Een synth op basis van magnetische versterkers?

Van ringkerntrafo's heeft die AI fantasie geen kaas gegeten, en ik zou zelf de bediening aan een en dezelfde zijde houden. Maar verder is het een fraai design.
 
Laatst gewijzigd:
Dat kan ook (is regelbaar met de sliders), maar dat klinkt dan niet zo mooi meer. (Dat is ook een kwestie van smaak.) Ik zou zelf eerder gaan voor een minder vervormend circuit met germanium diodes in het distortion gedeelte. Dat geeft een voller ietwat ronkend geluid:



Hier de simulatie met germanium diodes:

 
Ik weet niet welk schema je nu in elkaar hebt verzonnen , maar die twee linkse diodes beperken de dynamiek erg.
Alles onder de 0,7 volt valt weg , en op line niveau van 0 tot 1v hou je weinig meer over.
Diodes in het signaal circuit moet je niet willen
De 2 symetrische clipping diodes snap ik nog , daar krijg je een mooi blokgolf van ( ook met een germanium type).
Zelf zou ik dan 1 of 3 diodes gebruiken voor asymmetrische clipping wat weer op een buizen overdrive _ distortion lijkt.
En waarom 5 versterkertrappen als het ook met maar 3 gaat ?
 
@Hilltree : Het is ook maar een eerste aanzet ter demonstratie wat @ProgHead laat zien? Er zijn bv. voor de gelijkrichter manieren die beter zijn, zie het artikel door Rod Elliott die ik in post #356 noemde. Voor een "productie"-model zijn er wellicht nog andere dingen die je anders zou doen, maar om het even te demonstreren in een simulator is dit toch prima, zou ik zeggen. Eerst het in grote lijnen neerzetten, het rationaliseren van een uiteindelijke schakeling voor gebruik in de praktijk komt dan nog wel.
 
Disharmonic begrijpt wat hier de bedoeling is. Hiltree niet. En mijn eerdere antwoorden op Hiltree's posts bleken ook al aan dovemansoren gericht. Daar wil ik het maar bij laten. De ervaring leert dat dat het beste is.
 
Hier dan een opzetje voor een primitieve synth op basis van de geïdealiseerde MagAmp simulatie:



De twee modulatie-ingangen heb ik met langzaam variërende spanningen aangestuurd om een indruk te geven van het soort van klanken dat je met deze "synth" kunt genereren. Voorbeeldje:

 
Laatst gewijzigd:
Ben eventjes helemaal in de ban van AI `K heb al 300 foto`s uitgezocht.

Kun je AI ook nog een design voor een MagAmp Synth laten maken met ringtrafo's en waarbij de bediening enkel aan de voorzijde zit?
 
Het lijkt me handig om met onderstaande verder te experimenteren waarbij er dan gezocht wordt naar signalen level in en mod die bij een gegeven tone signaal als input een synth-waardige output out opleveren.

 
Kun je AI ook nog een design voor een MagAmp Synth laten maken met ringtrafo's en waarbij de bediening enkel aan de voorzijde zit?
Net zo veel als je maar wilt.
Ga je onder je eigen merk verkopen? 😊

pr.jpg
prog.jpg
downloaden.jpg
 
Vreemd genoeg krijg ik er enkel geluidjes uit die het midden houden tussen een cirkelzaag en een opdringerige mug:

 
Maar er zijn ook bands die dol zijn op dergelijke extremiteiten...

Mijn idee is nu om er een semi-modular van te maken met een of twee MagAmp simulaties als kern en wat standaard modules daaromheen waarmee de gebruiker tone, lev in, mod en lev out kan aansturen.
 
De MagAmp als effect vond ik fraai klinken maar als synth ben ik er minder enthousiast over. Als synth zou je een soort van distortion modulatie krijgen. Maar als er maar één sweet spot is wordt dat lastig...
 
Ik zou een basis visie neerzetten zoals: Bass Synth 5 zwarte 8 witte toetsen.. en binnen het gekozen octaaf gaan ontwerpen.
 
Back
Top