Junkie XL's nieuwe studio, synths en sh!t.

Die Redbull video lijkt weleen aantal jaar oud.
Hij heeft het over dat Max race als worldchampion maar nog geen is.
 
In een van z’n filmpjes vertelt ie dat hij zijn kamer onbehandeld laat omdat de muziek ook in een onbehandelde kamer goed moet klinken.
Ik vind dat wel bijzonder hoor; dat het wel of niet behandelen van je studio puur voorkeur is en dat het voor de kwaliteit van het resultaat kennelijk niet uitmaakt.
De audiowetenschap zegt dat goed geluid begind bij goede speakers. Zie hoofdstuk 12.1 van Toole Sound Reproduction blz 337.

Akoestische aanpassingen zijn optioneel. Oa afhankelijk van gehoorschade en meubels in ruime.
 
Ja de Chihuahua chi begint te werken.
Hij was dus 6 maanden zelf gear aan het maken.

Die Quantum is de enige poly die ik daar zag.

Man dikke Buchla... leuk tweede studiootje.
 
Kennelijk is hij nog steeds van de onbehandelde ruimtes. Je hoort de galm op z'n stem gewoon.
Dat spul dat aan de muur hangt zijn geen absorbers neem ik aan, of ze doen niet veel. :)
 
Glimmen wel mooi die rackpaneeltjes van hem. Goed dat ie dat allemaal zelf doet hoor. Respect.
 
Ja ik heb ook niks (meer) Ik had vroeger een behoorlijk akoestisch dode ruimte, je hoorde zelfs het Qwerty keyboard niet meer resoneren met typen enzo.
Dikke tapijten, super dikke dubbellaags gordijnen, 360graden rondom pyramide iso-panelen. Mid range panelen op de muur erbij en op het plafond.

Moest wel even wennen in mijn nieuwe ruimte, was echt totaal anders toen ik voor het eerst bekende muziek opzette hiero. Maar inmiddels gewend en de truuk is gewoon niet al te hard te werken, dan kan het ook niet terug kaatsen ook van achter :)

Ik heb alleen achter mijn 43" monitors nog een pyramide paneel om reflecties af te vangen, maar dat is ook dan alles.

Het is wel een grote ruimte, 6*11 meter, dus dat werkt ook mee. Als je in zon 3x2 meter hok zit, zit je perfect voor bass resonanties en verdubbelingen.
 
Het is ook een mythe dat akoestische behandeling noodzaak is.
Er is natuulijk verschil in wat je in de ruimte doet.

Ik heb wel wat demping in mijn ruimte zodat de reverb minder hard in de opname's zit.
Maar de reverb is wel mooi.
 
En vergeet ook niet dat mensen heel snel aan een ruimte wennen.
Iaw, "je hoort door de ruimte heen".
100% mee eens!
 
Ja ons brein corrigeert voortdurend voor de akoestiek om ons heen. Zo klinkt het namelijk ook heel anders wanneer je iemands stem opneemt in je woonkamer versus zelf die persoon horen in je woonkamer. Op de opname hoor je de ruimte waarin het is opgenomen plots overduidelijk .
 
Back
Top