Gaat Behringer hier over de schreef en geeft daar iemand iets om?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
derp

Dat Robin dat ene mailtje deelt heet selectieve beeldvorming..... Kijk eens hoe Uli me afscheept. Tja als je er niet bij zegt dat je exorbitant hoge bedragen wil. Lees mijn post op pagina 2 anders, of #59 van Roonan

Punt is gewoon: Robin is geen zakenman. Handelt niet op basis van ratio maar emotie... Slecht voor de business.

Mocht je interesse hebben dan kan je het boek Negotiating for Succes lezen van George Siedel (Hoogleraar uni Michigan). Staan boeiende dingen in. Vind je dat boek die 5eu niet waard zoek dan eens op: BATNA, Stretchgoal, Zero sum/Creating a bigger pie
 
Mooi vergelijkbaar voorbeeld Nap, totaal hetzelfde als specifieke modificaties op een niche oude synthesizer die over de afgelopen tientallen jaren is ontwikkeld. :doei: Zoals Barend zei, je kunt allerlei mods toepassen op een TB303 en ze hadden allerlei versies kunnen verzinnen, ipv daarvan jatten ze een bestaand ontwerp om maar die R&D kosten te drukken die Robin er zelf in heeft moeten steken.

Of iets legaal mag of niet mag heeft niks te maken met het bericht wat deze actie hier duidelijk maakt: Als Uli je een aanbod doet en je gaat niet akkoord, jat hij het toch wel. Je kunt zoveel doen wat legaal is maar niet door de beugel kan, dat betekent niet dat je je daarbij neer moet leggen en maar geen bedrijf moet starten.

Moet je dan niet bij de wetgever zijn in plaats van een kansloos beroep te doen op de moraliteit van ondernemers die zich richten op winst, groei en continuïteit?
 
Hangt er ook vanaf (...) is vrij sip.

Mooi geformuleerd en een goede weergave wat hier aan de hand is. Deze Robin dacht even snel binnen te lopen, geen probleem om de prijs van het apparaat te verdubbelen om z'n bankrekening te kunnen spekken en schijt aan degenen die het apparaat dan niet meer kunnen betalen.

Hij mag blij zijn dat hij z'n zaakje zo'n lange tijd draaiende heeft kunnen houden, met een dure modificatie op oude meuk. Al eerder gezegd, kleine fabrikanten moeten hun niche vinden met dingen die voor de grote jongens niet interessant zijn. Over tijd kan dit veranderen en kan het gebeuren dat een grote speler op de markt in het vaarwater komt van de kleine fabrikant. Als kleine fabrikant zul je dan moeten vernieuwen, in dit geval komt dat moment na 27 jaar. Geen reden tot klagen, lijkt me.

Waarbij je je kunt afvragen of deze Robin echt telt als fabrikant, dat komt er ook nog 'ns bij. Het gaat hier niet om een geheel eigen, orgineel apparaat. Zonder de inspanning en werk van Roland destijds had hij niet kunnen doen wat hij al die jaren heeft gedaan. Als het gaat om ethiek, had deze Robin niet jaarlijks een leuk bedrag moeten betalen aan Roland? :D
 
Mooi vergelijkbaar voorbeeld Nap, totaal hetzelfde als specifieke modificaties op een niche oude synthesizer die over de afgelopen tientallen jaren is ontwikkeld. :doei: Zoals Barend zei, je kunt allerlei mods toepassen op een TB303 en ze hadden allerlei versies kunnen verzinnen, ipv daarvan jatten ze een bestaand ontwerp om maar die R&D kosten te drukken die Robin er zelf in heeft moeten steken.

Of iets legaal mag of niet mag heeft niks te maken met het bericht wat deze actie hier duidelijk maakt: Als Uli je een aanbod doet en je gaat niet akkoord, jat hij het toch wel. Je kunt zoveel doen wat legaal is maar niet door de beugel kan, dat betekent niet dat je je daarbij neer moet leggen en maar geen bedrijf moet starten.

Ik herhaal nogmaals,wat de meeste blijkbaar nog steeds vermengen en jij ook is dat het bij Behringer vooral ging om de naam 'Devil Fish' officieel te kunnen toepassen op een gemod TD-3.

