Waarom een atari?

Vroeger was alles beter

Vroeger was alles beter

Jamanggggg,..
Midiresolutie 96 ofzo,.. was t niet?

Daar maak je nog es lekkere strakkehakketakketekno mee,..
We hebben er nog een stuk of 5 in kratjes opgeslagen staan,..
En eens in de zoveel tijd krijgt 1 van onze crew weer een atari-attack,..
Dan wordt er weer druk geplugd en geklikt maar dat duurt nooit lang uiteindelijk.
Want dat is volgens mij meer jeugdsentiment of pc-frustie dan gezond verstand.
Ik was de eerste van de club met een 1040st.
Gekocht uit pure noodzaak omdat onze drumrasta nooit op tijd kon komen.
Moest ik viavia in een obscuur muziekwinkeltje in schiedam,..na sluitingstijd,.op een geheim zoldertje een illegale flop van koebeest gaan ruilen tegen een halfje skunk.
Op straffe van onthoofding beloofde ik plechtig dat ik dit verhaal nooit
zou doorvertellen en de geheime locatie en de hacker in kwestie nooit zou verraden. Die gast was hartstikke paranoia.
Ik voelde me net James Bond,.. Maar dan apestoned en zonder hete babes.

Wat ik wel moet toegeven,..
Als er nou een strakke versie van cubase was voor de pc met alleen midi,..
Zonder alle plugs en audio en andersoortige afleidingsmanouvres dan zou ik die direct installeren.
Want door alle toeters en bellen maak ik een stuk minder muziek dan toendertijd en voel ik me steeds nerdiger.

Vroeger was alles nou eenmaal beter en daar helpt geen asiodriver tegen!

:halleluja
 
Als er nou een strakke versie van cubase was voor de pc met alleen midi,..
Wel, je kan gans de audio sectie afzetten door geen audio driver aan te duiden...
Maar dan nog is het via de USB poort... toch hier met m'n EMU 2x2...
En zoals in de nieuwste Future Music,
is USB nog slechter voor Midi gebruik
"dan de oorsprongkelijke midi kabel / interface"...

Mss dat die AMT met 'active midi...' iets beter is?
of mss dat op mac 't allemaal beter is???
Maar voorlopig kan ik m'n Amiga niet vervangen door een andere sequencer...
 
.... Het is jammer dat de muis klote is, anders zou ik het gebruik ervan serieus heroverwegen.

Nu heb ik nog een luxe (indertijd asociaal dure) muis liggen voor de Atari 520ST en 1040ST. Hij zou al door 2 forumleden worden opgehaald, maar daar heb ik niks meer van gehoord. De muis kan gratis worden afgehaald. Wie..O...Wie...
 
Jamanggggg,..
Midiresolutie 96 ofzo,.. was t niet?

Daar maak je nog es lekkere strakkehakketakketekno mee,..
We hebben er nog een stuk of 5 in kratjes opgeslagen staan,..
En eens in de zoveel tijd krijgt 1 van onze crew weer een atari-attack,..
Dan wordt er weer druk geplugd en geklikt maar dat duurt nooit lang uiteindelijk.
Want dat is volgens mij meer jeugdsentiment of pc-frustie dan gezond verstand.
Ik was de eerste van de club met een 1040st.
Gekocht uit pure noodzaak omdat onze drumrasta nooit op tijd kon komen.
Moest ik viavia in een obscuur muziekwinkeltje in schiedam,..na sluitingstijd,.op een geheim zoldertje een illegale flop van koebeest gaan ruilen tegen een halfje skunk.
Op straffe van onthoofding beloofde ik plechtig dat ik dit verhaal nooit
zou doorvertellen en de geheime locatie en de hacker in kwestie nooit zou verraden. Die gast was hartstikke paranoia.
Ik voelde me net James Bond,.. Maar dan apestoned en zonder hete babes.

Wat ik wel moet toegeven,..
Als er nou een strakke versie van cubase was voor de pc met alleen midi,..
Zonder alle plugs en audio en andersoortige afleidingsmanouvres dan zou ik die direct installeren.
Want door alle toeters en bellen maak ik een stuk minder muziek dan toendertijd en voel ik me steeds nerdiger.

Vroeger was alles nou eenmaal beter en daar helpt geen asiodriver tegen!

:halleluja

kopietje van koebeestic ruilen tegen een halfje skunk?
voor de pc, en geen aso drijvers.
stort af en toe wel in, maar geeft wel mooie bauwe schermen.
:okdan:
groeten,
jeroen
 
Idd,
maar tja,
voor amiga bestaan er nu al verschillende van die 'Mouse adapters'... Mss voor atari ook ??

