Distortion voor TB-303

Mijn TB-303 hang ik tegenwoordig aan niets anders dan aan de Metasonix TX-2. Het kan alles, van extra crunch, tot een vintage buizenwarmterandje meegeven tot gillende schreeuwwerk zeker als de resonantie (van de 303) vol open staat. Werk ook geweldig met de SH-101 en de MC-202. Alleen ja, wel een beetje prijzig en daarnaast moet je er ook nog een noise gate erachter plaatsen, zeker als je het kanaal gaat comprimeren.
 
Ik heb net een fuzzface en Ts-808 clone van BYOC inelkaar geknutseld. Duurde +-2uur per stompbox.

De 808 heeft geen hoogdoorlaat filter meer dus klinkt helemaal niet meer als de orginele. Maar heeft veel meer laag.


Dit zijn de eerste resultaten.
Eerst hoor je de 303 clean dan komt de 808 er bij, vervolgens de fuzz en draaien aan de knoppen.

Nu lekker verder modden.


:)
 

Attachments

  • 303 door overdrive en fuzz.mp3
    439 KB · Bekeken: 72
maar dit kan toch ook allemal prima met gewoon oversturen van je gain van je mixert ?
 
Origineel geplaatst door Patat Met
Dit zijn de eerste resultaten.
Eerst hoor je de 303 clean dan komt de 808 er bij, vervolgens de fuzz en draaien aan de knoppen.

Vet hoor :)

Ik denk overigens dat het pompen van wat er uit de vca komt zodanig dat de input van de vcf overstuurd wordt (overdrive, zit ook op de devilfish) misschien interessanter is... Hier heb ik wel nog niets over gevonden. Het lijkt me niet zo moeilijk, kan eventueel ook door een opamp tussen vca en vcf te zetten maar het kan vast ook anders (ik denk niet dat de devilfish zo'n extra versterker gebruikt)...
 
Origineel geplaatst door MadR
maar dit kan toch ook allemal prima met gewoon oversturen van je gain van je mixert ?

Deze pedaaltjes hebben veel meer asymetrische vervorming ("buizen geluid") als een mengpaneel.
Maar een mengpaneel oversturen klinkt natuurlijk ook vet vooral met de eq's en doorlussen.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Vet hoor :)

Ik denk overigens dat het pompen van wat er uit de vca komt zodanig dat de input van de vcf overstuurd wordt (overdrive, zit ook op de devilfish) misschien interessanter is... Hier heb ik wel nog niets over gevonden. Het lijkt me niet zo moeilijk, kan eventueel ook door een opamp tussen vca en vcf te zetten maar het kan vast ook anders (ik denk niet dat de devilfish zo'n extra versterker gebruikt)...

Dan moet je R62 van 220K vervangen door een potmeter.

Ik heb het nog niet geprobeerd.
 

Attachments

  • 303 schema.zip
    274,1 KB · Bekeken: 78
Origineel geplaatst door Patat Met
Dan moet je R62 van 220K vervangen door een potmeter.

Ik heb het nog niet geprobeerd.

Da's het enige? En welke waarde moet die potmeter hebben, weet je dat? Misschien weet je ook nog waar je die info vandaan hebt? :P
 
Origineel geplaatst door Steven V
Da's het enige? En welke waarde moet die potmeter hebben, weet je dat? Misschien weet je ook nog waar je die info vandaan hebt? :P

De waarde van de potmeter moet hetzelfde zijn als de weerstand 220k lin.

Ik heb het eens aan colin fraser gevraagd, die had het geprobeerd en hij vond het beter om een pedaal te gebruiken.

Je zou ook de vca kinnen oversturen. Maar ik weet niet hoe.

Dit is eigenlijk een vraag voor boemtjak.

Stuur hem een pbtje, of meschien leest hij dit wel en geeft hij zelf antwoord op deze vraag.

Doei.
 
Origineel geplaatst door rvooh
voor de prijs van die kit koop je een compleet geassembleerde TS-303 met het verbeterde schema.. nou ja, ik heb toch niet getwijfeld.. en ja heb wat korting gekregen destijds ;)

ter info: binnenkort komt er trouwens een mkII versie, die een scherpere prijs zal hebben (wegens minder handenarbeid)

Is hier nog nieuws over...? Ben nl op zoek naar een leuke distortion voor xoxbox...
 
bij www.tonepad.com kan je een printje bestellen voor een ts808 (vast wel te modden naar ts303) en het schema staat ook gewoon op de inclusier hoe je ook zelf een printje zou kunnen maken

Ik heb dat printje ook gemaakt (is nog niet helemaal af) en ze zijn van goede kwaliteit! en niet duur
ik denk dat je kostenplaatje voor 1 zo'n printje inclusief behuizing en alles op zo'n 40 euro komt ofzo?
 
ivm D'Naab 136 AcidScreamer TS-303:

Origineel geplaatst door Lacertus
Is hier nog nieuws over...? Ben nl op zoek naar een leuke distortion voor xoxbox...

uw vroeg nieuws, hier is de primeur:
het prototype van de mkII is gearriveerd, dat wil zeggen nog enkele maanden(lol) en de nieuwe acidscreamer is er :)

fototje:
TS-303MK2proto1small.jpg


kwijl :{

voor eigenaars van het origineel valt meteen op: de hoogwaardige print, de hoogwaardige componenten, smd, en de kwalitatieve pots..
Ben benieuwd :)
 
ziet er goed uit!

p.s. Heeft er iemand nog tips voor pots niet al te duur maar hoeft ook niet het goedkoopste van het goedkoopste te zijn. Heb alleen geen zin om asjes te gaan zitten zagen dus wel meteen op maat :P
 
ik zat toevallig een paar uur geleden al naar die foto te kijken in mn meelboks...

dacht eerst dat de case doorzichtig was (lijkt me ook cool) .. maar er zat nog geen case op dus :D

ben benieuwd hoe die gaat worden.. gelukkig sta ik al enkele maanden op de wachtlijst voor de nieuwe screamer..
voor de mensen die interesse hebben: mailen dus.. anders kan t nog wel eens heel lang gaan duren voordat jer er 1 in huis heb
 
Origineel geplaatst door resonance
ik zat toevallig een paar uur geleden al naar die foto te kijken in mn meelboks...
ben benieuwd hoe die gaat worden.. gelukkig sta ik al enkele maanden op de wachtlijst voor de nieuwe screamer..
voor de mensen die interesse hebben: mailen dus.. anders kan t nog wel eens heel lang gaan duren voordat jer er 1 in huis heb

ik niet maar zal wel zorgen dat ik 1 van de eerste heb :D

ik las trouwens dat je de originele zocht: bij deze staat die van mij dus te koop (is 1vd eerste 5 als ik me niet vergis)
 
Origineel geplaatst door resonance
voor de mensen die interesse hebben: mailen dus.. anders kan t nog wel eens heel lang gaan duren voordat jer er 1 in huis heb

..en waar kan ik heen mailen dan???
 
Back
Top