Teenage Engineering EP–133 K.O. II

Kwam deze tegen op YouTube, filmpje was een uur oud, ziet er prima uit, prijs €299.
Wat vinden jullie van deze?
 

Attachments

  • maxresdefault.jpg
    maxresdefault.jpg
    127,3 KB · Bekeken: 12.666
Er zijn gewoon geen goeie hardware samplers meer op de markt, gewoon omdat een laptop/smartphone het allemaal veel beter kan. Het rendeert voor fabrikanten niet meer om erin te investeren dus het zijn zowat allemaal dode producten. Deze Teenage Engineering miskleun is er ook alleen maar gekomen omdat ze nog wat onderdelen over hadden die ze toch ergens in kwijt moesten.
 
Bedankt voor de tip. Ik kijk af en toe met een schuin oog naar de MPC One+ maar ben ook iets geïntimideerd door de learning curve :D
Die learning curve valt 100 procent mee. Mij althans. En YouTube staat vol met handige tutorials. Mocht je vragen hebben kun je altijd pb'tje sturen!
 
Mja, maar dat gepiel met een muis maakt toch een beetje dat je de funk verliest... Zelf vind ik een hardware synth super... Plugins als FX vind ik in software wel okay, maar synths liever hardware... Dus voor samplers kan ik me ook voorstellen dat dat voor velen zo is...

mompelt iets van p*rnhub vs echte vrouw
 
Iets een miskleun noemen zonder het ooit gebruikt te hebben, tja. Ik vind het er apart uitzien en sommige keuzes net zo apart maar hier gaan ze er heel veel van verkopen.
Ik heb ook nog nooit een bot, verroest mes gebruikt om mij te scheren maar toch weet ik dat dat geen goed idee is. Vreemde redenering hoor.
 
Er zijn gewoon geen goeie hardware samplers meer op de markt, gewoon omdat een laptop/smartphone het allemaal veel beter kan. Het rendeert voor fabrikanten niet meer om erin te investeren dus het zijn zowat allemaal dode producten. Deze Teenage Engineering miskleun is er ook alleen maar gekomen omdat ze nog wat onderdelen over hadden die ze toch ergens in kwijt moesten.
Hahaha wat een gespeculeer 😂 dan koop je het toch niet, wat is nu het probleem?
 
Misschien leuk ter vergelijking.., 12 bit style.. (niet zo mooi als ep-133) wel mooie specs.



The included SD card contains 1,000+ samples from legendary drum machines like TR-808/909, LM-1, linndrum, DMX, Drumulator, SP-12, Drumtraks and TOM*, to ready-to-use samples for Lofi HipHop and Lofi House song production
 

Attachments

  • IMG_3946.jpeg
    IMG_3946.jpeg
    93,4 KB · Bekeken: 33
Ik heb al mijn PO's weggedaan omdat ze uiteindelijk vrij beperkt waren met mogelijkheden. Je kunt ze wel aan elkaar knopen maar dat is ook niet echt handig.

Zo te zien heeft deze nieuwe PO geen accu, dus zit je nog vast aan een powerbank.

Voor deze prijs durf ik hem wel te proberen. Gelukkig vragen ze er dit keer geen € 1.500 voor.
Hij kan gevoed worden met batterijen en via USB-C. Hier meer info: EP–133 guide
 
Wat ik wel raar vind is dat cooko zijn eigen stem met een lowpass heeft bewerkt.
Waarom dan? Om te verdoezelen dat de ep133 dof klinkt? Heel raar.
Cuckoo is net zoals vele anderen een influencer en gaat je echt niet vertellen wat er niet in orde is met de producten waar hij reviews van maakt.
 
Er zijn gewoon geen goeie hardware samplers meer op de markt, gewoon omdat een laptop/smartphone het allemaal veel beter kan. Het rendeert voor fabrikanten niet meer om erin te investeren dus het zijn zowat allemaal dode producten. Deze Teenage Engineering miskleun is er ook alleen maar gekomen omdat ze nog wat onderdelen over hadden die ze toch ergens in kwijt moesten.
Het lijkt mij eerder dat Teenage-Engineering op je tenen getrapt heeft, wat een negatieve kritiek man, eindelijk maken ze eens een betaalbaar en bruikbaar ding en jij maakt het met de grond gelijk. Wat ik wel van je zou willen horen is wat jij dan een goede sampler noemt, als je zegt dat er nu geen goede samplers op de markt zijn welke samplers zijn dan in het verleden wel goed geweest, of zijn het alleen maar de software samplers die volgens jou goed zijn? Je uitspraak dat samplers allemaal dode producten zijn is al helemaal van de pot gerukt...hedendaagse muziek zou niet bestaan als er geen sampling was in verwerkt. In de laatste jaren zijn er al enorm veel nieuwe instrumenten uitgebracht die op sampling gebaseerd zijn. Samplers doen allemaal hetzelfde en elke fabrikant geeft er zijn eigen twist aan, uiteindelijk zijn de winnaars diegene die met het meest creatieve, eenvoudige en interactieve instrument op de markt komen. Deze KO II is geen miskleun maar het begin van een hele nieuwe serie pocket operators gebaseerd op hun vorige pocket operators, teenage-engineering heeft begrepen dat een pocket operator groter moet zijn met meer knoppen en meer creatieve mogelijkheden. Het tijdperk van de belachelijk kleine instrumenten met ongelooflijk veel mogelijkheden met zoveel diepgang dat het niet meer leuk is om er mee te werken is hopelijk nu een beetje voorbij.
 
Deze stuurt alle pocketprulletjes naar huis voor slechts 5 eurootjes.
 
Ik heb koala sampler en het is best een leuke app waarmee mensen best leuke muziek maken. Toch vind ik het zelf niet echt lekker werken. Laat mij maar lekker op hardware prutsen. Madlib wordt wel als de koning van het samplen gezien maar dat vind ik ook zielloos geworden nadat hij tien jaar geleden op een iPad is overgestapt. Ik vroeg me echt af wat is er veranderd bij hem tot ik een tijdje geleden een interview bij sway zag waarin hij aangaf al tien jaar alleen met een iPad te werken. Eindeloze mogelijkheden is leuk maar maakt je niet creatiever.

Ieder z’n ding zeg maar.
 
@lowieken @lunatic69

Samplers van vroeger hadden vaak laag bit/sample rate en met geluk dikke analoge filters. Maar nieuwerwetse vaak veel meer opties en een analoog filter of bitcrusher kun je zelf toevoegen (het gaat om je kennis level)

Innovatieve hardware & software samplers zijn er like crazy!!! En ja sampling is zo belangrijk geweest voor muziek.

Check dit: GR-Mega Granular Workstation (Black) – Preorder – Tasty Chips Electronics

Sonicware maakt weer 12bit samplers.

Rossum assimil 8 or (zelf gehad)


En nog veel meer do your home work ;)

X
 
Back
Top