Nieuws van Behringer

En… wat is de tussenstand. Hoe klinken die clones nou eigenlijk? Qua prijs kwaliteit ok-ish of echt goed als in ‘koop gewoon behringer als je het merk niet kan schelen.’.Ben namelijk al een tijdje aan het rondspeuren om een analoge polysynth aan te schaffen. Nu weet ik dat YT niet echt ideaal is om qua sound te beoordelen maar hoe meer synths ik bekijk en beluister, hoe meer er af valt. T.o.v. de huidige vst’s kan me toch maar weinig boeien hoewel ik de voorkeur aan hardware heb.
Enige waarvan ik warm van wordt qua klank zijn de sequential p6 en 5/10 of de studio electronics omega (naast wat vintage bakken). Maar die zitten dan ook in een prijsrange waar je toch wel even voor achter je hoofd krabbelt. Kan ik beter wachten op de Behringer of blijft die duurdere zooi toch ook echt wel minimaal 15% beter qua klank? Kortom levert Behringer al kippevel sounds of dat nou helaas net niet?
Laat mijn gewaardeerde forumleden me in mijn keuze bijstaan.
Ja... Wil je nou warm worden of kippenvel krijgen... ;)

De Behringer Deepmind 6 of 12 is volgens mij de enige beetje serieuze polysynth van Behringer die in de buurt komt.
Heb zelf de Deepmind 12 en vind het een hele toffe synth eerlijk gezegd. Geen seconde achter m'n hoofd voor hoeven krabben destijds, gezien niet erg duur voor wat je krijgt.
Zijn ook genoeg goede vergelijkingen van op YT met de duurdere tegenhangers.
 
En… wat is de tussenstand. Hoe klinken die clones nou eigenlijk? Qua prijs kwaliteit ok-ish of echt goed als in ‘koop gewoon behringer als je het merk niet kan schelen.’.Ben namelijk al een tijdje aan het rondspeuren om een analoge polysynth aan te schaffen. Nu weet ik dat YT niet echt ideaal is om qua sound te beoordelen maar hoe meer synths ik bekijk en beluister, hoe meer er af valt. T.o.v. de huidige vst’s kan me toch maar weinig boeien hoewel ik de voorkeur aan hardware heb.
Enige waarvan ik warm van wordt qua klank zijn de sequential p6 en 5/10 of de studio electronics omega (naast wat vintage bakken). Maar die zitten dan ook in een prijsrange waar je toch wel even voor achter je hoofd krabbelt. Kan ik beter wachten op de Behringer of blijft die duurdere zooi toch ook echt wel minimaal 15% beter qua klank? Kortom levert Behringer al kippevel sounds of dat nou helaas net niet?
Laat mijn gewaardeerde forumleden me in mijn keuze bijstaan.

Ik denk dat je ze niet zo zeer moet vergelijken met de originele vintage varianten. Het zijn gewoon prima synths. Als het je niet lukt om kippenvel muziek te maken op die behringer clone toys, dan lukt je dat ook niet op die oude originele meuk.

Ik vind persoonlijk buiten de vp330 geen enkele behringer clone echt op het origineel lijken. Het is het allemaal net even iets anders.

Maar goed. Pak 50 oude minimoogs en ze klinken ook alle 50 anders.

Gewoon een hoop bang for Buck.
 
Zoals AdMD al zei:
Vroeger niets dan ellende, eigenlijk bij alles waar Behringer op stond!
Maar langzaam aan zijn te toch verbeterd en is het momenteel gewoon leuk spul.
Maar ik verwacht van een Crave en een TD-3 ook andere dingen dan van m'n System-8.

En voor de criticasters.
Ik heb ik een lang en grijs verleden nog Samsung spul uit staan geven op de kermis.
Vaak al naar de kl*te voor je het uitgepakt had, zijn ook een heel eind gekomen sinds die tijd!
Dingen veranderen.
 
TS vraagt om een polysynth hè...
Een Deepmind is dan (volgens mij) echt de enige optie bij Behringer.
De rest is allemaal mono of hooguit soort van parafoon.
Een Crave of TB3 is natuurlijk totaal niet te vergelijken met een P6 of iets dergelijks.

Voor de rest zeker eens dat de bouw en over-all kwaliteit gewoon prima is tegenwoordig, zeker voor het geld idd.

