Hoe te minimaliseren van gear. Hulp gevraagd.

Ik heb een map met alle manuals.. Als ik die open helpt dat enorm met rationaliseren...
Veel fijner voor mij tegenwoordig om dieper erin te gaan.. vroeger hadden we zoveel gear... Was gewoon gaan met de banaan.

Nu veel meer zen
 
"Als ik dit heb, dan... " En als ik het dan eenmaal heb, dan wil ik wéér wat nieuws.

Daar zit zeker iets in en ik zelf probeer daar ook wel op te letten.
Vroeger gebeurde het nog weleens dat ik passief werd in afwachting van dat ene apparaat. Daar heb ik nu geen last meer van gelukkig, maar ik ben ook niet bang voor verandering.
Zo af en toe eens iets eruit en iets anders erin houdt het voor mij ook dynamisch en inspirerend.
Die verandering hoeft overigens zeker niet perse in aanschaf te zitten.
 
100 stuks hardware of 100 stuks software/ plugins in de pc box.
Wat is het verschil, is toch hetzelfde ?
Dat laatste neemt neemt minder ruimte in en heeft vooralsnog geen onderhoud nodig. In je hoofd daarentegen....
 
Gewoon verkopen wat je echt niet gebruikt, het is echt een verlichting, ook mentaal. Al die meuk, joh.

En laat je niet te veel verleiden door die laatste keer dat je erop speelt. Net voor je 'm verkoopt klinkt alles weer leuk. Er is een reden waarom je 'm daarvoor bijna niet aanraakte. Je klikte er niet mee, dus weg ermee.

De kern van m'n set up is al een jaar of drie hetzelfde. Ik kan me voorstellen dat dat voor anderen een nachtmerrie is, maar ik vind het prettig. Ik zou compleet tureluurs worden als ik nog steeds in die cirkel zat van kopen, verkopen en jagen. Het helpt ook wel dat ik het meeste dat uitkomt volstrekt oninteressant vind en dat ik voor oudere dingen vaak het geld niet over heb.
 
Heb de laatste tijd best veel last van GAS.
Maar ik onderdruk mijn GAS vrijwel altijd met rationele gedachten; en zo is mijn setup nog steeds relatief bescheiden.
"Ik heb het niet nodig, de mogelijkheden zijn al eindeloos met wat ik heb."
"Ik kan al lang maken wat ik wil met wat ik heb."
"Alle tijd die ik in nieuw spul ga steken, kan ik ook steken in muziek maken en (nog) beter leren werken met wat ik heb."
Etc.
 
Ik weet zeker 3 synths en vast nog wat ander speelgoed die ik na aan te sluiten nog steeds zou verkopen hoor. Dat je m aanzet en hij terug zou overtuigen, zeker niet waar.
 
100 stuks hardware of 100 stuks software/ plugins in de pc box.
Wat is het verschil, is toch hetzelfde ?
Dat vind ik niet, de tactiele beleving tussen hardware en een midicontroller is net wat anders voor mij, gewoon het soms een tijdje lang wat schuiven, draaien en patchen voor happy accidents vind ik leuker dan met software, gewoon zonder doel maar je mee laten nemen in het proces vind ik heel aangenaam.
Maar als mensen puur produktie willen maken en trackgericht bezig zijn dan kan je met software vaak makkelijker en sneller werken, het ligt ook maar net aan wat voor type de topicstarter is in dit geval.
Software is tegenwoordig zo goed dat hardware niet nodig is als je een album wil maken en makkelijk van alles moduleren zonder dat je handen tekort komt is ook handig natuurlijk.
 
Net voor je 'm verkoopt klinkt alles weer leuk.
Hier ben ik t niet mee eens hoor. Mijn polysix kan me echt niet boeien. En de monopoly krijgt nog één kans, dan gaat ie er ook uit. En de AFX station heb ik nog nooit aangezet, (had de BS2, die ook al jaren in de doos sliep) dus die krijgt ook nog één kans en dan hop. Dat aanzetten is ook maar om te zien of ie ok is zodat de koper niet moet ontdekken dat 't een foute boel is.
 
