Ervaringen Virus TI

Cool!

En nu geen BSOD meer. Dus er is al wat verbeterd. ;)
 
FF snel geprobeerd:
- 12 outs werkt prima tot nu toe.
- Geen glitches meer tijdens installatie!
- Tot nu toe nog geen troubles...
 
ik heb de beta ff geinstaleerd
bij mij blijft de 3e usb output grijs zodat ik hem niet kan selecteren :(
moet je nog iets selecteren eerst of hoort ie het meteen te doen
want dan zal de instalatie wel niet helemaal goed verlopen zijn denk :erm:
 
Zorg dat windows(vista) niet na 30 min in stand-by modus springt. Mijn scherm
ging na 20 min blank, en 10 minuten later zou vista in stand-by springen. USB
activiteit heeft geen invloed op het feit dat je pc in st-by modus schiet.

Het geflash duurt namelijk een dik halfuur (En het kopje koffie is ook verdwenen :( )

EDIT : YAY! supper compatible met FL8. (deze keer echt ;) )

* VC werkt zoals een vst dient te werken.
* geen arp timing problemen
* knob recording (by default herkent in FL incl de 3 soft knobs)
* geen nasty klikjes en popjes tijdens recording en afspelen. (Getest met Edison)
* Zeer lage latency via usb in-out

het werdt ver**mme tijd.
 
Laatst gewijzigd:
Bij mij blijft de ti gewoon zwalken nog steeds ook in fl 8
wat voornamelijk hoorbaar is bij kicks ..
in cubase loopt ie gewoon perfect .
had eigenlijk wel gehoopt dat fl studio dat bij 8 ook wel op een of andere manier zou hebben gefixed
helaas .
 
Mail je problemen anders naar...

Mail je problemen anders naar...

Access zelf.
Zet je config in de mail plus je problemen daar heeft Access meer aan dan het alleen hier te melden denk ik.
 
Laatst gewijzigd:
Plopjes en klikjes verschijnen bij mij ook weer trouwens. Maar dan alleen
als er midi activiteit is (exclusief notes on en notes off). Het wordt maar
eens tijd voor een serieuze audio interface.

Voorbeeldje hieronder is van een strak klinkende arp. Tot dusver heb ik
geen arp uitglijers geconstateerd tijdens het opnemen en afspelen. Die
ellende is in ieder geval over :D
 

Attachments

  • Strakkearp.mp3
    800,1 KB · Bekeken: 47
Laatst gewijzigd:
kan aan mij liggen maar vind hem nie zo lekker op de beat liggen...

krijg de neiging om de beat wat te pitchbenden...
 
Shit, je hebt gelijk. lijkt wel of de kick iets voor loopt op de TI.
Hoewel het einde wel weer synct naar mijn idee.
 
bedoel je dat ze die storende latency die je tijdens het inspelen via usb hebt nu eindelijk verholpen hebben ??

dat zou erg fijn zijn

Ik was iets te voorbarig. Inspelen, afspelen en als audio recorden gaat zonder horten of stoten, maar als er getweaked
wordt aan de knobs komen de plopjes en tikjes. Alsof de midi data de USB bus doet laat overlopen :)
 
Laatst gewijzigd:
Shit, je hebt gelijk. lijkt wel of de kick iets voor loopt op de TI.
Hoewel het einde wel weer synct naar mijn idee.

op een bepaald moment op het einde loopt ie heel even strak inderdaad. maar dit lijkt me geen gewenst gedrag;)

Ik was iets te voorbarig. Inspelen, afspelen en als audio recorden gaat zonder horten of stoten, maar als er getweaked
wordt aan de knobs komen de plopjes en tikjes. Alsof de midi data de USB bus doet laat overlopen :)

zou je niet als workaround de normale midibus kunnen gebruiken voor dit soort getweak? in cubase 4 heb ik nergens last van overigens, kan tweaken tot en met. lijkt me dus dat het niks met de usb bus te maken heeft, maar meer met de verwerking als alle singalen FL binnen komen. Of je usb setup an sich is al wankel. Dan zou je in een andere host ook prob's moeten hebben.
 
op een bepaald moment op het einde loopt ie heel even strak inderdaad. maar dit lijkt me geen gewenst gedrag;)
Zucht.... wanneer stopt deze ellende (bid bid)



zou je niet als workaround de normale midibus kunnen gebruiken voor dit soort getweak? in cubase 4 heb ik nergens last van overigens, kan tweaken tot en met. lijkt me dus dat het niks met de usb bus te maken heeft, maar meer met de verwerking als alle singalen FL binnen komen. Of je usb setup an sich is al wankel. Dan zou je in een andere host ook prob's moeten hebben.

Heb ff net snel een TByB versie van cubase geprobeerd om te testen, maar
daarin ondervind ik dus geen problemen. Ik zou namelijk dolgraag de midi data via
de ouderwetse midikabels laten lopen, maar zonder audiokaart is dat niet echt
mogelijk ;) .Eerst een audiointerface kopen die lekker compattible is met vista en
niet van het merk M-Audio is.

Wel leuk te weten is dat Access meldt dat de TI compattible is met FL studio 7+.
Daarmee halen ze wel een last op hun schouders die ze moeten waarmaken op
den duur :)
 
Laatst gewijzigd:
Ik snap nog niet zo veel van dat atomizer. Ik stuur wat audio in de virus, zet de atomizer op 'on' en probeer dan wat met dat audiosignaal te doen....Maar ik kan nergens specifieke atomizer parameters vinden? Waar staan die?
 
Check ff die pdf file die bij de installatie erbij is geinstalleerd. Daar staat in hoe je hem kan gebruiken.
 
Ik snap nog niet zo veel van dat atomizer. Ik stuur wat audio in de virus, zet de atomizer op 'on' en probeer dan wat met dat audiosignaal te doen....Maar ik kan nergens specifieke atomizer parameters vinden? Waar staan die?

knoppen draaien
 
Back
Top