Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Ik heb een paar weken geleden een digitale saxofoon gekocht (Yamaha YDS-120) en de Novation Circuit Tracks. Sindsdien ben ik mezelf aan het aanleren om de saxofoon te bespelen. En ik geloof dat ik het plezier hebben in muziek maken daarmee eindelijk heb teruggevonden. Elke dag pak ik 'm erbij. In de afgelopen drie weken heb ik meer nieuwe muziek bedacht dan in de afgelopen zes jaar bij elkaar. Misschien geen volwaardige tracks, maar wel jams waar ik zelf plezier aan beleef. Eén heb ik er inmiddels uitgewerkt tot een kort liedje (2 minuten).
 
Niets,,,,Werken, overwerken, sparen. oude spullen verkopen.

Ik (wil veel te veel) heb een nieuwe wishlist bedacht:

UDO Super Gemini
Novation Summit
Polybrute12

Ik mis mn studio maar ik ga mn doel bereiken....
 
Ik heb de stereo headphone uit van m’n drumcomputer door soma utilities gehaald en die uitkomst naar een niet te hoeven solderen db25 passieve gebalanceerde summing mixer met xlr L/R uit maar nog niet tevreden
 
Zit er netjes uit man! Ook de pers onder de indruk van je timmerwerk 'De eerste klap' :D Lekker bezig!

En welke synth neemt er spoedig plaats op deze strak zwart gelakte troon? 8)

Hij is best tevreden over zijn nieuwe huisje volgens mij :D

en vandaag e-theremin patch proberen te maken met panning op de pitch wheel (en de pitch in plaats daarvan met de kaoss pad) om wat lekker experimenteels uit te proberen
lijkt tot nu toe best lekker te werken aangezien de pitch wheel de panning automatisch netjes terug naar center zet als je em niet gebruikt

1718544073812.png
 
Control forge aan het doorgronden
 
mijn gitaar er doorheen jassen.

 
Vandaag enkel virtueel met Dreamsynth, CMI V, FLEX en effect pluggies. Proberen te doorgronden hoe ik de FLkey mini knoppen zover kan krijgen de CMI V parameters aan te sturen, wat een geneuzel.
 
Verkocht. Ik ga steeds meer in the box dus alleen de 303 kloon blijft over :D
 
De shimmer functie van de reverb op de Nexus ontdekt. Zag het zo staan onder de reverb, niet wetende wat een shimmer is, en uit nieuwsgierigheid eens aangezet. Dat is toch wel een vet effect! Misschien maar eens aanschaffen als los effect.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
De shimmer functie van de reverb op de Nexus ontdekt. Zag het zo staan onder de reverb, niet wetende wat een shimmer is, en uit nieuwsgierigheid eens aangezet. Dat is toch wel een vet effect! Misschien maar eens aanschaffen als los effect.
Guitar Rig heeft, onder andere, een prachtige shimmer reverb:
 

Attachments

  • Screenshot 2024-06-17 at 08.52.24.png
    Screenshot 2024-06-17 at 08.52.24.png
    349,1 KB · Bekeken: 12
Ik heb ze allemaal, maar de winnaar is natuurlijk butterfly :)
 
Er zit ook een shimmer in abletons hybrid reverb. Leuk effect inderdaad.

Ik heb meer dan een paar pads gemaakt ook op de opsix met een shimmer verb (is een van de effecten die op die synth zit).
 
Soundtoys Crystallizer + Valhalla Shimmer erachter en je hebt instant space.
Dawesome Love is ook super.
Butterfly Effect klinkt ook erg mooi, maar ik kan wel ff vooruit, weer € 149.... nee nee hou je in. :D
 
Als ik een tip mag geven. Regel een tweakable convolver Reverb. Download de bricasti m7 en tasty chips ECR+ IR’s en je kunt plugminderen
 
Back
Top