoppen ondanks de zee aan knoppen. Wat R-ond zegt is 100% de waarheid.....veel mensen haalden er absoluut niet uit wat erin zat maar dat had ook deels met de gebruikersvriendelijkheid te maken.
 
owow,ff draad niet gevolgd,maar gezien ik ook een oogje op dit toestel had...

maareh,filters en phazers die kraken dat is niet zomaar een bug ,zoals jezelf zegt hoor boele.

En het zit nog vol rotzooi blijkt dus,wat een kutproduct weer zeg

ben teleurgesteld :(
 
herken het als de blofeld via usb werkt.

maakt niet uit hoor, via midi loopt het ook vast, probeer maar eens.

je kan gerust zeggen: waarom moet je nu zo snel aan die cat.filter draaien en dan nog eens aan die knop draaien om je sound te kiezen => wel voor mij is dit dus wél belangrijk, en mss ook voor de mensen die live gaan?
 
ik heb mijn order bij thomann geannuleerd.

Dat is ook wel heel erg overdreven.
Ik heb de blofeld al ruime tijd en ik moet zeggen dat het er alleen maar op vooruit gaat met de bugfixen. firmware 1.01 bijv was een ramp...
Buiten die vastlopers bij het selecten van de sound & cat.filter heb ik er niets op aan te merken.
 
Hehe, Waldorf zal blij zijn met deze thread :D

ja inderdaad, als er zoveel mensen dezelfde 'negatieve' ervaringen met een synth hebben in 1 thread dan is het wel heel waarschijnlijk dat er toch wel issues zijn met die synth.

bij mij staat die voorlopig ook maar op de 'do not buy anymore' lijst :D
 
Back
Top