Monitoren, ook voor muziek te luisteren?

DaRooT

Stamgast
Lid sinds
7 augustus 2004
Berichten
150
Locatie
South
Gebruiken jullie monitors alleen voor af te mixen/muziek op te maken, of ook voor muziek mee te luisteren?

Want monitoren hebben een kaal geluid (dat is net de bedoeling ja dat weet ik ;)), dat luistert niet echt lekker vind ik als je gewoon een normale CD of wat dan ook luistert. Hoe lossen jullie dat op, gewoon de muziek op een ander setje (hifi)?
 
Re: Monitoren, ook voor muziek te luisteren?

Origineel geplaatst door DaRooT
Gebruiken jullie monitors alleen voor af te mixen/muziek op te maken, of ook voor muziek mee te luisteren?

Want monitoren hebben een kaal geluid (dat is net de bedoeling ja dat weet ik ;)), dat luistert niet echt lekker vind ik als je gewoon een normale CD of wat dan ook luistert. Hoe lossen jullie dat op, gewoon de muziek op een ander setje (hifi)?

Ik luister gewoon met m'n monitors. Het helpt ook je oren te trainen hoe je naar een mix moet luisteren. Goede, vlakke monitors (zoals de Genelecs die ik gebruik) zijn echter wel wat vermoeiender voor de oren, juist vanwege hun neutrale geluid.
 
ik luister altijd muziek op een gewone huiskamer instalatie!
hpim3349.JPG
 
ik vind t juist lekker muziek luisteren op mijn monitoren. lekker rustig voor de oortjes.
 
Vlug, zoek eent ube lijm !! Er gaat wat vallen !
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
ik vind t juist lekker muziek luisteren op mijn monitoren. lekker rustig voor de oortjes.
Mjah misschien om gewoon te luisteren, maar als ik muziek luister, zet ik 't toch vaak een tandje hoger, en wil er gewoon een lekker pompend vol geluid uit krijgen. Dat gaat je op monitors denk ik niet echt lukken ;)
 
van mij hoeft t ook allemaal niet zo hard hoor.
 
Re: Re: Monitoren, ook voor muziek te luisteren?

Re: Re: Monitoren, ook voor muziek te luisteren?

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Ik luister gewoon met m'n monitors. Het helpt ook je oren te trainen hoe je naar een mix moet luisteren. Goede, vlakke monitors (zoals de Genelecs die ik gebruik) zijn echter wel wat vermoeiender voor de oren, juist vanwege hun neutrale geluid.

hoe kom je erbij dat genelecs goed vlakke monitors zijn? Iedereen gebruikt genelecs omdat dat nu eenmaal de monitors zijn. Er zijn veel betere (duurdere En goedkopere) alternatieven op de markt) Genelecs doen iets heel raars in het laag. Ik ken ook geen enkele studio waar ze genelecs hebben zonder dat er twee yamahaatjes of dynaudios naast staan;)
 
Ik luister muziek altijd via m'n monitors. Kat Yidaki geeft al een hele belangrijke reden waarom, maar daarnaast vind ik m'n monitors (tannoy reveal actives en edirol ma-20D's) veel prettiger om naar te luisteren dan m'n hi-fi set. Een kwestie van wennen denk ik..
 
ah vergeten:
als ik muziek luister zet ik de woofer aan:duivels:
 
Origineel geplaatst door xpanded stereo
Ik zeg: KRK RP8!!!!!!!:D

Juist! Ik gebruik deze ook voor muziekluisteren.
Het zijn de eerste speakers/monitors die ik heb waarvan mijn bierglazenverzameling niet direct gaat rinkelen.. }:|
 
Re: Re: Re: Monitoren, ook voor muziek te luisteren?

Re: Re: Re: Monitoren, ook voor muziek te luisteren?

Origineel geplaatst door DJ Fuse
hoe kom je erbij dat genelecs goed vlakke monitors zijn? Iedereen gebruikt genelecs omdat dat nu eenmaal de monitors zijn. Er zijn veel betere (duurdere En goedkopere) alternatieven op de markt) Genelecs doen iets heel raars in het laag. Ik ken ook geen enkele studio waar ze genelecs hebben zonder dat er twee yamahaatjes of dynaudios naast staan;)

Jouw opmerking is stierenontlasting. Die Yamaha's of Dynaudio's zijn voor far-field monitoring, waar die Genelecs dus duidelijk niet voor bedoeld zijn. Heel veel studio's gebruiken ook minder vlakke monitors die wat makkelijker voor het gehoor zijn bij langere sessies. Maar voor het echte mix of master-wekl zijn Genelecs superieur ... vooral in die prijsklasse.
 
Hi,
Bij gebrek aan beter gebruik ik mijn oude Absolute II luidsprekers in de woonkamer in combinaite met een Yamaha reciever. Maar om 1 of andere reden zit er helemaal geen laag in. Maar waar het nu aan ligt.....:confused:
Op zich wel lekker voor buren maar ben er zelf niet zo kapot van.
 
Ik gebruik mijn Mackie's HR824 ook gewoon om muziek te luisteren.
Er zit een heerlijk laag in m'n monitors, die ik van z'n lang leven nooit uit HiFi-dingen [zonder subwoofer] krijg...

Maar misschien als ik straks op m'n eigen ga, dat ik dan wat HiFi-achtigs koop om het te luisteren.Wordt wel flink tweaken dan om alles lekker te laten klinken ...Maar dat vind ik juist een uitdaging, hahaha
 
Ik gebruik mijn Mackie's HR824 ook gewoon om muziek te luisteren.

hetzelfde hier....
 
Ligt eraan.. Heb niet altijd mijn PC aanstaan, en aangezien mijn KRK RP8's direct aan mijn O1X hangen heb ik dan geen geluid :)

Heb dus laatst maar een heel leuk Sony setje gekocht.. Toch ook wel prettig dat ik daar een afstandbediening bij heb :) Als ik in me nest lig en ik moet elke keer druit om een volgende track te kiezen word ik gek :stupid
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Ik gebruik mijn Mackie's HR824 ook gewoon om muziek te luisteren.
Er zit een heerlijk laag in m'n monitors, die ik van z'n lang leven nooit uit HiFi-dingen [zonder subwoofer] krijg...

Maar misschien als ik straks op m'n eigen ga, dat ik dan wat HiFi-achtigs koop om het te luisteren.Wordt wel flink tweaken dan om alles lekker te laten klinken ...Maar dat vind ik juist een uitdaging, hahaha
Ja maar dat zijn ook van die lekker dure dingen :P
 
Origineel geplaatst door xpanded stereo
Ik zeg: KRK RP8!!!!!!!:D
Dus deze monitors kunnen zowel hard, hebben veel laag en zijn daarbij ook nog geschikt als monitors door hun platte geluid?, hmmm dan moeten het wel wonder speakers zijn lijkt me :P
 
Back
Top