Welke laptop heb ik nodig?

Hola patat met.

Ik zou toch voor een desktop
Gaan temeer omdat je dan veel kan veranderen binnen.
Alleen al de vele ingangen.
En vervanging van disk of
Kaarten.
Een normale laptop kan je cubase mee draaien en thuis
Dan bewerken op je desktop.

Groeten van andreos.
 
Hiervoor moet je toch zeker voor het snelste en dus ook duurste gaan wat er maar is, je komt dan al snel op Macbook Pro M2 max of vergelijkbare windows laptop met de snelste i9 of Ryzen 9
 
ja hoor

maar ik lees wel dat voor bizarre reden, de M1 er 100+ kan, en de M2 maar 80 tal
begrijpe wie begrijpe kan..
Oke, da's heel apart.

Gebruk al tijdje geen Apple meer dus dat wist ik niet, werk ook niet met laptop op dit moment maar als er nog eens laptop komt dan een Macbook pro
 
maar ik lees wel dat voor bizarre reden, de M1 er 100+ kan, en de M2 maar 80 tal
begrijpe wie begrijpe kan..
Heeft met de ssd te maken.

In de m1 zitten er twee ssd’s van 128 in de m2 maar 1 van 256 wat blijkbaar een bottleneck effect geeft
 
100 tracks met plugins ?
Ja, makkelijk. Die Max geeft voornamelijk ruimte in grafische gedeelte. De pro is genoeg.


ja hoor

maar ik lees wel dat voor bizarre reden, de M1 er 100+ kan, en de M2 maar 80 tal
begrijpe wie begrijpe kan..

Is wel met Logic gedaan deze benchmarks.. Cubase vrees ik voor op Apple Silicon.

Werk zelf met Cubase op een M1 en gaat super goed. Geen problemen zo ver.
 
Ik werk met m2 MacBook Pro 16gb 512gb maar zou voor min 32gb geheugen gaan
 
Met een gewone M2 zal dat ook wel lukken
dit is eigenlijk vnl om budget redenen
bijvb
Mac air M2(8 core) 15" 16 Gb 1Tb :2289€
Mac PRO M2(8 core) 13" 16Gb 1Tb :2309€
Mac Pro M2PRO (10 core) 14" 16Gb 1Tb :2679€
Mac Pro M2PRO(12 core) 16" 16Gb 1Tb :3279€

hoe meer hoe beter natuurlijk

it all depends how big your pocket book is and which screen size you want :D
 
Als je echt gek wilt doen koop je een thunderbolt raid systeem twee ssd’s die als 1 werken voor al je audio en je interne ssd voor je os
 
Gek dat hdd de bottleneck is.
Tegenwoordig heb je toch zo veel ram?
Die ssd gaat dan toch alleen over hoe snel je een project kan openen? Audio van disk naar ram?
 
Harddisks waren altijd al bepalend voor je systeem snelheid en meestal de zwakste schakel.

Je os draait ook op je HD/ssd

In m’n oude MacBook Pro had ik de dvd drive ook vervangen voor 2e ssd, stuk rapper
 
Je OS kan ook gewoon een ramdisk gebruiken.
Je OS draaid niet van een harddisk. Niets draaid van een hardisk er word alleen vanaf gelezen en geschreven. Tijdens de boot word het os van hdd naar ram gelezen.
Daarna kun je nog temp files, swap en programma temp rommel van en naar hdd schrijveb.
En audio tracks kunnen ook vanuit het ram worden gespeeld.
Opnemen is een ander verhaal maar ja wie neemt er nou 100 tracks ineens op?
Toch wist dat wel wat van je hdd.
Dus ja tuurlijk heeft het invloed op de performance maar eigenlijk merendeels op het van disk naar ram laden.
Wanneer je een plugin laad, programma start, project opent of audio opneemt. Temp rommel.
 
Back
Top