Portable setups - laat'em zien dan!

Waarom zien jullie portable setups eruit als James Bond bomkoffertjes

m'n Hydrasynth sit in een fatsoenlijke flight case mocht dat een troost zijn. ;)

Scherm­afbeelding 2025-01-15 om 19.41.39.png

Daar word je wel hebberig van, die kleine Roland dingetjes in een mooi koffertje

Ja, daar zit wel iets in, maar ik probeer wel kritisch te zijn met wat ik in m'n (bom)koffertje stop.
Met een Synth, een drum/bass bakje en een sampler heb ik wel alles waar ik mij onderweg mee kan vermaken.

Ik vind ze ook echt heel goed klinken en met die Zoom gaat opnemen ook heel gemakkelijk.
Vanmiddag even aan de gang geweest en een testopname gemaakt en ik ben erg content met de L-6.
Het gemak van opnemen en ook het overzetten van de bestanden gaat heel eenvoudig zonder dat ik het micro SD kaartje hoef te beroeren.

1000019813.jpg

Dit is ook aardig draagbaar moet ik zeggen. Echt een tof ding. Als je even bezig bent met dit ding ga je heel anders naar muziek kijken. Paar simpele geluiden in een patroontje kan al een lekkere groove geven. Je kan hem ook dansend gebruiken.

Overigens is die Zoom L-6 wel een heel fijn ding om te hebben, zeker voor mobiel.
De bediening is eenvoudig en opnemen gebeurt letterlijk met één druk op de knop.
Het 'nadeel' is dat hij bij elke opname voor elke track een wav bestand maakt of daar nu op wordt opgenomen of niet, maar persoonlijk ervaar ik dat niet echt als een nadeel.
Mijn partner is er ook mee in haar schik, want die houdt zich nooit zo bezig met opnemen, maar de L-6 gebruikt ze inmiddels als 'schetsboekje' voor haar ideeën.

Het audio interface gedeelte blijkt voor mij toch ook bruikbaarder dan ik in eerste instantie dacht, want het werkt ook uitstekend bij m'n iPad.
Mijn mobiele setup kan dus nog compacter met alleen dit mixertje en een iPad in m'n tas (+ eventueel een controller).

Het zou natuurlijk kunnen dat Roland nog met een mixertje komt voor hun Aira Compact serie, maar ik ben met de L-6 wel voorzien.
Met dank aan @Nap die me op dit apparaat wees.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Back