Voor mods zelf toe te passen hebben ze niemand nodig,dat weet je toch zelf,die zijn poep eenvoudig,komt ook niet veel R&D aan te pas trouwens...,het gaat hier niet om het jatten van een idee,maar een overeenkomst en verdoken 'samenwerking' om de naam Devil Fish te kunnen bemachtigen en uitbuiten wat heel leep is van Uli,maar zo kennen we hem wel ondertussen..

Vandaar ook een eenmalig bedrag en dat Uli niets wil weten van een licentie regeling,het was gewoon stiekem de bedoeling de naam af te kopen.
 
Het publiceren van de mail wisseling door Uli is ook een fijn signaal aan iedereen in de markt, don't fuck with us, we fuck you harder.

Fijne vent die Uli.
 
Mooi geformuleerd en een goede weergave wat hier aan de hand is. Deze Robin dacht even snel binnen te lopen, geen probleem om de prijs van het apparaat te verdubbelen om z'n bankrekening te kunnen spekken en schijt aan degenen die het apparaat dan niet meer kunnen betalen.

Waarbij je je kunt afvragen of deze Robin echt telt als fabrikant, dat komt er ook nog 'ns bij. Het gaat hier niet om een geheel eigen, orgineel apparaat. Zonder de inspanning en werk van Roland destijds had hij niet kunnen doen wat hij al die jaren heeft gedaan. Als het gaat om ethiek, had deze Robin niet jaarlijks een leuk bedrag moeten betalen aan Roland? :D

Uli heeft genoeg know how om binnen z'n bedrijf een variatie op de TD-3 te maken lijkt me maar hij wilde een deal met Robin.
Tja, 300K per jaar en wij dubbel zoveel betalen voor zo'n apparaat, wie is hier nou een geldwolf?

Wat je zegt; ik denk dat Robin indertijd aan de ontwerper van de TB303 ook 300K per jaar heeft geboden, dat siert hem toch wel. :D
Goede man die Robin.:halleluja
 
Mensen veroordelen Robin nu op een mail die nooit door Uli gepubliceerd had mogen worden. In een rechtszaak heet zoiets onrechtmatig verkregen bewijs. Het grenst zelfs aan smaad wat hier gebeurt.
Uli weet mooi de publieke opinie te bespelen op een manier die wederom blijkbaar legaal is maar over het randje van wat fatsoenlijk is.
 
Mensen veroordelen Robin nu op een mail die nooit door Uli gepubliceerd had mogen worden. In een rechtszaak heet zoiets onrechtmatig verkregen bewijs.
Uli weet mooi de publieke opinie te bespelen op een manier die wederom blijkbaar legaal is maar over het randje van wat fatsoenlijk is.

Tsja, als je alles wat Robin doet als sympathiek ziet en Uli alleen maar als de grote boosdoener dan kan ie het nooit goed doen natuurlijk.
Wie is er nou begonnen met dingen in de publiciteit te gooien maar dan wel alleen met dat wat hemzelf goed uitkomt?
 
Wie is er nou begonnen, dat doet er vrij weinig toe. Zo beginnen dus oorlogen, omdat iemand begint, en die ander denkt terug te moeten slaan.
 
Denk je? De polariserende meningen vinden hun oorsprong in de acties die er voor plaatsvonden.

Uli zet Robin nu een flinke hak, logisch dat mensen daar een mening over hebben. Het was niet alleen geen nette zet, het was ook niet slim. En de reputatie van beiden wordt er slechter van, dus wie wint hier iets.. ?
 
Mensen veroordelen Robin nu op een mail die nooit door Uli gepubliceerd had mogen worden. In een rechtszaak heet zoiets onrechtmatig verkregen bewijs. Het grenst zelfs aan smaad wat hier gebeurt.
Uli weet mooi de publieke opinie te bespelen op een manier die wederom blijkbaar legaal is maar over het randje van wat fatsoenlijk is.

Beetje omgekeerde wereld dit. Behringer heeft Robin benaderd met een voorstel en het verzoek om vertrouwelijkheid. Robin is hier op ingegaan met zijn tegenvoorstel - en daarmee impliciet de vertrouwelijkheidsclausule gerespecteerd - maar dat heeft niet geleid tot een akkoord en vervolgens is Robin degene geweest die, ongetwijfeld in een emotionele opwelling na het zien van de TD-3-DF mockup, de overeengekomen vertrouwelijkheid heeft geschonden door de deal die Behringer wilde maken op straat te gooien.
 
