Bombario - Hidden Danger

Wat is het nauw? ja of nee.

Ok ik in Den Bosch was? Eeuh, nee. Ik kom zelden tot nooit in Brabant 😉

Iig tof dat je eens wat anders probeerd. Eindelijk :-)

Ik maak ook popmuziek hoor. Dat deel ik alleen nooit 😀

Moet zeggen dat jouw nummers altijd erg goed ge-mixed/-mastered zijn, ook deze weer.

Dank je! Daar doe ik ook wel mijn best op. De mastering heb ik dit keer zelf gedaan, met een 'chain' die ik op YouTube vond. Dat pakte goed uit.

Goede productie weer en een leuk nummer! Van mij mag het wel allemaal iets spannender.

Ik vrees dat dat er - zolang ik het zelf maak - niet inzit. Het lijkt me wel interessant om met iemand een duo te vormen, maar dan moet het ook echt klikken. Ik heb wel eens wat geprobeerd hier in mijn woonplaats en dat was het niet. We zaten niet op dezelfde lijn en uiteindelijk liep dat spaak. Sowieso is samen muziek maken leuker.

Bombario is in elk geval iemand die weet waar hij mee bezig is.

Dank! Dat gevoel heb ik nu ook. Dit is mijn sound en dit is wat ik doe, het wordt steeds meer een duidelijk verhaal. Dit jaar ga ik ook weer labels benaderen. Ik heb het een poosje zelf geprobeerd, maar daar gaat te veel tijd inzitten. Daar kom ik dus op terug.

Dank ook alle anderen voor het luisteren en de opmerkingen. Dat waardeer ik zeer! 👌
 
Chille bende! Ik hoopte stiekem dat er zich een dub / raggae beat zou ontvouwen.. maar de huidige werkt ook heel goed. Complimenten voor de mix; alles klinkt uitermate in balans. Goed gebruik van effecten, zonder dat het overheersend wordt.

Het tweede stuk ligt mij wat minder, daar mocht 'ie wel wat ruiger (of wellicht dezelfde rustige beat houden en wat meer "los gaan" met de synths).. smaakdingetje. Wel leuk dat hij weer rustig eindigt. Het blijft in ieder geval boeien.
 
Dat je een andere stijl hebt gekozen, en dat wetende, maakt het nog leuker om te horen.
De sound is a la bombario
De beats kunnen nog wel wat meer variatie gebruiken
 
Vind hem mooi, lead en bass komen goed uit de verf, mooie sfeer, vind het meevallen met het brave en gepolijste in deze track, misschien door de wind en fluit wel wat maar dat mag natuurlijk. De drum en bass is het net niet helemaal, daarvoor moet je nog even afkijken bij de drum n bass grootmeesters ;)

Wel geslaagd dus, keep it up!
 
De drum en bass is het net niet helemaal, daarvoor moet je nog even afkijken bij de drum n bass grootmeesters ;)

Haha, die ambitie heb ik helemaal niet. Dit was een uitstapje en voor mij is dit al heeeeeeeeeeel erg buiten mijn comfortzone. Ik ben niet zo avontuurlijk ingesteld 😉

Dit nummer heb ik bewust verhalend gemaakt. Hij begint met een vader en zoon, rustig op een ijsschots. Die dreigt om te slaan en ze vrezen voor hun leven. Uiteindelijk komt het allemaal goed en eindigt het verhaal vredig. Voor de spanning kwam ik nu uit op een D&B-beat, omdat dat een mooi contrast geeft. Maar ik heb helemaal niets met het genre en heb het ook nooit geluisterd. Daarom des te leuker om er eens mee te experimenteren.

Het scenario kwam trouwens uit ChatGPT. Dat doe ik wel vaker als ik geen inspiratie heb. Ik laat ChatGPT een kort verhaaltje bedenken en maak daar dan muziek bij. Dan zeg ik iets als: maximaal 5 minuten, 3 spelers en er moet een climax inzitten. Voor deze kwam hij met het verhaal over de ijsschots en toen ik de wind had (uit Diva) ging het snel. Het voordeel van deze aanpak is dat ik dan ergens heen werk.
 
Fijne track!
Smooth sounds, chill mood, heerlijk dreigend basje.
Mooie wending tov je andere tracks. Ik kan deze track van je ook zeer waarderen :okdan:
 
Zal er ooit een jaar voorbij gaan dat ik niet op Bombario stem? Ik kan het me in elk geval niet herinneren. Ik vind het gewoon een erg lekkere track, ik vind de drums ietwat hard in de mix liggen maar dat is dan ook het enige kleine puntje. Klinkt gewoon prima, ik hou wel van die 'clean' sound.
 
Je hebt de meeste views! En hoor duidelijk dat je er liefde in hebt gestoken.. je bent absoluut een muzikant.
Ja Bombario.. ik begin toch een beetje strenger te worden.. want ik heb inmiddels toch wel echt electronica gehoord die spettert en ook wat vernieuwender is in mijn ogen.
Dus ja ik ga morgen nog een keer luisteren.
 
Ik luister graag naar dit soort muziek tijdens m’n werk of als ik thuis bezig ben. Heb vaak Bonobo, Trentemoller of Max cooper enzo op staan, en deze track zou daar zo tussen kunnen zonder dat het enorm opvalt. Mag het wat ruiger, ja best, maar is het persee nodig voor een lekkere track?! Nee. Mooi gemaakt, lekkere vibe en prima mix!

Door de vele inzendingen heb ik als stemcriterium voor mezelf de vraag gesteld; zou ik dit voor mezelf opzetten om te luisteren?

Jazekerrrrr! 🤙
 
Ik probeer eerst altijd een stukje te luisteren voordat ik het commentaar van de deelnemer luister (en de rest van de comments sowieso pas achteraf) en ik dacht gelijk, he is dit Bombario of heb ik de verkeerde aangeklikt? Aangenaam verrast dus, ik zeg meer van dit (ik hoor zowaar vleugjes van Royksopp!)! Ik hoor zeker je eigen stijl erin terug en dat vind ik dan gelijk ook best knap, een ander genre, maar toch je eigen sound.
 
Ik vind de track ook fijn.
Hoewel ik wel duidelijk hoor dat je een chord track hebt gebruikt door de soms te voor de handliggende of juist wat on-natuurlijke akkoord wisseling.
Denk als verbeter punt dat je daar op kunt focussen.
Er is niets mis met het gebruik van die chord-tracks maar daar word je wel in een soort gevangenis gestopt.
Denk dat er vast wel opties zijn om het vervolg akkoord soms zelf te maken.

Ik ga dit jaar wel op je stemmen om hopelijk te stimuleren dat je dit meer gaat doen en dat je hopelijk ook weer eens in de track sectie zou gaan posten.
 
Back
Top