Nieuws van Behringer

Behringer weet precies hoe de markt te bespelen: ;-)

Schermafbeelding 2022-04-04 om 17.22.50.png
 
Voorlopig is mijn Behringer :okdan: Go rack met 2x 140HP nog maagdelijk leeg -- op de Behringer :okdan: Brains na dan
Alles begint met je Brains natuurlijk om verstandige beslissingen te nemen. ;)
Een tussenoplossing zou kunnen zijn om niet meteen veel geld uit te geven en toch je rack op dit moment wat op te vullen is een tweedehandse mono van Behringer erin te zetten (model D, Neutron of zo) dan is je rack al wat gevuld en kan je je daarna wat eerder richten op andere modules (sequencer, mixer, FX bijv) en later verkoop je die monobak weer voor ongeveer hetzelfde maar ben je ondertussen toch al lekker aan het patchen.
Zelf heb ik omdat het een dure bizniz is een secondhand Hexinverter Mutant Brain gekocht zodat ik alle midi in Ableton op de pianoroll op die manier m'n rack in laat gaan, handig met al die leuke sequencers in M4L want als je alles in eurohardware wilt doen loopt het toch aardig op, zo kan ik toch alvast bezig zijn met eurorack en rustig opbouwen, voor mij is op het moment een kruising tussen de pc en wat bescheiden eurorack prijstechnisch een goede oplossing.
 
model D
Ja dat bedacht ik me later ook dat dat mogelijk was, dus die heb ik er ook alvast ingeschroefd :okdan:

Inderdaad goeie tip om niet alles in één keer te doen, dus ik heb mijzelf gedwongen om nu iedere maand maximaal 500,- aan modules uit te geven. Dat geeft mij de ruimte om de mogelijkheden te leren kennen, en ook te ontdekken wat ik nog mis.

Hier alvast een close up van de Behringer Brains, met de Model D erboven en de Crave op de achtergrond :luv:

5303E904-16F1-4E28-BD87-29E1D6C53642.jpeg
 
En nou is het afgelopen met al die nieuw aangekondigde synths! :beard:

Gaat nu eerst eens een SD-card multitrack-recorder / sample-player maken met veel meer individuele outputs en 5-pin MIDI I/O (sync & triggering). ;)

Kijk zonodig maar af bij Zoom ... en vul aan!

763.jpg
 
En… wat is de tussenstand. Hoe klinken die clones nou eigenlijk? Qua prijs kwaliteit ok-ish of echt goed als in ‘koop gewoon behringer als je het merk niet kan schelen.’.Ben namelijk al een tijdje aan het rondspeuren om een analoge polysynth aan te schaffen. Nu weet ik dat YT niet echt ideaal is om qua sound te beoordelen maar hoe meer synths ik bekijk en beluister, hoe meer er af valt. T.o.v. de huidige vst’s kan me toch maar weinig boeien hoewel ik de voorkeur aan hardware heb.
Enige waarvan ik warm van wordt qua klank zijn de sequential p6 en 5/10 of de studio electronics omega (naast wat vintage bakken). Maar die zitten dan ook in een prijsrange waar je toch wel even voor achter je hoofd krabbelt. Kan ik beter wachten op de Behringer of blijft die duurdere zooi toch ook echt wel minimaal 15% beter qua klank? Kortom levert Behringer al kippevel sounds of dat nou helaas net niet?
Laat mijn gewaardeerde forumleden me in mijn keuze bijstaan.
 
En… wat is de tussenstand. Hoe klinken die clones nou eigenlijk? Qua prijs kwaliteit ok-ish of echt goed als in ‘koop gewoon behringer als je het merk niet kan schelen.’.Ben namelijk al een tijdje aan het rondspeuren om een analoge polysynth aan te schaffen. Nu weet ik dat YT niet echt ideaal is om qua sound te beoordelen maar hoe meer synths ik bekijk en beluister, hoe meer er af valt. T.o.v. de huidige vst’s kan me toch maar weinig boeien hoewel ik de voorkeur aan hardware heb.
Enige waarvan ik warm van wordt qua klank zijn de sequential p6 en 5/10 of de studio electronics omega (naast wat vintage bakken). Maar die zitten dan ook in een prijsrange waar je toch wel even voor achter je hoofd krabbelt. Kan ik beter wachten op de Behringer of blijft die duurdere zooi toch ook echt wel minimaal 15% beter qua klank? Kortom levert Behringer al kippevel sounds of dat nou helaas net niet?
Laat mijn gewaardeerde forumleden me in mijn keuze bijstaan.

20 jaar geleden was Behringer rommel gewoon not done, altijd gezeik met de kwaliteit. Dikke aardbrom? "Heb je soms iets van behringer in je rack zitten?" etc.

Anno 2022 is 30% van mijn synth setup Behringer. Het kan verkeren. Uli is inmiddels toch wel de prijs-kwaliteit koning. Sommigen vinden het vanuit ethisch oogpunt niets, ik heb daar niet zo'n probleem mee zolang er geen baby zeehondjes voor worden doodgeknuppeld.
 
Back
Top