Dit is 'm dan: de Korg Oasys !!!

Korg komt opnieuw met een Oasys, dit keer geen insteekkaart maar een volledige workstationsynth.
 

Attachments

  • view_image.php.jpg
    view_image.php.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 282
Re: OASYS demo Stephen Kay (Karma)

Re: OASYS demo Stephen Kay (Karma)

Origineel geplaatst door Sjaak
OASYS demo filmpje van Karma uitvinder Stephen Kay

http://www.karma-lab.com/Audio/O/Funk2525-5.mov

wat een typisch amerikaanse foute rock demo. wie koopt er nu een synth om gitaren mee te spelen. het klinkt verder wel ok maar die stijl is zo fout!

demo's op korg site ook beluisterd, ik hoor er de 8000 dollar niet in terug. dan liever de Alesis Fusion, die minder pretenties heeft en ook een stuk minder kost. 1699 dollar is echt killing voor de tritons, motifs en fantoms die stuk voor stuk meer kosten, laat staan voor de Oasys die het 5 voudige kost.

nee als je dan 8000 aan hardware uit wilt geven en breed klankpalet wilt koop dan een Andromeda, Neuron, Nord electroII en een G2. heb je veel leuker speelgoed bij mekaar dan een Oasys.
 
Laatst gewijzigd:
Waarom zou je geen gitaren spelen op een synth? Daar is het toch een synth voor? Ik kan geen gitaar spelen iig. En ik ben altijd op zoek naar goede giaar geluiden. Da's mijn uitdaging :)

Dat gezegd, hoor ik er de prijs ook helemaaaaaal niet aan af. En zoals die eikel op z'n stoel zit te hipsen zeg. Jeemig. Waar is de stand met de fusion synth? :)

Bert Smorenburg in de Motif video's is opeens heel cool

L56 Out...
 
Origineel geplaatst door L56
Waarom zou je geen gitaren spelen op een synth? Daar is het toch een synth voor? Ik kan geen gitaar spelen iig. En ik ben altijd op zoek naar goede giaar geluiden. Da's mijn uitdaging :)

Nee, maar die gitaren die die Iron Maiden wannabe hier gebruikt klinken gewoon klote.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Beschikbaar komen van de Karma software?

Stephen Kay's antwoord

I really hope to find the time this year to release a "Universal KARMA" that works with any synth. The problem with that is that I cannot provide content for every synth. Right now, KARMA Triton comes with 768 fully KARMA-fied programs and combis from the Karma Workstation. As you probably know, the architecture of the PA80 is quite different from Triton and Karma, so I can't easily port the content. If I release a more general program, you basically have to program the stuff yourself. I'm not sure how attractive that will be to some people, in this age of "instant gratification".

Bron
 
Is er al bekend of hij op MTC reageert? En/of zendt?
.. Is ig een zeer interessant toestel. Nu maar hopen dat de prijs beetje binnen de perken blijft!
 
Hmm, ben toch wel benieuwd naar dit beest(je). Ik vind 'm er in ieder geval zeer goed uitzien! Nou nog kritisch luisteren en bespelen. Wanneer is 'ie in Nederland?
 
Origineel geplaatst door search64
Nee, maar die gitaren die die Iron Maiden wannabe hier gebruikt klinken gewoon klote.

roflmao :D ... zo kan je 'm ook noemen ja.

Toch he ... wat daar even in die filmpjes wordt gefixed is op z'n minst heftugggg te noemen.
 
Re: OASYS demo Stephen Kay (Karma)

Re: OASYS demo Stephen Kay (Karma)

Origineel geplaatst door Sjaak
OASYS demo filmpje van Karma uitvinder Stephen Kay

http://www.karma-lab.com/Audio/O/Funk2525-5.mov

Ben onlangs een korg vertegenwoordiger tegen het lijf gelopen,en die vertelde me dat de 61 key oasys uitkomt,met/zonder HD-recording,en deze een pak goedkoper zal uitkomen(enfin,wat is goedkoper:-)).

Maar deze "gladjanus heeft me wel overtuigd dit synthje in de toekomst te overwegen.
luisre maar eens http://www.karma-lab.com/oasys/o_main.html
 
komt die nieuwe met HD- of zonder HD-recording? Of eet jij je boterhammen met zonder boter?
 
Origineel geplaatst door ikke
komt die nieuwe met HD- of zonder HD-recording? Of eet jij je boterhammen met zonder boter?

Je zou nog kunnen kiezen,eentje met en eentje zonder,zolang de geldbeugel geven kan?:-))
 
Origineel geplaatst door Rhy


Toch he ... wat daar even in die filmpjes wordt gefixed is op z'n minst heftugggg te noemen.

Ik vond de oasys in het echt nog beter klonk.
 
Met het nieuwste OS is er ook een nieuwe sound generator...of in Korg's benaming: Expanion instrument, beschikbaar.

True to their word there's a new Exi (Expansion Instrument), the STR-1 Plucked String. The STR-1 represents an advancement in physical modeling, which allows you to pluck, strike, scrape or otherwise excite the string with 16 different pluck types, noise, or any of the onboard or RAM-based PCM waveforms.

Deze uitbreiding doet me wel denken aan iets wat al sinds jaar en dag in de Yamaha EX5 zit. Maar ik kan me vergissen.

meer info
 
Vandaag een KLEIN beetje zitten pielen op de Oasys 88keys-versie bij FB (aangezien 't toch nooit? in m'n studiootje zal komen, maar heel kort gecheckt).

Allereerst: JEMIG >€7400,- !!!!

Verder opvallend: het 10" (?) scherm; net een verstopte laptop in een piano! Maar, eerlijk=eerlijk: ziet er imposant uit.

De paar (preset)geluidjes/ritmes die ik gehoord heb, klinken wel mooi, helder en goed. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je dat uit veel Tritons ook kan halen.. Dus daaarzou ik 't sowieso niet voor doen.

Enfin, wellicht is iemand anders er helemaal lyrisch over, dus daar laat ik de positieve reacties aan over.


O ja: errrug lange opstarttijd als je 'm aan zet..... :gaap:
 
Op O'Reilly staat wel een interessant artikeltje over de OASYS technologie. En dan vooral over het OS (Linux gebaseerd).
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
Op O'Reilly staat wel een interessant artikeltje over de OASYS technologie. En dan vooral over het OS (Linux gebaseerd).

Vandaar dat het zolang duurt voordat ie op is gestart.
 
Tegenwoordig kun je SSD inplanten als de HD het begeeft.Iemand een idee die een Oasys kan SSD fixen?
 
Back
Top