Dat ligt eraan aan wie je het vraagt. In deze kwestie krijgt Uli B. van mij een plusje qua reputatie. :D

Ja, van mij ook. Robin komt er in dit hele akkefietje voor mij vooral uit als rancuneuze arrogante kneus die het erg hoog in de bol heeft.
 
Dat ligt eraan aan wie je het vraagt. In deze kwestie krijgt Uli B. van mij een plusje qua reputatie. :D

Ach, het is altijd het zelfde hier op het forum.
In de hele wereld worden dingen nagemaakt en gestolen maar zodra Behringer het doet is het altijd verkeerd en nooit goed.
Voorlopig zie ik bij mij thuis nu een paar synths staan die voor mij anders nooit haalbaar zouden zijn geweest.
Anderen hadden dat ook kunnen doen en als ze dat voor een aardige prijs hadden gedaan dan had ik dat wel willen kopen maar geen een die de stoute schoenen heeft aangetrokken dus voor mij doet behringer het goed.
En natuurlijk kan je bij sommige zaken vraagtekens zetten maar hij is niet de enige en hier op het forum lijkt het zo af en toe of hij de devil in desguise is, zo ongenuanceerd over het algemeen.
 
ongetwijfeld in een emotionele opwelling na het zien van de TD-3-DF mockup, de overeengekomen vertrouwelijkheid heeft geschonden door de deal die Behringer wilde maken op straat te gooien.

Dat kan ik wel begrijpen ja. De mockup was een troef die Uli blijkbaar achter de hand had en die kaart speelt hij dus gewoon uit. Dubbelspel spelen heet dat, niet echt netjes. Niet vreemd ook dat iemand daar ge-emotioneerd op reageert. Om vervolgens nagetrapt te worden door iemand die verder geen last heeft van emotie.
 
Een interessante discussie is natuurlijk ook altijd wel wie nu eigenlijk eigenaar is van een idee en voor hoe lang en wanneer dit wel en niet geldt. Ik geloof niet dat er iemand over viel toen andere fabrikanten de PLocks en Probability die Elektron in hun apparaten stopte ging overnemen (en hebben zij het zelf ooit als eerste bedacht of ook 'geleend'? Geen idee.)- of varianten daarop. Sterker nog, nu word je er als fabrikant op afgerekend als je het NIET in je sequencer hebt zitten. Toen Elektron begon met hun Overbridge gebeuren geloof ik niet dat iemand bij Access een hartaanval kreeg omdat het toch wel erg veel op het idee leek van de Virus TI. En zo zijn er vast nog legio andere voorbeelden. Wat maakt dit dan zo speciaal?
 
Persoonlijk vind ik die Behringer DF in het zwart er wel vet uitzien :D

behringer-td3df-770x425.jpg
 
Dat Robin dat ene mailtje deelt heet selectieve beeldvorming..... Kijk eens hoe Uli me afscheept. Tja als je er niet bij zegt dat je exorbitant hoge bedragen wil.

Hij mag vragen wat hij wil, dat geeft Uli niet het recht zijn ontwerpen daarna te jatten als hij het te veel gevraagd vind. 15k is ook peanuts voor wat hij vraagt. Hoe Robin handelt heeft hier helemaal niks mee te maken, plus, dat bericht is enkel geplaatst als reactie op het feit dat Uli na gefaalde onderhandelingen een mock-up van een gejat ontwerp plaatst op Facebook.

Moet je dan niet bij de wetgever zijn in plaats van een kansloos beroep te doen op de moraliteit van ondernemers die zich richten op winst, groei en continuïteit?

