Ervaringen Virus TI

Cool thanks.
Jammer dat ze er niet ff bij zetten wat er veranderd is want deze versie is maar 1tje hoger dan de vorige.
 
Yup, zat ook al te zoeken, das wel jammer.

Enfin, tot nu toe nog niet echt veel problemen met simpel gebruik (geen automation nog)
 
Cool thanks.
Jammer dat ze er niet ff bij zetten wat er veranderd is want deze versie is maar 1tje hoger dan de vorige.
About TIOS 2.7.0.46 Public Beta 3
version 2.7.0.46
--------------
-VC: Virus Control behaves sluggish and puts to much load on the CPU
-HI: Export patch from multi mode into single mode works again
About TIOS 2.7.0.45 Public Beta 2
2.7.0.45 is a maintenance release and is recommended for every Virus TI owner.
version 2.7.0.45
--------------
-SE: Atomizer beat counter enabled (see atomizer manual for details)
-HI: Snow: Atomizer play mode page doesn't show when VC is active
-SE: No sound after closing VC (fixed)
-SE: Atomizer will crash under certain circumstances (fixed)
-SE: Polar keyboard does not generate note with velocity 127 (fixed)
-SE: Snow Mod Matrix: Bend Down is functioning as Bend Up (Fixed)
-VC: Fluctuating or hanging notes in Cubase SX3 (fixed)
-VC: Initialization stucks directly after opening Virus Control
-HI: The LFO Rate knob changes it's assignment to the selected LFO in an appropriate time now, when selecting an other LFO out of the destination pages.
-VC: When changing amplifier decay in VC, amp release changes as well (fixed)
-VC: Part mute no longer delayed in some cases
-HI: For OSC1 and OSC2 the parameters F-Shift, F-Spread, Interpolation and Local-Detune are added to the Softknobs-Destination-List.
-HI: Parameter "Reverb/Clock" is now limited to the correct value-range of "Off",..,"3/4". Values "1/1", .., "16/1" have been illegal.
-HI: Transpose-Keys are now enabled, when in Remote-Mode
-HI: Within the search dialog it is possible to control the CATEGORY you search withinrable using the PARAMETER keys now
-VC: synced patches not always correctly saved (fixed)
-VC: Possible graphical glitches in patch browser and other areas (fixed)
 
Thanks Access1!

Misschien is het ook handig om aan te geven om welke circumstances het gaat. dan kunnen mensen bepaalde testpaden ook reproduceren om te kijken of de bug is opgelost, just my 2 cents...
 
beta 4

beta 4

beta 4 is uit. Zodra ik het change log heb post ik deze.

hierbij:

About TIOS 2.7.0.48 Public Beta 4​
version 2.7.0.48
--------------
- IN: Firmware update could stall at the end of the update (fixed)
- VC: pitching artefacts on patches with delay with live mode enabled (fixed)
- VC: Patch Browser shows graphic errors (fixed)
- VC: 88.2/96kHz support broken (fixed)
- VC: crackles can occur when Virus is not soundcard (fixed)
- HI: MIDI-Out stopped working under certain circumstances
- VC: Virus Control does not load on Protools Windows (fixed)
- VC: Documentation for FL Studio updated (Using PDC in FL Studio 7)
- VC: Improved response with certain hosts​
- IN: PC: "Repair" installations won't reflash a correctly written TIOS
 
Laatst gewijzigd:
Met Beta 4 gaat het ineens de goede kant op. Voor zover ik kan beoordelen lopen de arps hier nu goed en is de latency zo goed als verdwenen. Dat laatste was overigens met Beta 3 al zo goed als opgelost.

Zelfs in Renoise werkt de TI nu naar behoren. :)
 
ik geloof er geen aap van :) Dus na 3 jaar werkt ie wel goed... :)
anyway... nog steeds te koop die TI van mij
 
Laatst gewijzigd:
ik geloof er geen aap van :) Dus na 3 jaar werkt ie wel goed... :)
Hij heeft het toch bijna 2 dagen uitgehouden...
Vanavond was het weer bijna als vanouds in Renoise. Vooral arps en dergelijke die weer een heel eigen leven leiden. In Cakewalk (Sonar 6 Home) gaat het nog wel goed.

