Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
je kan ook je track "freezen" dan stopt de continuee berekening van de moog.....dan maakt alleen het geluid wat jij hebt gemaakt..de rest van het algoritme word uitgeschakeld....Garageband is gewoon Logic in een ander jasje....daarom heeft apple logic gekocht....om makkkelijk toegang te krijgen tot een goede audio verwerkende software.....even ander jassie en hop garageband is geboren...nou zullen ze vast wel het een en ander veranderd hebben maar de basis blijft hetzelfde....
 
Origineel geplaatst door thijs de waal
Eigenlijk wil ik een g5 imac maar dan zit ik al snel op 1200 of meer en dat vind ik gewoon heel duur.....wie zegt hier eens iets zinnigs over...

De iMac G5 is niet alleen een leuke originele desktop, maar ook heel stilletjes, en zeker voor Logic is het de krachtigste, meest betaalbare Mac na de PowerMac G5, maar vóór de PowerBook G4. Alle expansie moet extern (dus firewire/USB interfaces & schijven).

Volgens de "Platinumverb" test (relatieve indicatie van de beschikbare CPU power) kan je een beetje concluderen wat je aan een iMac G5 hebt :

PowerMac G5 / 2Ghz : 120 Platinumverbs
iMac G5 / 1.8 Ghz : 48
Pentium4 / 2 ghz : 34
Pentium4 / 1.5 ghz : 28
PowerMac G4 / 1.25 ghz : 22
PowerBook G4 / 1.33 : 20
iBook G4 / 1.33 : 13
PowerMac G4 / 533 Mhz : 13

Conclusie : de iMac G5 is minstens 2 keer krachtiger dan een eMac of PowerBook.
Een nieuwe PowerBook G4 raad ik je af wegens te duur voor wat je krijgt ; de geringe meerwaarde van de PB 12" tov de (veel goedkopere) iBook G4 is echt veel te klein, zeker in combinatie met Logic Express.

Beschrijving van de platinumverb test :
http://www.soundonsound.com/sos/feb....htm?session=7e3ad0be8a2ab8f95f39cebfd0d62fdc
 
Nog even mijn ervaring erbij: Ik heb heel lang Logic Pro 6 gedraaid op een QuickSilver G4/800/768mb. Meestal gebruikte ik niet meer dan 12-16 sporen, en 'n handje plugins/softsynths. Een SpaceDesigner ging ook nog wel, maar dan moest ik verder niet heel veel andere plugins gebruiken.
 
Origineel geplaatst door David
De iMac G5 is niet alleen een leuke originele desktop, maar ook heel stilletjes, en zeker voor Logic is het de krachtigste, meest betaalbare Mac na de PowerMac G5, maar vóór de PowerBook G4. Alle expansie moet extern (dus firewire/USB interfaces & schijven).

Conclusie : de iMac G5 is minstens 2 keer krachtiger dan een eMac of PowerBook.
Een nieuwe PowerBook G4 raad ik je af wegens te duur voor wat je krijgt ; de geringe meerwaarde van de PB 12" tov de (veel goedkopere) iBook G4 is echt veel te klein, zeker in combinatie met Logic Express.

Beschrijving van de platinumverb test :
http://www.soundonsound.com/sos/feb....htm?session=7e3ad0be8a2ab8f95f39cebfd0d62fdc


Dus jij zegt als je een g4 laptop koopt koop dan een ibook g4 ipv een een powerbook g4....dan ben je aanzienlijk minder geld kwijt voor een klein verlies aan rekenkracht...wat is dan het wezenlijke verschil tussen de twee modellen? Systeembus snelheid of wat???
 
Heb zelf heel even met logic express gewerkt op een PowerMac G4 1.25 1024 MB met OSX er op en een aparte harddisk voor de audiotracks. DIt gaf geen noemenswaardige problemen gebruik nu Protools LE 6.9 wat ook goed draait op bovenstaande config.

