Distortion voor TB-303

Steven V

Ouwe rot
Lid sinds
17 januari 2004
Berichten
1.846
Heren,

Ik zoek een vet distortion effect die goede vrindjes is met een TB-303. In feite moet het een schema zijn of misschien een bouwpakket waar het schema open source is, want ik wil er graag zelf eentje bouwen.

Dus als iemand een schema van een distortion circuit weet die goed samengaat met de klank van een 303, dan hoor ik het graag!

Of anders als iemand een goede vintage distortion weet is dat ook goed; daar kan ik misschien wel een schema van vinden.

:biertje:
 
Misschien een PAiA QuadraFuzz..?

quadrafz.jpg


quafzsch.gif
 
Gewoon het signaal in je mixer oversturen of een 2e/3e/4e/xe hands gitaar distortion pedaaltje op de kop tikken.

Klaar.

Dat geknoei met soldeer hier altijd... :bekdicht:
 
Misschien door myfirstsony, fisherprice of ander audio speelgoed ingang gooien ;-) kan echt leuk zijn hoor en die spullen zijn goedkoop te vinden.
hier en daar wat modificatie, en sommige hebben zelfs sample mogelijkheden...;)
 
Origineel geplaatst door funxiun
Gewoon het signaal in je mixer oversturen of een 2e/3e/4e/xe hands gitaar distortion pedaaltje op de kop tikken.

Klaar.

Dat geknoei met soldeer hier altijd... :bekdicht:

Helemaal mee eens!!
 
Origineel geplaatst door funxiun
Gewoon het signaal in je mixer oversturen of een 2e/3e/4e/xe hands gitaar distortion pedaaltje op de kop tikken.

Klaar.

Dat geknoei met soldeer hier altijd... :bekdicht:

Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik knoei nooit met soldeertin.

En zelfbouw is veel leuker dan gewoon iets kopen, al is dat waarschijnlijk persoonlijk.

Heren aan zulke posts heb ik niks dus gelieve ze achterwege te laten. :)
 
ik heb wel eens iets geleze over de "acid screamer", een distortion door iemand speciaal vooor de 303 gemaakt.

ik weet er zelf niets over, maar msischien iets om naar te zoeken. misschien zijn er zelfs schema's van.
 
De TS808 is dat geloof ik
 
Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik knoei nooit met soldeertin.
[/QUOTE]

Good for you.

Heren aan zulke posts heb ik niks dus gelieve ze achterwege te laten. :)

Misschien heb jij er niets aan maar toch heb ik toch weer eventjes 2 goeie tips weggeven waar mensen (die niet willen solderen) iets aan hebben.

Pas trouwens de onderwerpnaam ff aan. De huidige zet mensen nl. op het verkeerde been.
Bijvoorbeeld "Zelfbouwschema voor een TB303 distortion"

Jeetje..nog een tip. 8o
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
ik heb wel eens iets geleze over de "acid screamer", een distortion door iemand speciaal vooor de 303 gemaakt.

ik weet er zelf niets over, maar msischien iets om naar te zoeken. misschien zijn er zelfs schema's van.

Gevonden! klik

Ik zie geen schema's op die heer zijn site maar ik ga hem es een mailtje sturen.

Ik ga ook es op zoek naar die TS808 waar die acid screamer op gebaseerd zou zijn, misschien vind ik daar wel schema's over.

Daarnaast heb ik ook een schema gevonden van een ProCo Rat, waarschijnlijk is die ook geschikt (mits het veranderen van de in en uitgangimpedanties om line-level te ontvangen en te sturen).
 
Origineel geplaatst door Steven V

Heren aan zulke posts heb ik niks dus gelieve ze achterwege te laten. :)

Oh dus die PAiA QuadraFuzz lijkt je niks? Ah, jammer, die's namelijk erg goedkoop en best makkelijk te maken volgens mij...

Maar ik wens je nog veel succes ermee.. (goed om te zien trouwens dat je vorig jaar nog een topic startte over 'Hoe kan ik een disco-filtersweep maken?' en nog niet wist wat een cutoff-knop op een filter deed, en dat je nu al met geavanceerde shit bezig bent, dat gaat snel!!:))
 
Origineel geplaatst door ez`
Oh dus die PAiA QuadraFuzz lijkt je niks? Ah, jammer, die's namelijk erg goedkoop en best makkelijk te maken volgens mij...

Ik wilde je net nog bedanken voor je bijdrage... Ik had het helemaal niet tegen jou maar tegen forumlid funxiun.

En ik wist vorig jaar wel wat de cutoff knop van een filter doet hoor.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Gevonden! klik

Ik zie geen schema's op die heer zijn site maar ik ga hem es een mailtje sturen.

Ik ga ook es op zoek naar die TS808 waar die acid screamer op gebaseerd zou zijn, misschien vind ik daar wel schema's over.

Ik denk niet dat deze persoon met plezier zijn schema zal geven waar hij zelf toch wat tijd in gestoken heeft..

Is niet 100% de TS_808 gekloond, is een verbeterd ontwerp die veel meer versterkt en veel minder ruist..
 
Ik heb net een reply van die heer gekregen, hij wil het schema niet weggeven. Begrijpelijk, maar wie niet waagt...

Ik denk dat ik het schema van de Rat ga gebruiken, ik dacht dat die toch wel goed met een 303 samen zou gaan. Tenzij iemand een ander interessant idee heeft.
 
voor de prijs van die kit koop je een compleet geassembleerde TS-303 met het verbeterde schema.. nou ja, ik heb toch niet getwijfeld.. en ja heb wat korting gekregen destijds ;)

ter info: binnenkort komt er trouwens een mkII versie, die een scherpere prijs zal hebben (wegens minder handenarbeid)
 
A tb through a Korg X911 is awsome...:)
 
Back
Top