Hier ben ik t niet mee eens hoor. Mijn polysix kan me echt niet boeien. En de monopoly krijgt nog één kans, dan gaat ie er ook uit. En de AFX station heb ik nog nooit aangezet, (had de BS2, die ook al jaren in de doos sliep) dus die krijgt ook nog één kans en dan hop. Dat aanzetten is ook maar om te zien of ie ok is zodat de koper niet moet ontdekken dat 't een foute boel is.
Ja oké, dat kan natuurlijk ook. Ik was onduidelijk, ik had het specifiek dus over die momenten waarop je denkt 'klinkt toch erg leuk, moet ik 'm niet houden?'. In mijn ervaring gaat het echt om die klik, ook qua workflow. 9 van de 10 keer loopt dat ding houden dan alsnog op niets uit.

Verder moet ik zeggen dat ik nog nooit iets heb gekocht waar ik écht helemaal niets in zag, dus de door jouw beschreven situaties ken ik niet. Waarom heb je die Polysix dan überhaupt?
 
zelfde reden als ik ooit een minibrute had, omdat je er over leest, of omdat een naaste vriend m zo aanprijst. Vaak denk je dan dat thuis je wel zal ontdekken dat ie cool is met wat fx op enz maar dat werkt niet élke keer zo tot n interessant einde. Ik kocht uiteindelijk ook een J60 en die blijft wél. De juno 106 kon echter er ook uit, dat ding deed me niks. Heeft vaak ook met looks en feel te maken, niet enkel met oren. Ik ben een sucker voor trigs met grote jacks en dat is dan weer de reden de afx er vast uitgaat en wie weet er toch nog een roland SH komt. En modular laat me steenkoud, zeker als t minijacks heeft. Dus dat Koma speelgoed gaat er ook aan geloven.
 
zelfde reden als ik ooit een minibrute had, omdat je er over leest, of omdat een naaste vriend m zo aanprijst. Vaak denk je dan dat thuis je wel zal ontdekken dat ie cool is met wat fx op enz maar dat werkt niet élke keer zo tot n interessant einde. Ik kocht uiteindelijk ook een J60 en die blijft wél. De juno 106 kon echter er ook uit, dat ding deed me niks. Heeft vaak ook met looks en feel te maken, niet enkel met oren. Ik ben een sucker voor trigs met grote jacks en dat is dan weer de reden de afx er vast uitgaat en wie weet er toch nog een roland SH komt. En modular laat me steenkoud, zeker als t minijacks heeft. Dus dat Koma speelgoed gaat er ook aan geloven.
Zonder vervelend te willen doen snap ik dit dus echt niet. Ik zou echt niets kopen zonder op z'n minst op YouTube echt overtuigd te zijn van het geluid. En als een naaste vriend 'm heeft, dan ga je toch daar luisteren? De Minibrute 2s bijv. vind ik qua interface en mogelijkheden echt een vet ding, maar die Arturiasound doet het gewoon écht niet voor mij. Dan komt ie er dus niet in.
 
Ik wil inderdaad op zijn minst ook wel een paar overtuigende Youtube demo's zien voordat ik iets aanschaf. Blind kopen geeft bijna altijd ellende.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik wil inderdaad op zijn minst ook wel een paar overtuigende Youtube demo's zien voordat ik iets aanschaf. Blind kopen geeft bijna altijd ellende.

Wat kun je blind kopen nog tegenwoordig? alles staat wel op youtube. Of je er een klik me hebt is natuurlijk nooit een garantie.
 
Ik heb die polysix vergeleken met de juno 60 destijds. Tijdens de test vleek de lfo trager en koos ik dus de korg. Niemand zei dat er nooit een j60 kwam. De minibrute had ik getest bij keymusic. Niet gekocht. Las in de auto de review opnieuw en snel gehaald. Filter is echt ellendig dus was 1e synth die k verkocht. Een mens leert van fouten schijnt het.
 
Back
Top