Maar zorg ervoor dat je een goede kale installatie van OSX hebt, dus niet allemaal extra software erop die op de achtergrond mee draait zoals bijvoorbeeld een virusscanner. Op de diverse OSX forums en staan genoeg tips om je mac goed te configgen.

Succes ermee en laat es weten hoe het gaat als je het aan de loop hebt.
 
Speedtweaking OSX hier:

http://www.kiritanflux.de/software.html

Je moet dan wel een 2e OSX installatie op een andere partitie maken. En vanuit je normale partitie kun je dan diverse onderdelen van OSX uitschakelen zodat je een zo minimale OSX krijgt en daar dan weer van opstarten. Voor video-doeleinden krijg je een aantal frames per seconde meer dus ik ben benieuwd of dit ook voor audio werkt?

happy tweaking!
 
Ik heb me pas een firewire 1814 van m-audio gekocht... en al spijtaanvallen gehad sinds ik em zaterdag uitpakte...
het ding kraakt en plopt als wat. ik wist van de problemen die ronde deden, maar heb em toch gekocht (tot slot zijn er ook een hoop happy users.
ik heb correct geinstalleerd, kennis hebbende van de hotplug issues enzo...
ik gebruik ableton live5 en powerbook 1,5 512 12" met panther 10.3.9. ik wordt gewaar dat hij vooral last heeft met FX's enzo... sets met nogal veel plugins op, eq'en tijdens het dj'en (als in aan een knop draaien en kraak) ... soms doet hij het wat beter, maar hij is 'niet te vertrouwen', om het zo te zeggen...
ik krijg de latency ook niet echt laag. ik werk meestal rond 2ms... (nu zette m-audio zelf wel iets op z'n site over liegende fabrikanten als het op latency aankomt ;)) ik had betere resultaten met mijn emagic a62m :confused:
heb ook al dingen gedaan als airport afzetten, hoogste prestatie zettten, etc...
ik heb mijn laptop al met motu 828's van vrienden gebruikt, en die lopen perfect. (je voelt niet dat ze er zijn, witch is good.... lig nu misschien ook wel appelen met peren te vergelijken, maar die m-audio moet lekker draaien. punt.)
om maar te zeggen dat er dus niks zwaar mis is met m'n PB ofzo...

iemand nog tips?

misschien dat ik hem verpats en voor een firebox ga (hoewel ik daar ook ineens grellige zaken over las - hoewel dat heel die forumshit allemaal relatief is :D)... die stond ook in de shortlist, maar ben uiteindelijk voor de m-audio gegaan.
 
Origineel geplaatst door bass-molecules
ik wil een powerbook g4 kopen, maar daar heb je verschillende in qua bussnelheid,namelijk, 100, 133 en 167 mhz.

waar dient dit voor en wat is verstandig om te nemen.

niemand die dit mij kan vertellen.

Ik wil Ableton live5 draaien+albino. verder gebruik ik audio loops in live, maar niet super veel, wat vst effecten maar ook niet super veel. Gebruik veel hardware dus live zou het meest gebruikt worden voor midi sequencing.

mijn vraag is nu, heb 3 MAC laptops op het oog, welke zou voor mij voldoende zijn ?

Powerbook G4 DVI / 1ghz / 768mb / bussnelheid 100mhz = 950 euro
Ibook G4 14" / 1,07ghz / 768MB/ bussnelheid 133mhz = 850euro
Powerbook G4 15" / 1ghz / 512mb / busssnelheid 167mhz = 1250 euro

Er moet ook een extra scherm aangesloten kunnen worden, en volgens mij gaat via z'n DVI uitgang , Toch ?? de powerbooks hebben dat, alleen z'n ibook weet ik dat niet.

misschien kan mij iemand wat info geven over wat ik hierboven vraag.
 
Origineel geplaatst door bass-molecules
niemand die dit mij kan vertellen.