Conclusie: Terug naar de ouderwetse MIDI connectoren.

:erm: ;{
 
Lekker al die bugs?!? En dat voor een synth van 2000 euro die al bijna 3 jaar op de markt is? Jammer want ik was van plan om er ook een aan te schaffen.
 
Noem eens een digitale synth van de laatste tijd waar geen bugs in zitten?
 
Lekker al die bugs?!? En dat voor een synth van 2000 euro die al bijna 3 jaar op de markt is? Jammer want ik was van plan om er ook een aan te schaffen.
Qua geluid is het ding dik in orde, helaas is de implementatie van het USB gebeuren om te janken. Het is iets meer werk, maar via good-old MIDI is het ding prima te gebruiken.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar de testprocedures van Access. Ik zou het niet vreemd vinden als USB aansturing enkel op bepaalde chipsets en in specifieke setups stabiel werkt. Voldoe je niet aan die voorwaarden, dan loopt het ding net zo recht als iemand die anderhalve fles whisky naar binnen heeft gewerkt.
 
Lekker al die bugs?!? En dat voor een synth van 2000 euro die al bijna 3 jaar op de markt is? Jammer want ik was van plan om er ook een aan te schaffen.

Uhm...niet iedereen heeft problemen met de TI hoor...bij mij loopt ie als een zonnetje nog steeds...en al een hele tijd...gewoon via USB...

Heb de update trouwens nog niet geprobeerd,zit midden in verschillende projectjes....
 
Ik heb de virus TI verkocht omdat ie toch teveel mankementen vertoont. Ik heb het een jaar aangezien maar ik heb nog steeds problemen met arps die niet helemaal strak lopen, delays die lijken te detunen, soms ook gewoon complete uitval van bepaalde parts. Ik werk zelf met ableton. Er zijn een heleboel gebruikers die geen problemen ondervinden, maar toch, en ik ben er één van, zijn er mensen die er toch nog vervelende problemen mee ondervinden. Ik denk dat als je Mac gebruiker bent met de virus je redelijk goed zit, maar persoonlijk acht ik de huidige drivers zeker niet 100% voor willekeurige non-mac systemen.
 
Ik knal em ook in de verkoop voor dezelfde reden. Na een
jaar hopen heb ik de combi FL en TI opgegeven.
 
Die betas zijn iig niet stabiel want ik heb al 2 keer een spontane noot gehad vanuit het niets.
 
Noem eens een digitale synth van de laatste tijd waar geen bugs in zitten?

Geen Idee? Ik heb helemaal geen hardware synths, en ik ken er verder ook weinig. Ik doe alles met software, maar ik wou wel een keer wat anders.

Heeft een virus B of C ook last van bugs?
 
Ik heb een conflict na het installeren van TI OS 2.7 beta 4.

Logic Pro 8
Digidesign Mbox2

Het volgende scherm komt tevoorschijn als ik Logic start:
"Logic Pro has detected a possible conflict between one or more third party MIDI or audio drivers."

"Be sure to install the latest drivers for all audio and MIDI equipment connected to your computer, and remove any older or unused drivers."

Misschien dat het iets te maken heeft met de update die nog moet komen voor de Mbox 2? De vorige versie van de TI, sept. 2007 was dat volgens mij, draaide prima. Op de live functie na 8~

Alle hulp is welkom.
 
Ik ben weer wat verder.

Als ik een instrument wil laden zoals ik dat normaal ook doe met de virus dan staat er nu ook de Snow versie bij. Ik probeerde die te laden maar dan moet ik een Snow hebben aangesloten, vrij logisch. Maar als ik de Virus TI wil laden dan zegt Access dat mijn TI niet aan staat. Erg vreemd..
 
Back
Top