Waldorf Blofeld

BLOFELD > > > > > > > > > > > > >

vanmidag binnen gekomen (dank u voor de snelheid tpg

Eerste indruk:

hardware: erg solid, fijne knoppen, hoge 'wanna touch' gehalte.

interface: werkt overzichtelijk (al had ik de knop links boven liever rechts gehad)

sound: eerste indruk, niet zo digitaal schell als zijn voorgangers, dynamiek ben ik ook erg blij mee (geen natte maar droge rijst, zeg maar.. dus structuur e.d. ) de drive curves zijn erg lekker, het laag ook erg ok, aliasing niet zo als bij bijvoorbeeld de micro Q. even door alle presets gelopen, somigge dingen boeien me niks... de kracht van de wavetables, modulatie, filters e.e. komen wat mij betreft het beste tot zijn rechtr bij de pads, fx atmo's... verrukkelijk zijn dan die tables... ruisgenerator is ook erg lekker. Ik ben nog niet laaiend maar ik moet nog zelf gaan programmeren... weg met die factory presets!

wat me opviel (nee nog niet de handleiding bekeken) wanneer je de reverb size veranderd dan stopt het geluid (reverb stopt ff denk ik... nog niet gekeken naar de mix verhouding of dat de soundengine gewoon ff stopt.

als je bij de laatste patch bent en wilt patch 1 hebben... hellemaal terug draaien. (zeur, zeur)


Ik kreeg hem dus vanmiddag binnen en dacht fiets door de presets heen en neem dat op en gooi dat online... bende ff een uurtje zoet (lekker rokertje er bij zou ik zo zeggen) Sommige geluiden blijf ik wat langer hangen en andere (zoveelste orgel of bass) skip ik in een seconden of twee doorheen.. Gewoon gedaan alsof ik in de winkel stond maar dan met een lekker bakkie koffie en een laatste stroopwafel.



zo nu trek ik ff een rok kostuum aan want ga stappen in a'dam.. nee geen sensation black maar Leonard Cohen (the legend)_..
morgen lekker eigen sounds maken, zal dan weer wat uploaden.. verzoeknummers wil ik ook wel doen (bijv.. hoe klinkt zo'n kale zaagtand, gemoduleerd door wavetable 134 :) )

en dan hier
staat de 160 mb factory presets file van een uur of zo... wellicht dat er iemand blij van wordt :walker:

mzl
 
interface: werkt overzichtelijk (al had ik de knop links boven liever rechts gehad)

Dan ben je niet de enige. Lekker je klauwen voor het scherm iedere keer. Kan ook met je
linker hand, maar dan hou je geen handen over voor het klavier. Anyway, ik heb de
zelfde indrukken als jij. hoewel ik de traditionele waveforms boeiender vind dan de WT.
 
ik heb alvast een verzoekje dan:
hoe klinkt zo'n kale zaagtand, gemoduleerd door wavetable 134?

:D


(en wel echt 134 gebruiken he)
 
ik heb alvast een verzoekje dan:
hoe klinkt zo'n kale zaagtand, gemoduleerd door wavetable 134?

:D


(en wel echt 134 gebruiken he)


als een tang op een varken *D
 
Ik vind hem ook wel een beetje buggy overkomen, vooral als ik met de effecten bezig ben. was bijvoorbeeld ineens mijn effecten kwijt, alles klopte voor de rest maar effect was dood. en kwam weer tot leven nadat ik een ander effect had geselecteerd.....

annywho's . . . . :Z
 
Ik vind hem ook wel een beetje buggy overkomen, vooral als ik met de effecten bezig ben. was bijvoorbeeld ineens mijn effecten kwijt, alles klopte voor de rest maar effect was dood. en kwam weer tot leven nadat ik een ander effect had geselecteerd.....

dat klinkt al erg waldorf's meteen, zegmaar.
 
I.D. Roel, ge slaat de spijker op zijn kop.
Ik ben van nature geen klager maar gewoon erg kritisch, maar waldorf heeft niet altijd de zaken (letterlijk) op orde en mischien hadden ze hem iets later moeten release.. maar ja wellicht hadden ze inkomsten nodig e.d.

Al vind ik hun synths vaak te digi na mijn smaak, ik kan waldorf zeker wel waaderen met hun eigen eigenwijze sound en uitgebreide synths.

Ik hoop dat de editor snel komt en het minder buggy word.
 
dan hoop ik dat ze geen voorbeeld nemen aan de q, want die is nog steeds niet af en heeft een aantal lastige bugs. als ze daar nou ook nog eens mee verder zouden gaan zou helemaal mooi zijn
 
dan hoop ik dat ze geen voorbeeld nemen aan de q, want die is nog steeds niet af en heeft een aantal lastige bugs. als ze daar nou ook nog eens mee verder zouden gaan zou helemaal mooi zijn

dat zal wel zo netjes zijn ja!
en die usb op de blofeld, totaal nutteloos op dit moment, of zie ik iets over het hoofd?
 
Ik heb de mijne vandaag besteld,
zodra ik hem heb post ik wat sounds.
 
midi out zit er niet op, kan ik opzich goed mee leven, via usb ook prima in mijn geval,. maar er is blijkbaar ook geen midi out via usb, als ik aan de mopoie zilveren knopjes draai dan komt er geen info binnen in de sequendcer.
teven ging hij over zijn nek toen ik zes parts gebruiktenj en een van de parts realtime wilden bewerken :frons: thats waldorf.

Maar buiten dat ben ik zeer positief over deze bak, interface, body, looks, overal sound :okdan:
 
klinkt dun en koud he, waldorf:okdan:

en toch wel lekker!
koop er ook een Roel... ik weet dat je het wilt!!!! :D

littledevil_thumb.jpg


mmm... dat mooie witte sexy lijf en die zilvere glimende knopjes, who can resist.

WaldorfBlofeld.jpg
 
midi out zit er niet op, kan ik opzich goed mee leven, via usb ook prima in mijn geval,. maar er is blijkbaar ook geen midi out via usb, als ik aan de mopoie zilveren knopjes draai dan komt er geen info binnen in de sequencer.


Moet je wel eerst even aanzetten in het global menu, dan kun je de parameters CC en/of Sysex laten versturen over USB tijdens het tweaken.
 
Moet je wel eerst even aanzetten in het global menu, dan kun je de parameters CC en/of Sysex laten versturen over USB tijdens het tweaken.

Als dit zo is, moet ik mij diep, diep schamen (of niet te veel aan de haze ge-geraken)
 
Back
Top