Ik wil Ableton live5 draaien+albino. verder gebruik ik audio loops in live, maar niet super veel, wat vst effecten maar ook niet super veel. Gebruik veel hardware dus live zou het meest gebruikt worden voor midi sequencing.

mijn vraag is nu, heb 3 MAC laptops op het oog, welke zou voor mij voldoende zijn ?

Powerbook G4 DVI / 1ghz / 768mb / bussnelheid 100mhz = 950 euro
Ibook G4 14" / 1,07ghz / 768MB/ bussnelheid 133mhz = 850euro
Powerbook G4 15" / 1ghz / 512mb / busssnelheid 167mhz = 1250 euro

Er moet ook een extra scherm aangesloten kunnen worden, en volgens mij gaat via z'n DVI uitgang , Toch ?? de powerbooks hebben dat, alleen z'n ibook weet ik dat niet.

misschien kan mij iemand wat info geven over wat ik hierboven vraag.


niemand ;{
 
Origineel geplaatst door bass-molecules
Er moet ook een extra scherm aangesloten kunnen worden, en volgens mij gaat via z'n DVI uitgang , Toch ?? de powerbooks hebben dat, alleen z'n ibook weet ik dat niet.

misschien kan mij iemand wat info geven over wat ik hierboven vraag.

Jawel, ook op een iBook kan je een extra scherm aansluiten (enkel VGA, niet DVI ; DVI zit enkel op de PowerBooks), maar het beeld is enkel een mirror van je desktop.
 
Origineel geplaatst door Ensemble
Maks,

Waarom koop je niet gewoon een MOTU traveler?

Apple en Motu love each other a lot.

luie charel hé?;)
en die m-audio moet werken...
heb em al een beetje goedgetweaked gekregen, maar hij is nog niet optimaal/te vertrouwen
 
Origineel geplaatst door Maks
Ik heb me pas een firewire 1814 van m-audio gekocht... en al spijtaanvallen gehad sinds ik em zaterdag uitpakte...
het ding kraakt en plopt als wat. ik wist van de problemen die ronde deden, maar heb em toch gekocht (tot slot zijn er ook een hoop happy users.
ik heb correct geinstalleerd, kennis hebbende van de hotplug issues enzo...
ik gebruik ableton live5 en powerbook 1,5 512 12" met panther 10.3.9. ik wordt gewaar dat hij vooral last heeft met FX's enzo... sets met nogal veel plugins op, eq'en tijdens het dj'en (als in aan een knop draaien en kraak) ... soms doet hij het wat beter, maar hij is 'niet te vertrouwen', om het zo te zeggen...
ik krijg de latency ook niet echt laag. ik werk meestal rond 2ms... (nu zette m-audio zelf wel iets op z'n site over liegende fabrikanten als het op latency aankomt ;)) ik had betere resultaten met mijn emagic a62m :confused:
heb ook al dingen gedaan als airport afzetten, hoogste prestatie zettten, etc...
ik heb mijn laptop al met motu 828's van vrienden gebruikt, en die lopen perfect. (je voelt niet dat ze er zijn, witch is good.... lig nu misschien ook wel appelen met peren te vergelijken, maar die m-audio moet lekker draaien. punt.)
om maar te zeggen dat er dus niks zwaar mis is met m'n PB ofzo...

iemand nog tips?

misschien dat ik hem verpats en voor een firebox ga (hoewel ik daar ook ineens grellige zaken over las - hoewel dat heel die forumshit allemaal relatief is :D)... die stond ook in de shortlist, maar ben uiteindelijk voor de m-audio gegaan.

niemand?

ik heb percies enkel nog problemen met plugins in live
als ik een hoop effecten gebruik in een session, of effecten tweak = krak plop krrr
 
Ik heb een vraagje over een mogelijk toekomstige aanschaf; het antwoord zou misschien al eerder in de tekst hebben gestaan, maar ik ben wat ongeduldig en moet ook zo weg, dus stel ik de vraag maar gewoon.

