Waldorf Blofeld

i4-musique. donderdag bestelling plus iDeal betaling gedaan. vrijdag of zaterdag kwam de postbode. (geen bezorgkosten overigens) :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt koekebakker! Ik zal er morgen eens bellen of ze me er een weg kunnen leggen :)
 
hehe, iedereen in de ban van Blofeld hoor ik al (aait op schoot zittende witte poes)
 
Laatst gewijzigd:
Heeft i4 ze misschien nog? Of iig niet te ver van Venlo...

Ik heb 'm een hele tijd geleden bij i4 vandaan. De telefoon oppakken en vragen of ze voorraad hebben doet wonderen!

Luie generatie van tegenwoordig....:frons: :P
 
Ik hoor wel wat gekraak in die zaag van koekebakker. Is dit de soundengine die over de pis gaat? Of gewoon oversturing bij het opnemen?
 
mss een klein beetje clipping door de unison?

klinkt wel warmer dan de Q toch, thx koekebakker
 
De drive parameter in de Blofeld is inderdaad heel belangrijk.

De drive verschillende curves hebben al een goeie invloed op de klankkleur van een geluid met een drive waarde van 0.

En ik gebruik drive altijd om het geluid lekker vol te maken (goed op volume te krijgen, zonder clipping).

Verder wat subtiele pitch schommelingen toevoegen met LFO's, beetje glide, klein beetje ruis etc. en dan kan je behoorlijk dikke warme geluiden eruit halen.

Ik heb nu net een Alesis Andromeda gekocht (die helaas niet helemaal in orde blijkt te zijn), maar de Blofeld blijft prima overeind. De knoppen van de Blofeld werken fijner (endless en meer precisie) en het display is sneller en overzichtelijker. De Blofeld kan ook heel mooi precies, strak en snappy klinken tov een analoge bak, vult elkaar dus mooi aan.

De vele verschillende filters van de Blofeld zijn leuk om mee te experimenteren en de modulatie opties zijn erg uitgebreid.

De VA waves klinken heel goed, ik ben nog niet eens echt aan de wavetables toegekomen.
 
Ik ga mijn Waldorf Blofeld over een kleine twee weken ontvangen. Van Peter Verspuy - waar de mijne vandaan komt - kreeg ik door dat er standaard een wachttijd bedraagt van 15 weken (!!!!!!!!) voor deze bak, maar ze konden er dus over een kleine twee weken eentje bekomen en die krijg ik dan.

Phochos:D
 
blofeld

blofeld

KAn de Blofeld net zo knorrig/analoog/harsch klinken als bijvb PPG en Microwave 1/2?
 
twee weekjes geleden gewoon gekocht bij Dijkman in Amsterdam.

wist niet eens dat er zo'n lange wacht tijd voor stond.

gr. waldo
 
KAn de Blofeld net zo knorrig/analoog/harsch klinken als bijvb PPG en Microwave 1/2?

Geen idee. een PGG filter mode zit er wel op. zal eens kijken. Kun je
anders ff een demo posten van een knorrige analoge harshige sound?
 
Nou ik heb i4 gebeld en kan hem dinsdag afhalen. Dat scheelt gelukkig een paar weken/maanden :P
 
@kraworst
Klinkt wel erg blofeld achtig ja. Iig de presets die ik snel ff beluister.
Ik meen ook dat diezelfde wavetables van de Microwave 2 ook in de
Blofeld zitten. Hoewel de organ wavetables wel erg fijn en episch
klinken is de rest niet zo heel bijzonder naar mijn mening.
 
Ook voor 399 ja. Het was de laatste die ze op het moment hadden geloof ik, maar ze kregen binnenkort weer een nieuwe levering. Nu vraag ik me af waarom die winkel geen problemen met de levering heeft en een gigantische zaak als Thomann er maar 1-2 per maand krijgt :s
 
Back
Top