Teenage Engineering EP–133 K.O. II

Kwam deze tegen op YouTube, filmpje was een uur oud, ziet er prima uit, prijs €299.
Wat vinden jullie van deze?
 

Attachments

  • maxresdefault.jpg
    maxresdefault.jpg
    127,3 KB · Bekeken: 12.578
En die oude akai samplers
 
Minuut of 7 stereo of het dubbele mono op CD kwaliteit. Op zich best veel tenzij je hele tracks wilt (re)samplen of lange stems/loops gebruikt.
 
Ik snap de keuze voor 64mb ook niet echt. Het is een lofi sampler dus kleine one shot samples nemen niet veel ruimte in. Maar als je veel vinyl platen wil samplen dan loop je denk ik wel tegen limitaties aan. Ik wist niet eens dat er nog 64mb geheugen chips werden gemaakt, dat is echt iets uit de jaren 90 voor mijn gevoel.
 
Ik snap de keuze voor 64mb ook niet echt. Het is een lofi sampler dus kleine one shot samples nemen niet veel ruimte in. Maar als je veel vinyl platen wil samplen dan loop je denk ik wel tegen limitaties aan. Ik wist niet eens dat er nog 64mb geheugen chips werden gemaakt, dat is echt iets uit de jaren 90 voor mijn gevoel.
misschien zit er een gedachte achter? Iets van de beperkingen maken de meester of iets in die geest?
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Lijkt me inderdaad een design keuze om je in een oldschool/lofi workflow te laten werken. Als je een uitgebreid sample workstation wil, zijn er genoeg andere opties.
 
Of ze broeden nog op een PO-field, sampling workstation voor € 1.500 :)
En combi van dit ding met een OP-1 is ook geen verkeerde combi als je de OP-1 al hebt.
 
64 mb is ook als je vinyl sampled meer dan zat. Voor een liveset zou t wel problematisch kunnen zijn gok ik...
 
Of ze broeden nog op een PO-field, sampling workstation voor € 1.500 :)
En combi van dit ding met een OP-1 is ook geen verkeerde combi als je de OP-1 al hebt.
Ik hoopte stiekem dat ze de OP-Z Field gingen releasen ipv een 64MB rekenmachine.
 
vind het erg leuk speelgoed.
Het ziet er leuk uit en het lijkt dat je er best toffe dingen uit kan halen.
Dus ik snap wel als mensen er een kopen.

Ik vraag me alleen af hoe lang die pads het uit gaan houden.
 
Ik hoopte stiekem dat ze de OP-Z Field gingen releasen ipv een 64MB rekenmachine.
Dit is wel gaaf voor de OP-Z als dit ook bij de EP-133 komt of werkt ben ik ook zeker in. Nu vind ik 1 stereo out te weinig.

Sorry plaatje beetje groot
Screenshot 2023-11-24 at 09.53.53.png
 
Dat is wel weinig inderdaad. Als je hem niet alleen als drum sampler wil gebruiken zit ie al snel vol toch? Ik kan even moeilijk inschatten hoeveel 64MB in de praktijk is
Dat is 1000x meer dan mijn ensoniq mirage!
 
Back
Top