Ik zit hard na te denken over de aanschaf van een PowerBook 15" 1.67GHz SuperDrive

Specifications

* 2GB DDR333 SDRAM - 2x1GB SO-DIMMs
* 100GB Ultra ATA drive @ 5400 rpm
* 8x SuperDrive (DVD±RW/CD-RW)
* 1.67GHz PowerPC G4 w/64MB VRAM
* AirPort Extreme Card
* Backlit Keyboard/Mac OS - U.S. English
* ATI Mobility Radeon 9700
* 15.2-inch TFT Display

incl.

M-Audio FireWire 410 Audio/MIDI Interface
Part Number: T8837LL/A

Nou is dit voor mij een redelijke hoop geld; al met al 3000 euro en hoop ik dat dit een goede keuze is. Ik wil voornamelijk met Reason werken en ook live-optreden; enige probleem voorheen was dat zelfs bij 1 track mijn CPU meter al vrij hoog stond en zo`n gare pc had ik niet; ik gebruik gewoon erg veel geluiden en ben een automation freak.

Ik vermoed dat het kiezen voor een Apple (en in dit geval een laptop) ervoor zal zorgen dat bij het produceren mijn pc minder of liever gewoon NIET glitched of gewoon stopt omdat er te weinig power is.

Ook zit ik erover te denken om Reason samen met Logic en wat andere VST te laten lopen; probleem is met mijn huidige pc dat de boel erg traag hierdoor loopt en soms ook vast loopt; het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik alleen nog maar met Reason werk omdat de rest gewoon teveel van het goede is.

Ben ook niet programma geil; ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste progje te hebben; ik weet dat MAC niet compatible is met alles, maar dat interreseerd me vrij weinig.

Wat ik wil is een pc die ik als technische leek gewoon aanzet, installeer zonder al te veel na te denken en me een krankzinnig stabiele pc voor me neus heb staan waarbij ik 100 x reason zou kunnen openen als ik wil zonder een vastlopertje.

Vraag ik teveel of bied Apple me een goude toekomst?:mega:
 
Origineel geplaatst door omkara techichi
Ik heb een vraagje over een mogelijk toekomstige aanschaf; het antwoord zou misschien al eerder in de tekst hebben gestaan, maar ik ben wat ongeduldig en moet ook zo weg, dus stel ik de vraag maar gewoon.

Ik zit hard na te denken over de aanschaf van een PowerBook 15" 1.67GHz SuperDrive



Nou is dit voor mij een redelijke hoop geld; al met al 3000 euro en hoop ik dat dit een goede keuze is. Ik wil voornamelijk met Reason werken en ook live-optreden; enige probleem voorheen was dat zelfs bij 1 track mijn CPU meter al vrij hoog stond en zo`n gare pc had ik niet; ik gebruik gewoon erg veel geluiden en ben een automation freak.

Ik vermoed dat het kiezen voor een Apple (en in dit geval een laptop) ervoor zal zorgen dat bij het produceren mijn pc minder of liever gewoon NIET glitched of gewoon stopt omdat er te weinig power is.

Ook zit ik erover te denken om Reason samen met Logic en wat andere VST te laten lopen; probleem is met mijn huidige pc dat de boel erg traag hierdoor loopt en soms ook vast loopt; het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik alleen nog maar met Reason werk omdat de rest gewoon teveel van het goede is.

Ben ook niet programma geil; ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste progje te hebben; ik weet dat MAC niet compatible is met alles, maar dat interreseerd me vrij weinig.

Wat ik wil is een pc die ik als technische leek gewoon aanzet, installeer zonder al te veel na te denken en me een krankzinnig stabiele pc voor me neus heb staan waarbij ik 100 x reason zou kunnen openen als ik wil zonder een vastlopertje.

Vraag ik teveel of bied Apple me een goude toekomst?:mega:
als je 't geld ervoor hebt: doen. en vergeet niet dat je nog een degelijke audio-interface nodig hebt (firewire of usb).

ik heb 'n PB 15" 1.5GHz en ben daar zeer gelukkig mee. ik gebruik vooral Live als sequencer.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top