Nieuwe Ram chips nodig voor TB 303

Jouw argwaan jegens anderen zegt meer over jouw persoonlijkheid dan die van anderen.

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten wil ik gewoon zeggen.

Ik denk een prima omschrijving.
 
Tenzij Bazzie misschien wel veel slechte ervaringen heeft... Dan is zijn mening gebaseerd op die ervaring en kan ik me best
voorstellen dat je dan minder goed van vertrouwen wordt/bent. Maar dan nog siert het je dan als je elke nieuwe klant of verkoper
objectief behandeld..
 
Ja, het is waar, de post smijt ermee, stapelen, en laten het vallen, zeer slecht.
Risico van de koper, zou ik zeggen.

Opengemaakt is einde garantie helemaal zou ik zeggen,
die zeldzame onderdeeltjes verdwijnen wel eens uit zoiets, waarna er iets anders ingezet word bijvoorbeeld.
Wantrouwend : nee zo gaat dat, altijd fotos maken.

edit : zelfs al breng je zoiets naar de winkel voor reparatie, zelfs daar kunnen oplichters werken ( als je het niet weet kom je er ook niet achter ).
 
Laatst gewijzigd:
Jouw argwaan jegens anderen zegt meer over jouw persoonlijkheid dan die van anderen.

Ik heb al heel wat spullen verkocht over het internet waaronder een tweehonderdtal MIDI kitjes voor de monotribe. Ik hanteer altijd eerst verzenden dan de klant laten betalen.
Letterlijk één iemand heeft me genaaid door niet te betalen. Een prima score en ik kan positief mijn klanten/kopers tegemoet komen.

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten wil ik gewoon zeggen.

Idd zo als de waard is.. Maar boven een bepaald bedrag schijnt het wel procentueel meer negatief uit te pakken. Is heel erg jammer..
 
Ja, het is waar, de post smijt ermee, stapelen, en laten het vallen, zeer slecht.
Risico van de koper, zou ik zeggen.

Opengemaakt is einde garantie helemaal zou ik zeggen,
die zeldzame onderdeeltjes verdwijnen wel eens uit zoiets, waarna er iets anders ingezet word bijvoorbeeld.
Wantrouwend : nee zo gaat dat, altijd fotos maken.

edit : zelfs al breng je zoiets naar de winkel voor reparatie, zelfs daar kunnen oplichters werken ( als je het niet weet kom je er ook niet achter ).

Het verhaal wordt ineens nog mooier, ik ga geen namen noemen maar de koper blijkt een grote vintage shop te hebben doet vooral veel via Ebay. Knapt spul op en verkoopt t. Je zou dus kunnen aannemen dat deze man verstand heeft van hoe kwetsbaar apparatuur kan zijn die 30 jaar oud is. Volgens hem was de TB goed ingepakt en had er NOOIT iets kapot kunnen gaan.

Denk dat iedereen wel weet hoe klein en dun die pennetjes zijn van een chip, als deze beginnen te afbrokkelen en t nog niet eens aan de buitenkant zichtbaar hoeft te zijn dan kun je wel nagaan dat het hier om hele gevoelige contactjes gaat van misschien 1 of 2 haartjes dun. Zoiets is dus echt zo kapot als er met een doos gesmeten of gestapeld wordt of achterin een busje en vrachtauto vrolijk van t noorden helemaal naar t zuiden op en neer stuiterd.

Meneer wil m nu alweer met de post maar even weer terug sturen en zn geld terug en dreigt met mij zwart maken en een rechtzaak (die weinig kans gaat maken) ipv mijn aanbod dat ik hem tegemoet wil komen met de reparatie zodat de TB t weer gewoon doet.. ERG merkwaardig allemaal.

Dreigt met een rechtzaak omdat het apparaat niet is aangekomen zoals beschreven (sowieso grappig want de koper heeft iemand anders zn adres gebruikt en heeft de TB zelf nooit aangepakt).

