Dit is 'm dan: de Korg Oasys !!!

Korg komt opnieuw met een Oasys, dit keer geen insteekkaart maar een volledige workstationsynth.
 

Attachments

  • view_image.php.jpg
    view_image.php.jpg
    48,7 KB · Bekeken: 282
Heb medelijden met de demo man op de beurs, hoop van te voren instuderen en freaken, want je bent al de gehele dag bezig om alle functies te demonstreren! :duivels:
 
Origineel geplaatst door Cheimoon


Maar ik vind de Fusionsynth qua concept toch wel gaver, denk ik. In de Oasys zitten dan wel een goed orgel en (advanced) vector synthese, ik zou liever FM hebben (met 6 ops) en een VA-synth met 3 oscs en *veel* filters (i.t.t. tot de vrij beperkte Oasys-VA met 2 oscs - volgens de specs in ieder geval).


Hij heeft het in het filmpje over nieuwe multifilters waar je 21 of meer traditionele filters kan mixen...
 
8000 dollar ? koop de duurste g5 en een lekker scherm (voor de nitpickers onder u: hoeft geen apple scherm te zijn), logic 7 en wat assorti plugins, een dure audio interface én een keyboard en je houd ruim geld over !

De groeten Korg. Al sinds de M1 btw.

Allert
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Lijkt dan ook meer op een schip dan op een synth :D

...als officiëele mascotte van korg mag ik dan ook aankondigen dat de invasie vanuit de ruimte is begonnen...

het ziet er uit als: ik wil muziek gaan maken maar als ik hem aanzet weet ik het eerste half uur niet aan welk knopje ik moet gaan zitten om de dvd te bekijken... of kan dat niet met dat ding?
 
Iedereen zit weer te zeiken over roland yamaha en consorten. :Z

Ik zit net die demo te luisteren met vocals en brass, (goed nummer overigens) moet zeggen dat die piano wel erg goed klinkt. En ja ik weet dat die apart opgenomen zijn. Zon stem kun je er niet uithalen nee. Brass ook niet nee. Nog steeds niet.

Daarnaast is het intro ook erg mooi van klank. Bass is ook bijzonder goed. Niet normaal deze synth. Echt dit is al de toekomst. Maar zal wel nog gekker worden :) Prijs is inderdaad hoog ja. Ach een minimoog is ook duur. Maar qua verhouding slaat dit natuurlijk weer helemaal nergens op qua prijs.

Nuf said. Geouwehoer altijd.

Groot plaatje voor de liefhebbers;

HIERO
 
Mijn hoofd begint toch wel te tollen als ik de specs van dit schip lees. En ik dacht dat ik veel van synthesizers af wist??????

Wat is HD-1?
Wat is Alternate Modulation Source (AMS)?
Wat is Vector synthesis?

"The 16-track MIDI sequencer records up to 200 Songs (400,000 MIDI notes)"
Is dit niet een beetje weinig?
Kan je die dan niet op die harde schijf opslaan?

Ik heb nog wel meer vragen, maar ik zal ook zelf eens gaan zoeken naar wat het allemaal is.

Of de verkoper dit allemaal weet als ik straks weer in de winkel sta, is ook nog maar de vraag.
 
Ik snap niet dat Yamaha het concept van de EX serie niet verder heeft uitgewerkt. Dat was toch eigenlijk al een goeie fusionsynth/workstation , afgezien van de beperkte polyfonie etc.
 
Flink bakbeest.. Maar is niet helemaal mijn ding: ALLES in één. al heb ik dan wel een RS7K.. maar da's toch anders!!

Maar deze bak valt nog in de categorie: 'Eerst maar es zien/bespelen in de winkel, voor ik een echte mening ga geven'

Hoewel ik wel bij m'n mening blijf dat ik elke synth boven de 5000 guldens eigenlijk te duur vind.
 
