Ervaringen Virus TI

Ik heb eindelijk een ti virus, jeuj haha! Nu zie ik dat je 16 'kanalen' hebt bij de vst. Ik hoorde dat je die 16 kanalen niet kan koppelen aan aparte mixer channel van de cubase mixer (f3), klopt dit? Dit lijkt me sterk namelijk. Ik wil over de kickbass hele andere effecten gooien (die niet van de virus afkomen) dan dat ik een bv. een lead zou willen geven..

Kan iemand uitleggen hoe dit zit en wat ik moet doen? Alvast bedankt :mega:

16 outputs zijn er niet.
2 stereo setjes analoge audio
2 usb stereo setjes audio.
1 SPDIF

Maar in de praktijk werken de 5 stereo outs niet lekker bij elkaar. Kraak piep
hapering DPS overflow. en meer van die ongein.
 
jah... ik zat zo effe te denken... heeft hij geen 3 stereo outs ? Analoog???

eneuh nog een vraagje... reverb en delay apart per part... EQ ook???

s/pdif werkt niet goed???
 
3 stereo outs ja :) en EQ ook per part.
SPDIF heb ik nog nooit gebruikt. het vreemde is dat ie niet bij de
output opties van de TI staat.
 
het vreemde is dat ie niet bij de
output opties van de TI staat.


Bij mijn weten is het s/pdif signaal gelijk (hardwired) aan de analoog out 1


grt.

Merlin
 
Voordat ik het vergeet.
Er gaat nog bankmanager software voor die TI's komen. Dat je wat makkelijker die duizenden patches kan managen zeg maar.

Dat heeft een van die access dudes iig gezegd.
En toen ik hem aan z'n kop zeurde om die VST plugin alleen als stand-alone editor te kunnen gebruiken vond hij dat het niet nodig was. Wel jammer.
 
Ja een bankmanager zou wel lekker zijn idd. Je kan nu wel eens wat onder favorieten opslaan, maar om een of andere reden doe ik dan ook weer niet.

Het is soms best lang zoeken naar een sound dat wordt nog wel eens irritant, maar zorgt ook voor creativiteit.
 
Heb een aantal dagen geleden een TI keys gekocht en ben toch niet helemaal blij.

In stand-alone modus en met ouderwetse MIDI kabels werkt het allemaal wel, maar zodra ik overstap op een USB connectie (aparte USB2 kaart) en VC begint de ellende.
- noten die wegvallen
- arps die hun eigen weg gaan (te snel, te langzaam, uit de maat, enz... en dan volledig willekeurig)
- enorme latency (outputs op analoog zetten helpt, maar niet voldoende)

Kortom, compleet onwerkbaar.
Zodra OS 2.7 uit is ga ik maar weer eens een poging wagen... :erm:
 
LOL, en elke dag ff kijken of die er al staat.
Het lijkt wel syntherklaas! :D
 
Heb een aantal dagen geleden een TI keys gekocht en ben toch niet helemaal blij.

In stand-alone modus en met ouderwetse MIDI kabels werkt het allemaal wel, maar zodra ik overstap op een USB connectie (aparte USB2 kaart) en VC begint de ellende.
- noten die wegvallen
- arps die hun eigen weg gaan (te snel, te langzaam, uit de maat, enz... en dan volledig willekeurig)
- enorme latency (outputs op analoog zetten helpt, maar niet voldoende)

Kortom, compleet onwerkbaar.
Zodra OS 2.7 uit is ga ik maar weer eens een poging wagen... :erm:

Hehe, dat gaat je vies tegenvallen. er zijn geen verbeteringen aangekondigd
in 2.7 die jouw behoeftes gaan dekken... De helft van dit ellenlange topic
gaat ook over die klachten :)

Ik raad aan... Virus control gebruiken om patches te bouwen, maar niet om in
een DAW te gebruiken (hoewel sommingen er weer geen problemen mee
hebben)

Welcome to the virus club trouwens. vroegtijdig haaruitval gecombineerd
met grijze haren gegarandeerd.
 
Linkified:
http://www.access-music.de/downloads.php4?category=18
(link maken werkt niet, ff copy pasten)
 
Heb wel een dubbel gevoel bij een beta hoor.
Maar goed laten we maar hopen dat het er beter op geworden is.
Die atomizer functie is wel gaaf hoor.
 
ik heb hem net geinstalleerd...ik heb nieuwe banken vanaf T maar die zijn allemaal leeg. Nog geen Stuart Price op mijn Virus helaas :-(
De installer is vernieuwd en vraagt niet meer of je ook de OS wil updaten. Das jammer want soms wil je gewoon even alleen de driver updaten. Misschien kun je dat vooraf wel kiezen. Daar heb ik niet op gelet.
Ik ga zo eens op zoek naar die Atomizer. Kun je nu de TI als effect gebruiken binnen je host?
De digitale manuals geven een file-not-found...

Weet je...ik ga die installer nog eens draaien :-) Kan me niet voorstellen dat dit goed is.

@Virkaz: wat bedoel je met verdwenen inputs?
 
Laatst gewijzigd:
Maw die beta is een laatste build net vers gecompileerd en installer van gemaakt zo het net op gekwakt? Manuals ho maar.
Het zijn ook zulke boefjes he die ontwikkelaars.
 
ik heb hem net geinstalleerd...ik heb nieuwe banken vanaf T maar die zijn allemaal leeg. Nog geen Stuart Price op mijn Virus helaas :-(
De installer is vernieuwd en vraagt niet meer of je ook de OS wil updaten. Das jammer want soms wil je gewoon even alleen de driver updaten. Misschien kun je dat vooraf wel kiezen. Daar heb ik niet op gelet.
Ik ga zo eens op zoek naar die Atomizer. Kun je nu de TI als effect gebruiken binnen je host?
De digitale manuals geven een file-not-found...

Weet je...ik ga die installer nog eens draaien :-) Kan me niet voorstellen dat dit goed is.

@Virkaz: wat bedoel je met verdwenen inputs?

als je 6 usb outs hebt, dan moet je je 2usb ins op offeren...
 
Ik heb de manual gevonden...
Ik heb net wat gespeeld met de Atomizer en das best leuk!
Ik moet helaas wel een hardware input geven omdat ik 3outs/1input niet kan kiezen. Ik lees dat die via side chaining gaat. Ik kan de Atomizer ook niet kiezen via de Virus Control.

Access biedt nu ook overschrijven van ROMS aan. In de manual staat dat er daarom zoveel -INIT- libs bij zijn gekomen.

=( ik had gehoopt op een bank van Stuart Price. Mocht iemand die tegenkomen dan hoor ik het graag.

Andere mooie patches zijn ook welkom natuurlijk.
 
Back
Top