Een synth op basis van magnetische versterkers?

Gelukt! Hiermee krijg je een acceptabel synth geluidje. De truc is om het geval met precies ingestelde evelopes aan te sturen.



 
Die van mij ook!!

IMG_5505.jpeg
 
Leuk / knap gemaakt. Toch denk dat het een AI dingetje is want anders moet je het opnemen met een foto toestel met een allerkleinste diafragma en de daarbij behorende langer belichtingstijd natuurlijk op een statief zodat het niet een vage bewegingsopname wordt. Vebazingwekkend dat alles even scherp is zowel de dichtbij als verder af. Zulke mooie foto`s zijn mij nog niet gelukt. Gefeliciteert MstrFX
 
Het plaatje heeft mij wel op een idee gebracht! Wat gebeurt er als je een zuivere sinus door een audio trafo stuurt en tegelijkertijd door een extern aangebrachte winding een envelop-achtig signaal (of eigenlijk de inverse daarvan) stuurt?
 
Leuk / knap gemaakt. Toch denk dat het een AI dingetje is want anders moet je het opnemen met een foto toestel met een allerkleinste diafragma en de daarbij behorende langer belichtingstijd natuurlijk op een statief zodat het niet een vage bewegingsopname wordt. Vebazingwekkend dat alles even scherp is zowel de dichtbij als verder af. Zulke mooie foto`s zijn mij nog niet gelukt. Gefeliciteert MstrFX
Dat is geen AI, dat is gewoon een moderne smartphone camera (zo te zien). Scherptediepte is vooral een ding bij grote sensoren en grote brandpuntsafstanden, en lange belichting is al lang niet meer nodig gezien de sensorgevoeligheid en softwaretrukerij anno nu. Je ziet de scherpte achterin overigens iets weglopen bij de Soma Pulsar-23 Utilities.
 
Dat is geen AI, dat is gewoon een moderne smartphone camera (zo te zien). Scherptediepte is vooral een ding bij grote sensoren en grote brandpuntsafstanden, en lange belichting is al lang niet meer nodig gezien de sensorgevoeligheid en softwaretrukerij anno nu. Je ziet de scherpte achterin overigens iets weglopen bij de Soma Pulsar-23 Utilities.
Ja goed bedacht. Al vind ik het wel een wonder waar je al dit soort `rommel` bij elkaar kan verzamelen om zo iets mooi en goed te tonen.
Bij mij ook met een ongeloofelijkel verzameling van alles en nog wat waar een brave burger ambtenaar zijn neus voor ophaald.
Dat maakte ik al mee toen ik van `overheid-wege` gecontroleerd werd op leefbaarheid na een brand.
Alles heb ik nu goed onder controlle en is schoon en geordend en ruim.
Privecie schending kan ook wel eens te ver doordraven.
 
Heb je een schema en geluidsvoorbeeld? Nu is het onduidelijk wat je doet...
Beste Proghead als je Mstrfx beter zou kennen maakt hij nu een grapje.
Als je goed naar de afbeelding kijkt gaan een aantal kabeltjes nergens heen (rood en wit),
of zijn b.v. aangesloten op de isolatie van een kabel (groen) (?)
en alle snoertjes die naar de dipswitch gaan doen ook al niets want de vier schakelaars staan alle op off.
Kortom ..........
 
Laatst gewijzigd:
Sorry kon het niet laten 😂

Maar alle geheid op een stokje.. alleen de onderste transformator met. De 4 schakelaars werkt wel als een dolle distortion saturatie bak
 
Kijk zelf nog eens goed naar je foto, de schakelaar doet helemaal niets.
Rood vanaf de trafo gaat naar dipswitch 1 en aan de ander kant van de schakelaar zit niets aangesloten en staat ook nog eens uit. (doet dus niets)
Geel vanaf de trafo gaat naar dipswitch 4 en aan de ander kant van de schakelaar zit niets aangesloten en staat ook nog eens uit. (doet dus niets)
 
OK - niettemin is het wel een interessant idee om uit te proberen of ook een gewone audio transformator via een externe winding in verzadiging is te sturen en zodoende ook als vervormer is te gebruiken. Maar door de heersende hitte heb ik daar op het moment zelf geen fut voor...
 
Kijk zelf nog eens goed naar je foto, de schakelaar doet helemaal niets.
Rood vanaf de trafo gaat naar dipswitch 1 en aan de ander kant van de schakelaar zit niets aangesloten en staat ook nog eens uit. (doet dus niets)
Geel vanaf de trafo gaat naar dipswitch 4 en aan de ander kant van de schakelaar zit niets aangesloten en staat ook nog eens uit. (doet dus niets)
Nee foto is fantasie opstelling, maar in normale situatie heel bruikbaar.

Terug naar het Prohead project aub
 
Soms helpen dromen mij bij het ontwerpen van circuits. Onderstaande idee komt uit mijn dromen van afgelopen nacht:



Dit geeft een onconventionele manier om een toon met karakter te genereren, die dan later nog weer door de MagAmp vervormer kan.

 
Heel duidelijke video! Nu begrijp ik het zelf ook. Maar of zoiets ook voor audio frequenties kan werken vraag ik mij af...
 
Nou wat ik interessant vind, wat zou er gebeuren als de cavitaties verschillen in maat. Maar zoals je weet zou ik persoonlijk meer richting mechanische oscillatie van het materiaal an sigh gaan en dat versterken.
 
Als de cavities in maat verschillen zullen ze ook niet meer op dezelfde frequentie zijn afgestemd. De buis zal dan vermoedelijk minder goed werken of chaotisch gedrag vertonen. Maar ik ben niet deskundig op dat gebied.

In een van de video's over MagAmps wordt overigens de opmerking gemaakt dat de trafo's ook zelf (dus mechanisch) muziek maken. Je zou dat kunnen proberen op te nemen.
 
Back
Top