Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Voor de derde avond op rij op zoek waarom mijn RE-909 switch board niet meer start. Alles deed het, toen ging ik inbouwen, druk op de aanknop en… niks. Onervaren netjes werken gaat prima, onervaren debuggen daarentegen ….

Kan, maar alles deed het wel voor ik ging inbouwen in de case. Of iets losgetrokken, tis namelijk nogal krap tussen de boards. Of kortsluiting op moment van aanzetten. Op dit moment is de rev909 kit hoofdverdachte, ik hoop morgen iets anders te vinden dat de kortsluiting veroorzaakt. Iets dat goedkoper en makkelijker verkrijgbaar is... Als ik het goed begrijp wordt de 5v richting gnd getrokken op het switchen board 😖

Ik heb me de laatste maanden vooral gestort op arrangeren en dat werpt zijn vruchten af. Want in de meeste tracks gebeurt helemaal niet zoveel, als je alle fancy laagjes eraf schraapt. Ook bij dance is het vaak couplet, refrein, contrast, break en na elke 8 maten iets veranderen, zodat de luisteraar erbij blijft.

Met dit in het achterhoofd maak ik zo snel mogelijk een basisarrangement als ik een 8 bar loop heb, met zo weinig mogelijk sporen. Echt lange halen en snel thuis, als het idee nog fris is. Dan weet ik waar ik ongeveer heen wil. En pas dan pas kies ik de definitieve geluiden, maak ik een fatsoenlijke beat etc.

Dat werkt goed. En dan blijkt (in elk geval voor mij), dat het helemaal niet zit in een nieuwe plugin of de nieuwste mixtechnieken. Maak nu eerst maar eens een goed arrangement! Dus dat heb ik net met frisse oren een kwartiertje gedaan 😊

XP... waar vind je dat uberhaupt nog :D
1758872647973.png

Begonnen aan het project Het Grote Wonder, over negen maanden zwangerschap (dit vanwege een collega die in verwachting is en ik haar een beetje volg tijdens deze periode)
Dit project op de lange baan geschoven, toch erg moeilijk om dit onderwerp op muziek te zetten. Ben nu bezig met een andere componist om ideeën uit te wisselen.

Wel een nieuw ander album uitgebracht, Elektroklänge. Zal vanavond een nummer posten.

Vandaag m’n gedownsized setup weer eens opnieuw ingericht en aangesloten. Daarna 2 uurtjes jammen op de Cirklon.

Bevestiging dat ik een chip van de revolution 909 kit heb gesloopt. Blijkbaar had ik van alles moeten tapen en karton tussen twee boards moeten doen om geen kortsluiting te maken bij het in de case zetten van de RE-909. Dan ben je weken/maanden secuur bezig en verkloot je het aan eind. Nu irritante en wellicht dure lessen aan het leren voor de volgende keer als ik weer zo’n project oppak. tldr: fkng gefrustreerd 😅

Heel a relaxt zeg! Ik vind het knap hoor.. ik heb hier kleine modules liggen waar ik nog niet eens lekker mee ga.

Back