Bombario - Hidden Danger

Hoewel ik wel duidelijk hoor dat je een chord track hebt gebruikt door de soms te voor de handliggende of juist wat on-natuurlijke akkoord wisseling.

Niet dus šŸ˜€ Wel mee geĆ«xperimenteerd, maar dat beviel onvoldoende. Ik weet niet precies waar deze progressie vandaan komt. Ik laat me wel vaak inspireren door popliedjes en misschien is er iets blijven hangen. Ik kan het bij dit nummer alleen niet terughalen.
 
Mooie productie! Cool die versnelling halverwege. In dat tweede deel zouden nog wat van die minder-lieve sub-lage drum&bass bassen er doorheen mogen blazen van mij, om de boel wat rauwheid te geven. Je houdt het ingetogen, waar op zich ook iets voor te zeggen is (kwestie van smaak), Maar goed, ik ben dan ook meer van de rauwe beuk-boem-scheur-op-je-dak geluiden, dus let niet op mij :engel:
 
Anders inderdaad dan eerdere tracks die ik van je heb gehoord. Deze spreekt me ook meer aan moet ik zeggen. Het arctische sfeertje hoor ik er inderdaad wel in. Verrassende tempoversnelling richting het eind, tof gedaan!
 
Ik vind dit een mooi resultaat. Evenwichtig en goed gecomponeerd, evenals een cleane mix. Dit is Ć©cht synthesizer muziek en misschien daarom alleen al een top-5 plaats waard!!
Het enige waar ik wat een punt van maak is de versnelling op het laatst. Dat had echt niet gehoeven en stoorde me eerlijk gezegd wat.
Maar het is je vergeven. Je krijgt mijn stem. En ik ga er niet veel uitdelen. ;)
 
Klinkt prima, mooie heldere sounds en brede open mix met goede verhoudingen tussen de verschillende lagen. Opbouw naar de drums ook goed, jammer dat je daar kiest voor een simpele baslijn met een groot aantal bars in 1 toonsoort terwijl ik juist rekende op snellere progressies gezien het voorgaande. Dat brassy leadgeluidje zou misschien ook net wat meer ballen mogen hebben. Die versnelling op het einde vind ik juist wel leuk, geeft het toch weer een extra twist waardoor deze track tot het einde blijft boeien. Absoluut een van de meest gelikte tracks die ik tot nu toe heb gehoord :okdan:
 
Even wennen aan het begin omdat ik normaal iets anders van je verwacht... maar hoor dan ook wel weer de elementen van melodic techno er in terug. Dr drumroffels op links en rechts vind ik iets te tam. Ze doen wat ze moeten doen, maar het geluid (het zij een effect of andere sample) zou beter kunnen. Gelikte track met hier en daar wat elementen om je aandacht er bij te houden. Ik hoor het andere ook benoemen, en constateer het ook bij mezelf, is dat sommige geluiden, bijvoorbeeld de lead en extra randje zou mogen hebben. Het klinkt net iets "te" perfect. Lijkt me dat het mixen van een track jou goed ligt en hoor duidelijk dat je hier (met alle inspanning die je de afgelopen jaren hebt verricht) goed in bent geworden. Nu misschien de uitnodiging/uitdaging om hier een stapje in terug te doen, het iets minder clean te maken. Maar uiteraard is dit niet aan mij, als je hier blij mee bent en verder wilt groeien in deze weg, is het allerbelangrijkste.
 
Het klinkt net iets "te" perfect.

Ja maar, ja maar, ja maar... als ik dat nu mooi vind? šŸ˜ Ik snap je punt hoor en ik neem hem ter harte voor 2024.

Dank ook alle anderen voor de reacties!

P.S. Ik heb nu 75% van de SF Contest Audioplayer afgeluisterd en ik probeer komende week bij iedereen een onderbouwde reactie te geven. Alleen een 'klinkt lekker' ligt niet in mijn aard en doet voor mij geen recht aan de moeite die iedereen erin heeft gestoken. Sowieso šŸ‘šŸ‘šŸ‘ voor alle deelnemers! Ik hoor heel veel mooie en onverwachte dingen langskomen.
 
Zo zeg, Rutger tapt even uit een ander vaatje. Ik klikte lichtelijk sceptisch op play, maar ik werd zeer aangenaam verrast. Echt een goede inzending dit. Lekker ritme, goeie mix, uitstekende opbouw. De sound van de lead mag voor mij een tikkie minder bombastisch, iets lichtvoetiger. Maar dat is dan ook echt alles. Ik zou van jou wel meer van dit soort tracks willen horen. Goed gedaan man!
 
ha! hij was voorbij terwijl ik zat te surfen en had t pas een poosje nadat t geluid gedaan was in de gaten.
Niet gestoord, blij te horen dat je eens n ander tempo koos. Keep up the flow
 
Heerlijk nummer, ik heb er van genoten! Stemp!
 
Gefeliciteerd met je gedeelde 2e plaats, bombario!

FWIW: na de uitslag heb ik de Top 3 nog eens beluisterd op een iets hoger volume:
Zonder tekort te doen aan de terechte winnaar, persoonlijk heb ik dan deze subtiel uitgewerkte en gebalanceerde track (hij wordt beter als je er vaker naar luistert), die voor mij het best werkt tijdens de ochtenduren, op 1 staan...
 
Back
Top