Wat nog grappiger is, is dat ik ooit iets van hem gekocht heb via Ebay en deze apparatuur met een adapter kwam die niet eens paste en nu wil hij wel even iedereen gaan waarschuwen dat ik als verkoper onbetrouwbaar zou zijn terwijl ie zelf niet eens een goede adapter kan opsturen (heb ik overigens nooit over gezeurd). De link tussen de tech guy en de koper heb ik in ieder geval al gevonden. Iets wat ik de tech guy verkocht heb staat nu op ebay voor 2 x zoveel in de shop van de koper van de TB. Lijkt er aardig op dat ze samen onder 1 hoedje spelen in ieder geval. Wie weet wat er nog uit wordt gesloopt en dan weer beweerd wordt door de tech guy dat dit kapot was terwijl ze mooi andere apparatuur ermee oplappen en op Ebay gooien en de kapotte troep in mijn TB willen stoppen en terug sturen.

Natuurlijk berust het bovenste op mijn speculaties, ik beweer niet dat t zo is maar t zou mij in ieder geval logisch lijken. Zaakje begint behoorlijk te stinken in ieder geval
 
Jeetje, ik weet niet of je zo uit de hoek hoeft te komen.....je hebt hem toch ook niet voor een habbekrats verkocht of wel?
 
Diepe zucht, sommige mensen.............dit wordt te simpel voor woorden.
De 303 ligt bij mij omdat er een probleem beschreven in de aanbieding stond.
De eigenaar wilde dat graag opgelost hebben, heb er nog niet eens naar gekeken.

Alles heb ik inmiddels verwisseld de ramchips voor kolen en de stepswitches voor
borrelnootjes, mijn god :(
 
Jeetje, ik weet niet of je zo uit de hoek hoeft te komen.....je hebt hem toch ook niet voor een habbekrats verkocht of wel?

Nou ja,ik vond t sowieso al vreemd dat ik 2 verschillende kopers had die allebei t zelfde adres gebruikte.
Ik had al zo'n vermoeden dat er misschien iets niet klopte. Er is via de bank betaald dus wat dat betreft dacht ik dat ik redelijke veilig was en ze niet ineens het papypal geld zouden terug gaan claimen via paypal. Dat er dan toch nog zoiets uit voortkomt had ik niet gedacht.

Ik ga in ieder geval niemand meer iets op afstand verkopen. Ik heb zelfs de heren (of in ieder geval de tech guy) gevraagd of ze langs konden komen rond het tijdstip dat er andere mensen kwamen om de nord rack te testen. Als die TB het niet gedaan had was ik echt niet zo dom geweest om andere mensen tegelijk uit te nodigen. Maar goed hier hadden ze dus geen zin of tijd voor.

Erg jammer dat t nu zo is gelopen in ieder geval.
 
De 303 ligt bij mij omdat er een probleem beschreven in de aanbieding stond.
De eigenaar wilde dat graag opgelost hebben, heb er nog niet eens naar gekeken.
(

En verder hebben jullie geen enkele relatie? kennelijk koop je ook spullen voor hem in tenzij je zelf die spullen betaald heb en in zijn winkel mag verkopen. Volgens mij ben jij wel wat meer dan alleen een techneut die afentoe wordt ingeschakeld, vraag me af of de koper uberhaupt wel een techneut nodig had aangezien ik zn kennis aardig kan inschatten nu ik via zn email adres ontdekt heb wie t is.

Maar goed, vervang de ram chips en dan is t probleem waarschijnlijk opgelost robin whittle heeft me nog nooit verkeerd advies gegeven qua wat te repareren of te doen nadat ik de klachten heb doorgespeeld aan hem.

Kosten zullen nog geen 50 euro zijn en heb al toegezegd dat te betalen dus waar al dat gezeur voor nodig is? Tenzij jullie er natuurlijk voor een hoop meer dan 50 euro uit hebben gehaald en t voordeliger is om m gewoon kapot terug te sturen.
 
Wat gaat jou dat verder aan precies ?

En wil je aub ophouden over die K%$ ramchips ? ik heb er nog NIET eens naar gekeken.

Waar staat de camera ? dit kan gewoon niet echt zijn.
 
Wat gaat jou dat verder aan precies ?

En wil je aub ophouden over die K%$ ramchips ? ik heb er nog NIET eens naar gekeken.

Waar staat de camera ? dit kan gewoon niet echt zijn.

Ik heb Robin gevraagd wat t kan zijn nadat ik jullie klachten aan hem heb voorgelegd. Dus voordat je straks in die TB gaat lopen prutsen en misschien nog meer kapot maakt bekijk eerst de pinnetjes (zachtjes op drukken met een schroevendraaier). Zijn advies heeft voor mij altijd gewerkt.