Origineel geplaatst door Allert
8000 dollar ? koop de duurste g5 en een lekker scherm (voor de nitpickers onder u: hoeft geen apple scherm te zijn), logic 7 en wat assorti plugins, een dure audio interface én een keyboard en je houd ruim geld over !

De groeten Korg. Al sinds de M1 btw.

Allert


• Dual 2.5GHz PowerPC G5
• 8GB DDR400 SDRAM (PC3200) - 8x1GB
• 2x250GB Serial ATA - 7200rpm
• NVIDIA GeForce 6800 Ultra DDL
• 56k V.92 modem
• 8x SuperDrive (DVD-R/CD-RW)
• PCI-X Gigabit Ethernet Card
• Apple Keyboard & Apple Mouse - U.S. English
• Mac OS X - U.S. English


Estimated Ship:
5-7 business days

Free Shipping

Subtotal $7,824.00


En dat is zónder beeldscherm en additionele software ... :)

keuze is snel gemaakt lijkt me :D
 
Duur,zeer duur voor de gewone hobbyist,wachten op afgeleiden van de Oasys.Sequencer,recording,heb ik niet nodig,vijf oktaafs en wordt al een pak goedkoper,einde dit jaar?
En van geluiden,nog niks speciaals gehoord.Toch ergens typisch korg
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Thoraval
• Dual 2.5GHz PowerPC G5
• 8GB DDR400 SDRAM (PC3200) - 8x1GB
• 2x250GB Serial ATA - 7200rpm
• NVIDIA GeForce 6800 Ultra DDL
• 56k V.92 modem
• 8x SuperDrive (DVD-R/CD-RW)
• PCI-X Gigabit Ethernet Card
• Apple Keyboard & Apple Mouse - U.S. English
• Mac OS X - U.S. English


Estimated Ship:
5-7 business days

Free Shipping

Subtotal $7,824.00


En dat is zónder beeldscherm en additionele software ... :)

keuze is snel gemaakt lijkt me :D

Flauw hoor...

Want in een Oasys gaat ook 8 GB Ram en 2 * 250 GB HD zitten. Yeah right. Zit een 40 GB HD in.

Dus:

• Dual 2.5GHz PowerPC G5
• 1GB DDR400 SDRAM (PC3200) - 2x512
• 250GB Serial ATA - 7200rpm
• ATI Radeon 9600 XT w/128MB DDR SDRAM
• 56k V.92 modem
• 8x SuperDrive (DVD-R/CD-RW)
• Apple Keyboard & Apple Mouse - U.S. English
• Mac OS X - U.S. English

Subtotal $3,249.00

Dat is de duurste powermac die ik bedoelde. Als jed per se meer ram wil hebben kun je dat beter niet bij apple kopen, daar zijn ze nml notoir te duur mee. En nu heb ik nog niet eens gekozen voor de 160 GB HD optie.
Keuze inderdaad snel gemaakt.

Groet,
Allert
 
Sjesus, ik krijg acute kotsneigingen van die 'love embraces all' demo.
En erg strak gecompressed ook nog, vind ik best wel lelijk.

Die 2e teknosis demo is een grote ramp.
Bar en bar en bar slecht gemixed. Het geluid komt zo gestressed over en die tunnelsound.
Ik mag hopen dat dit de schuld van de maker is want anders klinkt die bak voor geen meter.
 
... toch mooi om te lezen dat er nog iets gebeurt met Karma ("second generation", nog wel).
Ik kreeg nl. een beetje het gevoel dat het niet meer zo boterde tussen de uitvinder van Karma en Korg, die niet zoveel meer leek te doen met het idee.

Wat heeft dit Karma second generation nou verder nog voor consequenties?
-Compatibiliteit met de 'oude' Karma?
-Verdere toekomstige doorontwikkelingen op Karma?
-Beschikbaar komen van de Karma software? (lichtelijk OT, waarvoor excuses!)
 
Back
Top