Hexinverter mutant clap issue

Wel vreemd dat je het met de offset pot dan weg krijgt...

Ja goed punt. Misschien is dat ehm een audische illusie.

Als ik aan de offset draai komt er een punt dat je de reverb noise vol open draait. Dan hoor je het sowieso niet, maar net voor dat punt lijkt het alsof je de bleed wegdraait. Maar logisch gezien kan dat dus niet, dus dat zal dan ook niet. Misschien een fase-dingetje tussen de reverb noise en de bleed.
 
als ik zou weten wat het schemaatje doet, dan zou ik misschien iets zinnigs kunnen roepen.

kan je het hele schema posten?

:mega:

Kan wel maar lijkt me niet koosjer omdat ik daar geen toestemming voor heb. Maar ik denk dat het al reduceert is tot iets in de voeding, brakke ontkoppeling, o.i.d.
 
Ja goed punt. Misschien is dat ehm een audische illusie.

Als ik aan de offset draai komt er een punt dat je de reverb noise vol open draait. Dan hoor je het sowieso niet, maar net voor dat punt lijkt het alsof je de bleed wegdraait. Maar logisch gezien kan dat dus niet, dus dat zal dan ook niet. Misschien een fase-dingetje tussen de reverb noise en de bleed.

Dat zou kunnen dat ze elkaar wegcancelen, hoe zeg je dat in het hollands :), is het geen bleed vanuit je clap noise?
Hoe klinkt de noise?
 
is het geen bleed vanuit je clap noise?
Hoe klinkt de noise?

Nouja er zit maar één noise bron in dus die moet het zijn ;)
En hij gaat ook keurig mee met de noise 'pitch' (oftewel de clock van de schuifregisters).

Hij klinkt als een hoge tape hiss. Maar dat verwacht ik van bleed dat er meer hoog dan laag doorheen komt (waar het dan ook doorheen komt hier...)
 
Thanks Damiien, die zocht ik :)

Das waar dat er maar 1 noise bron is maar soms kan je meer horen dan je denkt, bleeding zijn meestal alleen de hogere tonen, alhoewel wat je omschrijft best de clap noise kan zijn, dat is ook een hoge hiss achtige noise, beetje tegen resoneren aan rond de 1KHz.
Je zou R37 los kunnen halen of R43 kortsluiten, als het dan weg is, is het toch je clap VCA die lekt.
 
Ja die link ken ik. En er zijn duidelijk verschillende symptomen mogelijk. En de 'hiss' zoals de laatste poster het ook noemt lijkt inderdaad niet gerelateerd aan calibratie, maar ergens inherent aan het circuit.

Ik ben er al wel achter dat als je IC10 eruit trekt (de plaats waar de digitale blokgolf het analoge circuit in komt), dat dan de hiss weg is. Extra ontkoppelen van deze opamp zet helaas vooralsnog geen zoden aan de dijk. Het wordt "iets" beter als je ook de negatieve voeding ontkoppeld, wat er standaard niet in zit, maar dat scheelt bijna niks.
 
Ik vind het wel jammer dat Stacy hier blijkbaar weinig over spreekt. Hij verkoop gewoon DIY kits die niet goed zijn is mijn mening. Heb op muff ook al meerdere keren gevraagd voor een oplossing, maar dan blijft het angstvallig stil.
 
Back
Top