OEM & allerlei elektronische componenten verbinden om tot andere muzikale output te komen

Dat ze air cored zijn is toch op te lossen?

Of we zouden kunnen experimenteren met een houten plank met daarop een electromotor met een staaf waar een magneet aan zit en die via toeren regeling kunnen laten draaien in nog te ontwerpen type coil..
 
Groot is mooi, maar onpraktisch. Het zou in mijn woning al vast niet passen.

Een bezwaar van Falstad is ook dat het niet real-time werkt. Ik denk nu ook meer in de richting van een patch op PureData, Nord Virtual Modular, SynthCraft, AMS of Cardinal. Daarop moet dan een praktische transformator die dus ook verzadigd kan raken gesimuleerd worden. Dat zou moeten kunnen door een niet-lineair element toe te voegen.

Als we met zo'n synth op basis van een magnetische versterker verder gaan kunnen we dat ook beter in een eigen topic te doen...
 
Love it haha.. Maar @Nap kwa veilige OEM, zo zie ik de Soma utilities eigenlijk niks ontploft.
 
OEM van de week:

Ik heb 3 A32 power supplies sinds ik m’n studio super stil wilde proberen te maken en ik niet goedkoop hypex of manley labs switch mode’s kan krijgen. M’n studio is hum en hiss vrij.

 
Vandaag heb ik de ASYPDZSW STUDER 900 Lineare psu (9v ingesteld) opengemaakt. Gekocht op Aliexpress maar er zit zover ik kan lezen op zn minst 1 dikke Nichicon capacitor en en bijna onleesbare 8pin opamp maar ik lees de tl072cp.

Alles is afgewerkt met krimpkous. De A32 zal ik nog dubbel checken maar daar kan ik me herinneren dat er wel wat dingen bloot lagen.
 
Over amplitude gesproken wat gebeurt er als je 2 12au7 op a-typische wijze aan elkaar verbind en dan in 1 socket stop. Zoals de opamps. Deze worden wel 80 graden alleen. Horizontaal of verticaal naast elkaar.Bekijk bijlage 3850298

Blijkbaar waren er ooit dus buizen gekoppeld om als opamp te fungeren.
Leuk om eens nader te bekijken
IMG_5310.jpeg
 
Back
Top