Gaat Behringer hier over de schreef en geeft daar iemand iets om?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb trouwens niet gelezen dat er kinderen in Behringer z'n fabriek werken.

Heb ik ook niet gezegd, maar in veel namaakfabrieken gebeurd dit wel, al helemaal als het gaat om namaak gucci e.d.
Zeker niet zo'n fijne wereld waar we in leven en inderdaad weinig wat we kunnen doen, maar we kunnen in ieder geval niet blind iemand als Uli aanprijzen.
 
En groot gelijk had 'ie, het was een 1 op 1 kopie van een open source ontwerp dat zonder vermelding werd overgenomen. Enige wat Uli hoefde te doen is vermelden waar het vandaan kwam, in plaats daarvan kwam hij met een verhaal over wat hij wel en niet wettelijk mag / moet. Je doet alsof het uitvinden van een circuit iets 'logisch' is dat geen tijd kost, maar daar zit 'em nou juist het meeste werk.

Welk gelijk krijg je als je er simpelweg geen recht op hebt? :dubbel:

Het blijft een kopie ,als iemand daar tijd in wil stoppen moet hij dat zelf weten..
 
Welk gelijk krijg je als je er simpelweg geen recht op hebt? :dubbel:

Open Source licenties zijn vrij nieuw en vrij weinig aangevochten in grote zaken (Logisch ook: Niet te betalen voor de meeste open source projecten). Dat maakt ze niet meteen ongeldig, het enige wat nodig was was een vermelding van oorsprong. Uli's verhaal ging over het feit dat deze licenties niet rechtsgeldig zouden zijn, maar daar is verder ook geen bewijs bij geleverd, maar een "Vecht me maar aan" mentaliteit, wetende dat dat toch niet financieel mogelijk is.
 
Daar gaan we weer ... :D

Het is net of het verhaal geschreven is om de zieligheidskaart te trekken. Het lijkt me ook niet slim om details uit een onderhandeling in de openbaarheid te gooien. Dan zie je ook meteen dat het zogezegde "royalty" aanbod van meteen 10% op de winkelprijs niet ernstig is. Je kan dat niet doortrekken van een boek naar een synth, want de productiekosten zijn veel hoger bij het laatste en de winstmarge véél kleiner. Voor een boek gaat dan proportioneel heel veel naar de auteur, zoals vroeger bij een CD.

Ik weet niet in hoeverre deze mod IP beschermd kon worden, of is geworden, maar als er geen bescherming was, dan lijkt het mij toch dat Behringer een hand wou uitsteken en ze (devilfish) er zelf zo munt hebben proberen uit te slaan, zonder resultaat.

However, Uli was unable to accept these commercial terms. It emerged that he expected me to help with the design, endorse their product, and effectively license his company to produce it, and any variations, without limit, without royalties and in perpetuity, for a one-off payment of USD$15k.

I rejected his offer for a number of reasons - not least because USD$15k would be a small fraction of what we would have earned with the royalty arrangement


Natuurlijk kon hij die voorwaarden niet ontmoeten. Die post is dan natrapperij en er komt ongetwijfeld nog een respons op. Lijkt mij wat opgezet spel om eigen belangen voor op te zetten.
 
One of Whittle Consulting's clients in Australia is Peabody Energy based in Missouri, the biggest coal mining company in the US with mines all over the world, and they make $6 billion a year facilitating the spewing of carbon into the atmosphere, they also fund spurious research to try and disprove climate-change.
Ja, dat vond ik ook een beetje dubieus. Hoeveel DF mods zouden er trouwens verloren zijn gegaan in de (mede door Whittle Consulting veroorzaakte) bosbranden? Vast minder dan het aantal koala’s.

Misschien gaat het hem dus niet om de poen, maar om het (in zijn ogen) gebrek aan respect.
 
Nee, de conclusie is dat we elkaar allemaal zakken vinden en zo ons geweten sussen.
 
Ja, zodat iedereen toch z'n Behringer synthje kan kopen zonder zich schuldig te hoeven voelen. :okdan:
Precies, de creatieve mens buigt regels/normen in zijn eigen voordeel.

Maar om terug te komen op jouw openingspost:
Gaat Behringer hier een (nieuwe) morele grens over?
Eerlijk gezegd was ik ook al een tijdje aan het dromen over een eigen Behringer drumbakje... Maar heb tot op heden nog geen aanschaf gedaan. Denk jij dat er een gradatie is in foutheid van de diverse Behringer klonen? Is een TD-3DF “fouter” dan een gewone TD-3? En ten opzichte van andere 303-klonen zoals bijv. de TT-303? Is de aanschaf van een RD-8 of RD-9 even hypocriet?
 
Laatst gewijzigd:
TD3+mod.JPG
 
Robin W.:

No other synthesizer, of any size or cost, sounds as gutsy as the Devil Fish.

Uli B.:

Our Vision and customer promise is to empower musicians with little money and not the wealthy ones.

Wie is nu de precies de zak in dit verhaal en wie niet? :D
 
Ik weet het ook niet meer...

Overigens had Robin maar een klein sympathiek mailtje van Uli gepubliceerd, en Uli gooit een compleet bericht van Robin online.
Dus Uli is hard en handig, en Robin is handig en volstrekt naïef...
 
Laatst gewijzigd:
Wat een vervelend opportunistisch eikeltje die dacht even aan de behringer geldboom te schudden
 
Ja, Uli is echt een engel, wat een heerlijke gozer. :D Blij dat we zo allemaal mee mogen lezen van ome Uli,

"Again this is all very regretful and unusual; negotiations do fail all the time, but people then gracefully bow out and try to leave the bridge intact for future opportunities."

Ook mooi dat Uli geheel negeert dat dit enkel is gebeurd omdat Behringer een Devil Fish mod TD-3 rip-off mock-up op Facebook plaatst, maar dat is natuurlijk geen bruggen verbranden maar eerlijk centjes verdienen. :engel: Maar laten we vooral Robin afzeiken zodat we ons weer beter kunnen voelen over Uli. :D
 
Mwa ik vind van niet.. Hij geeft de originele maker nog een kans op een "samenwerking/buyout". Een oneerlijke misschien... maar wel een die hij in eerste instantie al niet had hoeven doen. En dat nog voordat hij de nieuwe versie met mod bekend maakte.

Daarnaast ik weet niet voor hoeveel de originele mod werd verkocht maar 15k is opzich best prima als je zelf aangeeft in al die jaren er maar 360 te hebben gemaakt/geinstalleerd.

En daarbij komt ook noge dat die originele maker ook aangeeft dat hij juist geld zou willen verdienen met een mod op de td-3. Dus hij wilde Uli net zo goed naaien. :kont:
 
Nou, Robin komt er niet echt goed uit in die mail ... wat een arrogant ventje zeg. Die dacht even de kip met de gouden eieren bij de ballen te hebben maar dat valt dan toch een beetje tegen. Uli betichten van geldwolverij lijkt me legitiem, maar deze knaap is er duidelijk ook niet vies van met zijn 100% marge op een product van 2k.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top