Ik doe geen oproep aan de ondernemers, ik doe een oproep aan synth-liefhebbers op dit forum om niet zo naïef te zijn en even door te hebben wat hier daadwerkelijk gebeurd. Om een of andere manier krijgen mensen het voor elkaar Uli als fijne gozer te zien terwijl het hier om het jatten van een ontwerp gaat na het falen van onderhandelen. Kortgezegd: Of je neemt zijn aanbod aan, of hij jat het toch. Dat is funest voor elke kleine ondernemer en elk niche synth product wat maar interessant genoeg is voor Uli en gaat ten koste van de markt. I.p.v. het daar over te hebben zie ik enkel berichten over Robin's e-mail, dat hij te veel geld vraagt voor zijn mods of een slechte zakenman is. Allemaal dingen die niks met het probleem te maken hebben, waar Uli mooi mee weg komt. Choqueert mij om te zien hoe weinig besef er is van wat er hier daadwerkelijk gebeurd.


Ik herhaal nogmaals,wat de meeste blijkbaar nog steeds vermengen en jij ook is dat het bij Behringer vooral ging om de naam 'Devil Fish' officieel te kunnen toepassen op een gemod TD-3.

Voor mods zelf toe te passen hebben ze niemand nodig,dat weet je toch zelf,die zijn poep eenvoudig,komt ook niet veel R&D aan te pas trouwens...,het gaat hier niet om het jatten van een idee,maar een overeenkomst en verdoken 'samenwerking' om de naam Devil Fish te kunnen bemachtigen en uitbuiten wat heel leep is van Uli,maar zo kennen we hem wel ondertussen..

Vandaar ook een eenmalig bedrag en dat Uli niets wil weten van een licentie regeling,het was gewoon stiekem de bedoeling de naam af te kopen.

Onzin, er zijn in de afgelopen tientallen jaren hondereden mods beschikbaar geweest voor de TB303 en die waren allemaal anders. De Devil Fish mods waren wereldberoemd en niet al te makkelijk toepasbaar, dat je denkt dat dat geen R&D kost en dat er geen verschil is tussen een willekeurige gemodde TD3 die Uli zou willen uitbrengen en de specifieke mods van Robin ligt aan jou. Tuurlijk kan je dat jatten en zit er geen recht op, maar dat betekent niet dat je dat ook zo maar zou moeten doen of logisch zou moeten vinden.


Ja, van mij ook. Robin komt er in dit hele akkefietje voor mij vooral uit als rancuneuze arrogante kneus die het erg hoog in de bol heeft.

Omdat Uli de gehele mail-wisseling heeft geplaatst. Nogmaals, Uli bied Robin een bepaald bedrag voor zijn ontwerp, naam, hulp en promotie voor een product wat hem direct buiten spel zet in de markt. Het is zijn goed recht hier op te antwoorden hoe hij wil, maar het bericht van Uli is duidelijk: Ga je niet akkoord, jat ik het toch. Vecht jij mij aan, vecht ik harder terug. Hoe Uli hier positief uit komt voor vele synth liefhebbers verbaast mij enorm, elk kritisch denkvermogen lijkt de deur uitgevlogen.
 
Hoe Uli hier positief uit komt voor vele synth liefhebbers verbaast mij enorm, elk kritisch denkvermogen lijkt de deur uitgevlogen.

Nee hoor, alleen we staan er gewoon anders in. Laten we voorop stellen dat ik geen Behringer fan ben - behoudens de VC340 die ik kort in mijn bezit heb gehad heb ik niks van ze gekocht. Ik snap best dat het sneu is als je jarenlang op een zolderkamertje lekker hebt zitten prutsen aan een exclusieve modificatie die je voor veel geld aan de 'fortunate few' kunt verkopen niet blij bent dat iemand met jouw idee aan de haal gaat en het voor een habbekrats op de markt gooit, maar dan had je je zaakjes gewoon beter moeten regelen. Ofwel door het zelf aan te bieden voor een realistische prijs (gezien het gesnoef over zijn enorme marges heeft hij schijnbaar geen enkele moeite zijn klanten willens en wetens een poot uit te draaien) ofwel door te proberen tot een realistische deal te komen (wederom geen moeite voor gedaan gezien het belachelijke tegenvoorstel) of je exclusiviteit te beschermen door het juridisch dicht te timmeren (ook geen moeite voor gedaan gezien de kosten - schijnbaar is zijn ontwerp wel $300.000 per jaar waard aan licentiekosten maar geen $100.000 om te patenteren). Als je mee wilt doen met de grote jongens zul je je zelf ook als een grote jongen moeten gedragen. En dat is hier duidelijk niet het geval geweest.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top