Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

De nieuwe oude studio PC helemaal opnieuw opgebouwd met een ander moederbord zodat ik een werkende diskettedrive heb. Daarvoor moest ik ook nog even een floppykabel ombouwen van recht naar twisted. Maar daar zijn we nu opnieuw. De interface lijkt te werken, de Audigy geluidskaart (die is vooral voor de games) ook. Qua software moet ik enkel Audacity opnieuw installeren, 2 minuten werk.

Volgende stap is terug focussen op het aansluiten van del aatste FX unit en de mastering unit, en digitaal verbinden met de interface. En nog steeds de pedaalkabel van het Space Organ verlengen zodat ik daar eindelijk mee kan spacen.

Eerste van 2 DIY cases met Digisound 80 modular.
Digisound 80 case 1.jpg

5 minuten gevonden om het ram van de studio pc te configureren en Audacity te installeren. Die herkent zowel de interface als de audigy, dus dat komt goed. Op naar het volgende project!

Helemaal rechts komt nog een PSU module waarvan de voeding nog bekabeld moet worden en stroomrail om de modules aan te sluiten.

Ben bezig met een nieuw project, getiteld Freestyle. Worden twee nummer van rond de 30 minuten

Vandaag opgelucht gemerkt dat mijn muziek van Spotify is gehaald op mijn verzoek gisteren via distrokid - dat is snel -. Ze mogen er nl geen AI op trainen, gebruiken in al eender welke zin ze willen en wel kunnen sinds de regels zijn aangepast in hun voordeel. Fuck off Spotify. En Spotify abo gaat ook weg, ik sponser geen drones voor oorlog.

enigste abbo die ik heb is YT, daar vind je tenminste veel underground muziek en niet die kindermuziek op al die andere platforms

net even weer wat synth shizzle op andere platforms bekeken.. alles op yt lijkt me ook niks

Vandaag opgelucht gemerkt dat mijn muziek van Spotify is gehaald op mijn verzoek gisteren via distrokid - dat is snel -. Ze mogen er nl geen AI op trainen, gebruiken in al eender welke zin ze willen en wel kunnen sinds de regels zijn aangepast in hun voordeel. Fuck off Spotify. En Spotify abo gaat ook weg, ik sponser geen drones voor oorlog.
Helaas was er weinig animo voor een goede synthforum playlist :/

Ik heb mijn nieuwe RME audio-interface binnen gekregen en geïnstalleerd, om meer channels in mijn DAW binnen te kunnen krijgen. De PCIe-kaart zit in een Thunderbolt-chassis, waardoor ik op mijn Mac Mini nu op een round trip latency van 2.85ms zit. 👌 Het draait allemaal als een tierelier nu. Er is nog het nodige configuratie-werk te doen, maar hardware synths zijn nu met minimale vertraging door software plugins te routen en vice versa valt software heel soepel door hardware effects te routen. Heel blij mee!
Screenshot 2025-10-08 at 20.40.08.png

Ik heb mijn nieuwe RME audio-interface binnen gekregen en geïnstalleerd, om meer channels in mijn DAW binnen te kunnen krijgen. De PCIe-kaart zit in een Thunderbolt-chassis, waardoor ik op mijn Mac Mini nu op een round trip latency van 2.85ms zit. 👌 Het draait allemaal als een tierelier nu. Er is nog het nodige configuratie-werk te doen, maar hardware synths zijn nu met minimale vertraging door software plugins te routen en vice versa valt software heel soepel door hardware effects te routen. Heel blij mee!
Bekijk bijlage 3865845
RME ftw!

Lekker door gejammed met een loop waar ik van het weekend mee was begonnen. Begint richting een track te gaan... Geen nieuwe opnames, maar wel weer even genoten van wat oude videos van mezelf op youtube. Jawel, ik vind het best leuk om ouder spul van mezelf terug te kijken/luisteren. Als ik dit terug zie heb ik wel weer wat heimwee naar het eurorack avontuur en hoor ik weer dat die Roland/Malekko eurorack combi echt lekker was. Misschien toch maar weer eens in de gaten houden op de marktplaatsen... Zag ook de octatrack nog voorbij komen die toen al snel weer weg was en inmiddels alweer even terug. 6 jaar later begrijp ik hem een stuk beter :D

Hier een stukkie loome proto trance op newbeat 114 bpm tempo...voor als je batterij bijna leeg is :P

Batterij van de cirklon vervangen zonder gezeik, dus dat was fijn. Bij de nieuwe wil de batterijhouder nogal makkelijk van de pcb komen, dus dat was wel ff spannend. Overigens erkend en wordt levenslang gefixt als het voorkomt.

Dussss daarna lekker jammen met dit loopje. RE-808 (door BX800) met zijn eigen pattern en een trigger naar de MS20mini voor wat vuigheid. Subsequent voor nog meer vuigheid. MB33 en B303 om de vuigheid af te toppen. En de JX8P en Quasar om boel wel te laten spacen. En midiverb 2, valhalla vintageverb en ableton delay. Oja en de streichfett nog voor de intermezzo. Lekkere mix van oud en nieuw dus, rauwe stereo opname met een klein beetje compressie en eq op de master:

Back