Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door divi
dus jouw muziek was zo slecht dat ze niet eens aan het klagen over de soundcard kwaliteit toe kwamen? ;)

Ai* 8o)
 
Het gerucht gaat dat er zeer binnenkort een update komt voor zowel de Mac Mini als de iBook.
Linkje

Eindelijk een wide screen iBook?
 
Origineel geplaatst door Downside Studio
G5 dual met 2x 18", g4 met 3x 15", en een powerbook. Converters 40 sporen in/uit motu.


Ja....und?:confused:
 
Verklap het nou niet! :bekdicht:
 
Origineel geplaatst door The Q
Verklap het nou niet! :bekdicht:

Volgens mij raak ik de draad kwijt:confused:
 
Origineel geplaatst door mikemix
Ja....und?:confused:

veel mensen denken naar aanleiding van het begin van deze draad dat deze thread is om andere te laten zien welke setup ze hebben, denk ik...
 
Nieuwe iBooks en Mac Mini

Nieuwe iBooks en Mac Mini

For what it's worth, een kleine speed bumb, wat meer geheugen, sudden motion en bluetooth.
Al met al niet erg schokkend.

Zelfde geldt voor de Mac Mini maar dan zonder sudden motion, het instapmodel heeft nog steeds een 1.25 PPC processor.

Q had iets meer gehoopt van de iBook =(
 
Ik heb laatst een Powermac Dual G4 450 Mhz gekregen,

Nou vroeg ik me af of ik deze mac nog goed genoeg is voor muziek produceren.

Specs: 2x450 mhz, 375 Mb geheugen, 50 Gb hardeschijf.

Ik was al van plan om er meer geheugen en een nieuwe videokaart in te stoppen, maar is dit nog wel de moeite??
Ik bedoel, kan ik die 300 euro's niet beter aan een firewire geluidskaart uitgeven voor bij mijn ibook.
 
Origineel geplaatst door JaDeX
Ik heb laatst een Powermac Dual G4 450 Mhz gekregen,

Nou vroeg ik me af of ik deze mac nog goed genoeg is voor muziek produceren.

Specs: 2x450 mhz, 375 Mb geheugen, 50 Gb hardeschijf.

Ik was al van plan om er meer geheugen en een nieuwe videokaart in te stoppen, maar is dit nog wel de moeite??
Ik bedoel, kan ik die 300 euro's niet beter aan een firewire geluidskaart uitgeven voor bij mijn ibook.

Huh, gekregen?:confused:

Tuurlijk is dit een prima machine, gooi m vol met (goedkoop) geheugen en gaan!
Als je OSX draait moet er minimaal 1Gieg in en meer is beter.
Het hangt er natuurlijk ook van af wat je er mee gaat doen.
Sequencer-programma en audio (sampler) knip en plak programma moet hier
prima op draaien.
 
Setup

Setup

Ik ben de afgelopen weekjes een aantal kaarten voor een goeie vriend aan het uittesten en
ik ben zeer te spreken van de RME fireface 800. Volgens mij is dat op het moment het mooiste.

Ik heb de Fireface getest op acoustische drums, basgitaar en zang (AKG c414)
 
Tuurlijk is dit een prima machine, gooi m vol met (goedkoop) geheugen en gaan!

Aangezien mijn Kontakt 2 in combi met Logic toch iets te vaak crasht wil ik mijn geheugen die nu 1,5 Gb bedraagt met een reepje van 1Gb uitbreiden.

Wat ik me alleen toch afvraag is of dit nu echt het probleem alleen is? Vraag ik gewoon niet teveel van mijn machientje door als een achterlijke allerlei getweak op Kontakt toe te passen?

In ieder geval als het toch wel een tekort aan geheugen is wat adviseren jullie? Gaan voor een merk als Kingston of Dane-Elec of gewoon merkloos?

Semble
 
Kijk eerst even of je machine überhaupt met zoveel geheugen uit te breiden is.
Qua merk is er IMHO geen verschil, specs zeggen meer.
 
Origineel geplaatst door Ensemble
Aangezien mijn Kontakt 2 in combi met Logic toch iets te vaak crasht wil ik mijn geheugen die nu 1,5 Gb bedraagt met een reepje van 1Gb uitbreiden.

Wat ik me alleen toch afvraag is of dit nu echt het probleem alleen is? Vraag ik gewoon niet teveel van mijn machientje door als een achterlijke allerlei getweak op Kontakt toe te passen?

In ieder geval als het toch wel een tekort aan geheugen is wat adviseren jullie? Gaan voor een merk als Kingston of Dane-Elec of gewoon merkloos?

Semble
crasht je compu omdat ie te weinig ram geheugen heeft? lijkt me sterk.
1,5GB is trouwens ruim voldoende zou ik zo denken.
 
crasht je compu omdat ie te weinig ram geheugen heeft? lijkt me sterk.

Dankzij het fantastische OSX crasht niet mijn computer maar Logic alleen.

Ruimte voor de plaatsing van extra ram zit er wel in een G5, de vraag of het problee daar alleen aan ligt kan ik nu dus helaas ook nog niet achterhalen. Heb al aanpassingen gedaan in de audio/drivers menu in Logic door buffer sizes aan te passen etc. helaas nog niet met het gewenste resultaat.

Bestaan er geen tests waarbij je je ram kunt testen?
 
Origineel geplaatst door Ensemble
Dankzij het fantastische OSX crasht niet mijn computer maar Logic alleen.

Ruimte voor de plaatsing van extra ram zit er wel in een G5, de vraag of het problee daar alleen aan ligt kan ik nu dus helaas ook nog niet achterhalen. Heb al aanpassingen gedaan in de audio/drivers menu in Logic door buffer sizes aan te passen etc. helaas nog niet met het gewenste resultaat.

Bestaan er geen tests waarbij je je ram kunt testen?
waarom denk je dat het probleem bij het geheugen ligt?

als het standaard geheugen van Apple is zou er geen probleem moeten zijn, met andere merken kunnen er wel is problemen ontstaan, tenzij het 'mac certified' is. maar als het een hardware probleem is zou je hele compu crashen en niet enkel logic.
 
Origineel geplaatst door Ensemble
Dankzij het fantastische OSX crasht niet mijn computer maar Logic alleen.

Ruimte voor de plaatsing van extra ram zit er wel in een G5, de vraag of het problee daar alleen aan ligt kan ik nu dus helaas ook nog niet achterhalen. Heb al aanpassingen gedaan in de audio/drivers menu in Logic door buffer sizes aan te passen etc. helaas nog niet met het gewenste resultaat.

Bestaan er geen tests waarbij je je ram kunt testen?

Als je RAM echt in-compatibel is met je G5, zal deze gewoon niet opstarten. Het aantal pinkjes van het witte power LEDje geeft dan de aard van het probleem aan.

De problemen met Logic crashes liggen 9 kansen op de 10 aan je (zelf-geïnstalleerde) RAM. De G5 is wat dat betreft echt bijzonder kieskeurig. Ik vermoed dat het probleem ontstaat door de combinatie van het standaard geïnstalleerde fabrieks RAM met third-party RAM dat je in Logic adresseert. De enige 100% safe oplossing is die incompatibele latjes eruit zwieren en nieuw G5-approved RAM laten installeren door je Apple dealer. Al was het maar om even te testen. Als je daarna nog steeds random crashes hebt, moet je eventueel je logic board laten vervangen.

De Apple hardware test staat op de DVD's die bij je G5 geleverd zijn.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top