Een synth op basis van magnetische versterkers?

Hier is een simulatie van het gelinkte type vervorming:



Rest nog de vraag hoe dat in de MagAmp simulatie verwerkt kan/moet worden...
 
Mooi - dat is dus een optie. Met een magnetische versterker en neon lampjes moet het dan ook kunnen.
 
Ik las nu eerst een lees- en studeerpauze in want ik begrijp de saturable reactor nog onvoldoende voor verdere stappen.

Merk ook op dat het creƫren van een "Subcircuit" van de simulatie uit het vorige berichtje faalt met een "Some nodes are unconnected!" melding. Het ontbreken na die optie maakt het gebruik van de simulatie wat lastiger, maar nog niet onmogelijk.
 
De hoogste spanning voor mijn magnetische versterker wordt 20V, of misschien 65V als ik ook nog een neon lampje gebruik. ;)
 
Verbazend genoeg zie ik nu dat die piekspanningen ook optreden bij het schakelen van spoelen in Falstad. Op zich correct, maar dat is niet wat ik in mijn MagAmp simulatie wil hebben...
 
Je hebt wel wat aangespoord hier haha.

Persoonlijk denk ik dat je in dit geval ook chemie en geometrie moet meenemen. En welk type magneet en wat gebeurt er met herhaaldelijk gebruik bij saturatie van de materiaalkeuze? Enz. Enz
 
Je hebt wel wat aangespoord hier haha.

Persoonlijk denk ik dat je in dit geval ook chemie en geometrie moet meenemen. En welk type magneet en wat gebeurt er met herhaaldelijk gebruik bij saturatie van de materiaalkeuze? Enz. Enz

Euhhh - ja. Maar dan wordt het een levenswerk. Zelfbeperking is een moeilijk ding, maar essentieel als je ook zo nu en dan iets wilt afronden. Eigenlijk maar goed dat Falstad niet alles kan... :D
 
Ik heb ooit in een heel ver verleden next-gen raketmotoren moeten simuleren met software die niet echt beperkingen had. Een zegen en een vloek. Na 5 maanden eindelijk een mooi, behoorlijk compleet model dat ook nog eens stabiel draait. Vergelijken met referentiedata en: oei, het model klopt niet meer boven bepaalde snelheden...ach natuurlijk, bij deze temperaturen is het niet meer gewoon een verbrandingsreactie maar gaan de brandstof en oxidizer uiteenvallen in atomen en dan gaan die reageren. Dan proppen we dat toch gewoon even in de simulatie... :kroon:
 
Laatst gewijzigd:
Op een gegeven moment moet je het natuurlijk gewoon in de praktijk proberen, of het nu een raketmotor of magnetische versterker is. Anders komen we nooit op Mars. Of horen we geen synth met zulke versterkers. Dan ook niet zo'n synth op Mars. Etc.


Ik gaf mijzelf wel eens electroshocks

Zelf gaan dokteren lijkt me eigenlijk nooit een goed idee, maar in dit geval al helemaal niet... :D
 
Hier is een plaatje:

screenshot.png



Bron: https://www.researchgate.net/publication/3216899_A_Simulation_Model_for_the_Saturable_Reactor
 
Back
Top