Vintage prijzen aan het zakken.

De te hoge en bovenmatige prijzen zijn te wijten aan mensen die het geluid precies zo willen hebben als een of ander beroemdheid van vroeger.
Jammer genoeg vissen ze achter het net. Er zijn zoveel (eindeloos veel) factoren die het eindresultaat kunnen beinvloeden.
En als het hetzelfde is dan is het plagiaat of na-aperij en ook weer niet gewaardeerd.
 
Reverb werkt prima, net half uur geleden nog wat verkocht. Jammer genoeg denk ik dat ze +- 15% pakken op de verkoop... alles incl gerekend
 
Bij turnlab Antwerpen staat er nu een JP-8 te koop.24490 euro.
Verkoop je paar duizend softsynth's.
Ik had mijn JP-8 toen in de diepvries moeten steken.
 
Ik voel gaz.... !! 18 K dat voelt echt een koopje in vergelijking met die 25K...
Denk dat Pochos het mooi verwoorde dat hij blij met behringer is....
 
Misschien de prijs delen door het aantal uren dat je hem gebruikt? Dan kan het uiteindelijk meevallen...:D
 
Misschien de prijs delen door het aantal uren dat je hem gebruikt? Dan kan het uiteindelijk meevallen...:D
Duran Duran heeft er een paar gebruikt in de jaren van optreden, daar staat geen kleur meer op.
 
Een van de beste analoge poly’s ooit gemaakt , los van de looks

Kan geen behringer aan tippen 😊
 
Oprah You Get A.png
 
@Warius
Ik heb op Reverb al verschillende toestellen voor m'n verzameling gekocht die na een lage prijsvoorstel van mij toch werd geaccepteerd.(soms tot 1/3 van de prijs, uit wanhoop???)
Die lage prijzen staan niet in hun grafiek omdat ze op die manier anders een lagere fee verdienen op de verkoop, en dit doen ze bewust om de schijn te geven dat alle toestellen van het "type X" maar blijven verkocht worden aan absurd hoge prijzen.
En het gaat hier niet om een paar honderd euro, maar om een paar duizend euro per toestel.
Je kan dit roepen, maar zolang je het niet kan bewijzen zou ik het ook niet zeggen. Speculeren mag altijd maar jij beticht ze nu van oplichting.

Als ik op Reverb kijk dan zie ik vooral dat de verkoop prijzen altijd lager liggen dan de actuele vraagprijzen dus ook daar zie ik geen verband met jouw beschuldiging ?

Misschien heb je het uiteindelijk wel buiten Reverb om gekocht zodat de verkoper de fees niet hoeft te betalen ?
 
Die grafieken bevatten geen europese verkoopsgegevens. Dat staat op de website.
 
Merkwaardige verdachtmaking waarbij 'onthulling' meer schade zou doen aan Reverb dan dat het 'misleiden' ze oplevert. Uiteindelijk verdienen ze als 'the middle man' altijd op iedere transactie. Hoe meer en hoe soepeler er verkocht wordt, hoe meer ze verdienen. Dingen die te duur worden aangeboden verkopen niet dus dan verdienen ze er ook niet aan.
 
Hun fee is beperkt ook. Of je nu wat verkoopt voor 10k of 40k, hun deel is t zelfde begreep ik. Weet preciese zone niet maar denk dat ze pakweg 500 euro pakken en hoger niet.
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
18k voor een JP8 is goedkoop, je euro's zijn nu eenmaal niet veel meer zoveel waard.
Misschien de prijs delen door het aantal uren dat je hem gebruikt? Dan kan het uiteindelijk meevallen...:D
(potentiele verkoopprijs - Aankoop prijs) delen door gebruiksuren.

Je wordt dus betaald om erop te spelen. 8D
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb enkel spijt van software en nieuwe gear. De rest is gewoon (beter dan) gratis
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Nog eentje , jp4

Zie de prijsdaling niet echt , momenteel staan er enkele op reverb voor 6k+

Tweede voorbeeld is de sh5 van roland , staan er nu 2 tekoop voor resp . 5500 en 6100 euro, kortom denk dat het wel meevalt met de zgn prijsdalingen . Beetje over langere termijn bekijken ..
 

Attachments

  • IMG_0321.png
    IMG_0321.png
    197,8 KB · Bekeken: 25
  • IMG_0322.png
    IMG_0322.png
    164,7 KB · Bekeken: 26
Laatst gewijzigd:
Tsja lange termijn.. pensioenado's met een berg vintage...en die zelf het 1 en ander kunnen kwa electronica
 
Och 2 jaar is toch nog wel te overzien , niet

Ook qua degelijkheid en onderhoud

Maar bij iedere hobbel en bobbel juichen of juist wat afgunstig gniffelen maakt het synthbestaan ook maar een bumpie ride 😁
 
Ik ben een groot voorstander voor hardware hoor, dat filmpje van apple trek ik echt heel slecht..
Maar vintage heeft niet meer het alleenrecht.
 
Back
Top