Koptelefoon aanschaf voor monitoring

Voor mijn homestudio zoek wat goede raad voor een goede koptelefoon.
Voor mixen en masteren. Nu heb ik een gesloten beyer dynamic Custom studio, en een open Beyer dynamic DT990 Pro
Ik lees dat een hoge impedantie de voorkeur zou hebben voor genoemd gebruik maar als dat waar is, waarom is de Neumann 120 ohm, of de Beyer dynamic DT900Pro slechts 48 ohm?
Zou die Beyer dynamic DT900Pro iets zijn voor mixen en masteren, of toch maar een hoogohmig exemplaar ?
Dt990 pro is oke in die prijsklasse maar er is voor wat meer geld zeker betere opties. Ik ben van een 990 pro naar een audeze lcd1 gegaan en dat was een groot verschil. Nu heb ik een mm500 en dat is ook een groot verschil. Ook zeker in de prijs. Ik verkoop mijn lcd1 dus mocht je daar interesse in hebben stuur maar een pb.
 
Een 'goede' hoofdtelefoon is ontzettend persoonlijk. Ik liep een poos geleden ook tegen obstakels aan omdat ik niet alles goed kon horen en mixen zoals de sub bass omdat mijn speakers dat niet (voldoende) weergaven en mijn hoofdtelefoons ook niet. Een subwoofer aanschaffen was voor mij in mijn zeer gehorige woning geen optie dus ben ik toen voor de Neumann NDH 30 hoofdtelefoon gegaan. Dat is echt een genot voor mijn oren en dus ook om te mixen. Of mijn mixen beter zijn geworden door alleen die hoofdtelefoon denk ik niet maar ermee werken is erg fijn voor me. Ik gebruik ook nog mijn speakers en andere hoofdtelefoons en referentietracks maar de Neumann hoofdtelefoon toch wel het meeste. Ga vooral in een winkel de hoofdtelefoons uitproberen naast elkaar indien mogelijk met jouw referentietracks (mogelijk ook eigen werk) om te luisteren wat voor jouw het beste werkt.
 
Back
Top