Ik kan me herinneren dat in de jaren negentig een speciale Logitech muis met bijgeleverde verloopkabeltjes op zowel de Amiga's als Atari's kon worden aangesloten, ik heb er toen ook eentje gekocht, werkte prima.
 
componeren en bewerken doe ik weer op atari dus! met midex+ eraan.
lekker snel klaar en overzichtelijk.
Vreet ook niet zoveel stroom als een of meerdere power pc's, btw.
In 1994 betaalde ik 18 gulden stroom en nu minimaal 75 euro!
En ik zat de gehele dag te atarien...
Qua huishoudelijke apparaten en wat deze slurpen niets veranderd.
Dus rara...

audio editen/opnemen en midi doorpatchen/geluiden kiezen/midi overschrijven in of zonder nuendo met unitors etc.
prima zo.
Daar wordt een mens praktisch en helemaal gelukkig van, ha
 
Ja, als ik vanaf heden de hele dag met twee power pc's ga werken....vette 1200watt erbij, kunnen we helemaal lachen qua Kwh-tjes...dus dan maar deze manier.
Werkt veel prettiger ook.
Tot nu alleen maar geklooid met pc's installeren, kleine projektjes doen en opbouwen. Testfase. Die 75e dateert uit jan 2008...
Dan heb ik het nog niet over mijn nieuwe setup die ik ga gebruiken....
Dus ik heb het zo gemaakt dat ik alles apart kan uitzetten als ik het niet nodig heb.
En windows pc's zijn niet bepaald stroom- en milieuvriendelijke apparaten...
modules en synths vallen nog wel mee. Samplers worden al erger...
Ik ga maar eens zo'n wattmeter aanschaffen (KwH) die je tussen je spullen kan zetten en het lichtnet. Mooi excell tabelletje ophangen.
Kan ik verbruik een beetje beperken. Pfff.

Ik heb medelijden met studio's die veel klasse A spullen hebben...ai
 
alfadata_trackball.jpg

Dit zocht ik,...

Deze heb ik,.. de beste trackbal ever,.. Maar de mijne heeft een doorzichtige verlichte plexiglas bal,..linksom is rood,.. rechtsom groen,. op en en neer is geel.

Er zit een knoppie op waarmee je m kan schakelen tussen amiga en atari.

Heel soms zie je er eentje op ebay.com voorbij vliegen,.. de laatste die ik zag ging voor 90$ weg!!!

Maar ik zag er eerder 1 op ebay.de voor 28 euri.

Het absolute einde van al je atari muisproblemen!!!! :halleluja

En nee,.. ik verkoop m niet,.. want ik heb m nodig als ik weer een Atari-attack
krijg! :doei:
 
Nu heb ik nog een luxe (indertijd asociaal dure) muis liggen voor de Atari 520ST en 1040ST. Hij zou al door 2 forumleden worden opgehaald, maar daar heb ik niks meer van gehoord. De muis kan gratis worden afgehaald. Wie..O...Wie...
Omdat ik nog weleens reacties krijg...De muis is inmiddels verkocht op marktplaats.nl
 
Ik heb een Atari 1040 STe gekocht omdat ik een compleet oldskool studio wil(de) waar ze vroeger rave, hardcore, jungle, enzovoorts mee maakten. Daar komt bij dat ik geen eigen pc heb en een Atari goedkoper was. Ik krijg van het werken met die ouwe Cubase toch echt een soort van vibe. Toch wil ik nog altijd een versie van Notator om het mee te doen, lijkt me echt een gave methode. Of ZELF een sequencer-programma'tje scrijven natuurlijk!

Dus ja, Atari FTW!!! PC=(****)
 
timing!!!!!!!!!!!!!! iets wat vele niet hebben
 
zalig gewoon: de snelheid van die bak de strakheid de simpelheid de ...heid ?!
just love the machine
 
Vind het ook zo grappig dat een korte tijd terug iedereen zei "midi is dood en achterhaald" en nu zie je op het forum vragen van mensen uit toch een late/latere generatie die nu pas midi gaan ontdekken. Alleen maar met hun PC met audio-files gespeeld hahaha, leuke ontwikkeling vind ik wel.
Vind het wel te gek nogsteeds om met een simpele midi-bak eraan en editten van cc's etc een goedklinkende productie neer te zetten zonder alle audiosporen, plugins etc. Alleen 1 module, atari, kabels, mixer klaar. Stereo mixdown en knallen
 
Leuk topic, heb vroeger ook een Atari STe gehad.
Heb zelfs nog een keertje "Twenty Four" gekocht, voor 50gulden ofzo, de voorloper van Cubase.
Jammer dat het met een verhuizing weg is geraakt ( of weggegooid.. :( ).

http://tamw.atari-users.net/cubase.htm

"CUBASE first started life on the Atari Platform with Steinbergs first sequencer called Pro Twenty Four. This one piece of software revolutionized the music industry and was perhaps many musicians first step into MIDI sequencing. Steinberg(then called Steinberg Jones) improved on the design and came up with CUBIT.The name was changed to CUBASE and continued to evolve to what we have today with Cubase VST."

:D
 
Nou, als mijn computer er mee op houdt, heb ik altijd een back-up systeem in de Atari. Maakt niet uit wat ik met em uithaal of waar hij zijn beurt af moet wachten, stoffige zolders, vochtige kelders: hij gaat braaf weer aan de gang. :D
 
Back
Top