Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

De TB-3 met lekker veel fx in mijn track in wording geïntroduceerd. En niet als pruttelende bassline of sequence, maar als solo lead via midi. Snijdt er echt lekker door.
 
Ik ben al 2 dagen bezig aan n walsje… 2 hele oide drumbakken sync en dan maar proberen er wat over te bedenken. Ik wil een soort van waltz minimal synth wave maken. En we zien wel of t wat wordt.

Minipops, cr78 and juno 60 via maschine en ableton als bandopnemer
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik heb eindelijk microtonic gekocht en heb hem volledig ge-midi-learned op de BCR2000, 1 sound per BCR preset, ook de sequencer, zodat hij nu te gebruiken is zonder pc scherm :)
 
Dat klinkt echt leuk en inspirerend. Ik sla dit even op 👌
Ben ook og de midi feedback aan het proberen, als ik dat lopende krijg maak ik er een video van ;)
 
niet perse met mijn synth maar wel voor mijn synths, tijdje terug al zelf een stand gezaagt/hamerd
nu eindelijk ook maar eens bezig met een laagje verf dat ziet er toch wel een stuk strakker uit


20240614_200348.jpg
 
Een laaaaaaange MIDI kabel van de splitter naar de nieuwe aanwinst getrokken. Ik begin nog te begrijpen hoe 16 kanalen wat weinig kan zijn.

Heeft er nog iemand een Midex voor de Atari? :D
 
En geprobeerd uit te zoeken waarom ik in het ene project een heel irritante latency heb en bij een andere niet (tussen het aanslaan van een toets en het horen van het geluid). Alle settings die ik me kan bedenken staan gelijk. Denk dat ik mn tijd beter had kunnen besteden met het opnieuw opbouwen van het project dat niet lekker loopt, zijn alleen maar audio routings aangezien de rest door de cirklon gedaan wordt....
 
Ik ga zo meteen t walsje oploaden (demootje) - trekt nog langs alle kanten, maar jullie kennen me misschien al n beetje, dat mag ;)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
De Kurzweil geupdate liep nog een aantal firmware versies achter. Verder oppervlakkig geprutst met KVAST. Ik vind het leuk en heb nog een hoop te leren. Alles op het gemakje :koffie:
 
niet perse met mijn synth maar wel voor mijn synths, tijdje terug al zelf een stand gezaagt/hamerd
nu eindelijk ook maar eens bezig met een laagje verf dat ziet er toch wel een stuk strakker uit


Bekijk bijlage 3849738
Zit er netjes uit man! Ook de pers onder de indruk van je timmerwerk 'De eerste klap' :D Lekker bezig!

En welke synth neemt er spoedig plaats op deze strak zwart gelakte troon? 8)
 
Zit er netjes uit man! Ook de pers onder de indruk van je timmerwerk 'De eerste klap' :D Lekker bezig!

En welke synth neemt er spoedig plaats op deze strak zwart gelakte troon? 8)
haha mooi gevonden en thanks!

voorlopig vooral voor mijn osciloscope (korg nts2) bedoelt zodat ik ook kan zien wat ik aan het doen ben als ik zit maar expres iets breder ontworpen en met gaten in de poten voor kabels zodat hij later nog achter mijn andere synths past als ik de familie uitbreid
 
  • Duimpje
Duimpjes: L3N
staat er misschien een mastering plugin ergens met lookahead aan of een fase linear eq?
Mijn eerste reactie was 'nee dat gebruik ik helemaal niet in het "creatieve proces"', maar ging toch even kijken. Wat blijkt, Ozone 9 elements zorgt dus voor een bizarre latency, zelfs als de plugin uit staat. Weet ik dat ook weer :). Die stond er trouwens op, omdat ik een jam had opgenomen voor de youtubes en die dus opgekrikt had voor de video :). Thanks, scheelt me weer eea opnieuw opzetten in een nieuw project.
 
Mijn eerste reactie was 'nee dat gebruik ik helemaal niet in het "creatieve proces"', maar ging toch even kijken. Wat blijkt, Ozone 9 elements zorgt dus voor een bizarre latency, zelfs als de plugin uit staat. Weet ik dat ook weer :). Die stond er trouwens op, omdat ik met dit project een jam had opgenomen voor de youtubes en die dus opgekrikt had voor de video :). Thanks, scheelt me weer eea opnieuw opzetten in een nieuw project.
 
Ben ook nog de midi feedback aan het proberen, als ik dat lopende krijg maak ik er een video van ;)

een foto kan ik aanbieden, de video gaat nog even duren:
 

Attachments

  • Microtonic BCR layout.jpg
    Microtonic BCR layout.jpg
    199,2 KB · Bekeken: 29
Back
Top