It is common for there to be corrosion of pins of the three memory
chips. This may not be visible, but it can be found by pressing against
the pins with a screwdriver - the corroded chips are easily bent or may
crumble. They can corrode from the inside and look OK on the outside.
The power pin 18, the /write-enable pin 10 are the most likely ones, but
also the /chip-enable pin 8 - since these are held at about +6 volts by
the C-cell battery backup system, and this seems to drive the corrosion.

This can explain all sorts of bad sequencer behavior. Also, if the CPU
is not running from a sufficiently high voltage, some CPUs can behave
badly - but this is rare and would only occur when running from
batteries which are not fresh.

From what you tell me, the problem is highly likely to be one or more
memory chips with corroded pins. It is rare for the memory chips to
develop any other problems.

The fix is to remove all three memory chips and to solder in three good
ones. I have some since I remove many chips from TB-303s and TR-606s
for memory mods and now occasionally for Quicksilver mods.

Generally these chips are unobtainable since they went out of production
about 30 years ago. It is best to solder them in, rather than use 18
pin IC sockets, since sockets are a source of unreliability.
 
Mensen het was gezellig, tot ziens maar weer.

Misschien kan iemand anders met topicstarter verder kletsen ?
Ik geloof het verder wel.
 
Snap er nix van. Je stelt je coulant op en nu krijg je een rare mail.. Mensen die zo beginnen weten dat ze op vliezen staan. Trekken hun grote bek open om toch meteen hun zin te krijgen. Veel mensen zwichten er voor en ze krijgen hun zin.. Zou er helemaal niet meer in mee gaan. Zak maar door de stront met je tb303

Is allemaal onnodig eerst meten in die 303. Ff warm stoken en dan is die weer goed.
 
Om dit soort toestanden te vermijden koop en verkoop ik NOOIT iets op afstand, altijd zelf ophalen en uitvoerig testen of laten ophalen en uitvoerig laten testen, krijg je achteraf ook geen gezeik.
Een ieder die zich bezighoud met vintage gear weet ook wel dat zelfs dat geen garantie bied het blijft tenslotte spul van 25 tot 40 jaar oud!Als je iets van mij koopt mag je het testen tot je erbij neervalt, echter als je het pand met de gear hebt verlaten ben je tevens akkoord gegaan met de werking ervan dus daarna geen enkele garantie meer mede omdat ik ook niet weet wat er daarna allemaal met het apparaat gebeurt.
Opsturen die ik NIET aan, als koper akkoord gaat met een meerprijs van 1.80 euro per 10 kilometer breng ik hem het persoonlijk en mag hij het in zijn eigen omgeving alsnog testen wat met verzenden niet mogelijk is, uiteraard wel vooraf laten betalen.
Ik heb dit al verscheidende malen gedaan en er alleen maar tevreden kopers aan overgehouden!
In de uitspraken over Wiseguy kan ik me echter niet vinden, ik heb diverse malen als koper en verkoper zaken met hem gedaan en hij is zeer deskundig op vintage gebied en ken hem als een betrouwbaar iemand die zich aan gemaakte afspraken houd, niets anders dan lovende woorden :halleluja
Ook heb ik respect voor de handelswijze van Resonance die dit vervelende verhaal tot een goed einde wil brengen :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Is het wel zo nodig om dit soort vuile was (wat we van geen van de partijen kunnen beoordelen op correctheid) zo even
lekker op internet te plempen? Eens in de zoveel tijd is er weer zo een draadje...... :(


trouwens helemaal eens met Pro-Logic.. op afstand kopen/verkopen.. vermijden als de pest (niet altijd mogelijk)...
 
Op afstand kopen/verkopen.. vermijden als de pest (niet altijd mogelijk)...

Is wel degelijk mogelijk, je moet er wel wat voor overhebben (tijd/geld).
Zelf ooit voor een (cheap) SH-5 helemaal naar Hongarije gereden, je moet tenslotte wat voor je hobby overhebben nietwaar :P
 
Klopt natuurlijk Pro-L, maar als je die over de plas moet gaan halen (USA)... een moog modular past bijna niet in je handbagage! ;-)
 
Back
Top