Behalve dan de external clock input van de 2600... :)
 
Laatst gewijzigd:
Behringer werkt momenteel aan de volgende lijst:
  • UB-Xa and UB-Xa D
  • Pro-16
  • LmDrum
  • VCS 3
  • MS-5
  • Model 15
  • Pro-800
  • DS-80
  • Wave
  • PolyEight
  • Model D Soul
  • Saturn Soul
  • JT-4000 Spirit
  • Pro-VS Soul
  • UB-1 Spirit
  • CS Mini
  • Hirotribe
  • 2-XM
  • Toro
  • RSF Kobol
  • Syncussion SY-1
  • Polivoks
  • 1601 Sequencer
  • Solina String Ensemble
  • Behremin
  • Edge
  • Proton semi-modular synth
  • BoogerFooger
  • BCR32 MIDI Controller
  • Behringer DAW
  • Behringer virtual emulations
Verder mogen we van Behringer aannemen dat het zo'n 50 synths in het totaal gaan worden en daarin zijn dus de Avatar en de Easel ook aangekondigd.
Aan deze lijst wellicht ook nog de Bode in de nabije toekomst?

Meer in dit artikel
 
Uli: Crumar Spirit, wanneer ???
 
En… wat is de tussenstand.
Ik heb de model D, een DM 6, een GM en een Neutron en alle vier vind ik het geld waard, qua sound en kwaliteit vind ik ze goed, of ze 20 jaar meegaan weet ik niet maar voorlopig gaat het goed.
De Rd 8 heb ik ook en die extra extra features tov het origineel zijn goed gedaan, bij elkaar vind ik het een behoorlijk geslaagd apparaat al doe ik er minder mee dan met m'n synths.
Daarnaast als ik op yt al die clips zie van mensen die met een Crave aan het patchen zijn dan heb ik 't idee dat je voor dat bedrag niet mag klagen, ik vind 'm goed klinken ook van wat ik tot nu toe heb gehoord.
Voor de rest kan ik er niet veel over zeggen.

Maar als je een polysynth zoekt dan kan je een DM best meenemen in je overwegingen lijkt me.
 
Gek genoeg hebben ze de Korg MS10 nog niet gekloond. Noch Behringer, noch Korg zelf met een reissue of een mini. Of moeten we de Korg Monologue maar zo zien?
 
Ik denk dat er meer vraag is naar de MS-50. De -10 wil ik ook wel weer eens hebben, ze zijn toch allemaal net even anders qua filter en VCA
 
Hier wat toelichting v Beh. waarom ze zoveel 'vergelijkbaar spul' lanceren: 'Platform or Smart Engineering'


platform.JPG


Niks nieuws, en wel wat kanttekeningen bij te maken, maar an interesting read nevertheless.

Ook meteen duidelijk dat hun 'wat willen jullie dat we maken'-vraag het meeste kans om afgerond te worden maakt als het in de buurt van de rest komt. (Ik zie het dus wat somber in voor de Behremin :D )

Er zijn uiteraard diverse reeksen in muziekland te noemen die iets vergelijkbaars doen, van die Tech 21 pedalen in diverse smaakjes tot..... noem maar op.

Doet ook meteen de gedachte opkomen om het voordeel niet te laten ophouden bij de maker. Ik bedoel: het voordeel is voor de fabrikant, minder herhaalde ontwikkeling, en dat wordt deels doorgegeven aan de kopers.

Maar die koopt wel steeds weer een kast, voeding, connectors en je tafels vullen & vullen zich. Om bij deze synth-reeks te blijven: zou dan bijv. mooi zijn als er hardware plugin-synths komen waarin 'het andere van een bepaald model' vervat zit in een compacte module. Dit kan dan uiteraard richting Eurorack-frontjes zonder kastje erachter gaan, en dat is er dus al.

Maar ik zit dan meer de denken aan het format van die insteek-cartridges van oude game-consoles, lijkt me meteen een mooie fun-factor voor je gear erbij ... en is uiteraard comercieel ook best uit te melken, iedereen blij. Zijn er al dergelijke synths met 'omplug-brains'?

(#readitherefirst, #thanksMrUlijustgivemetheprototype)
 
Laatst gewijzigd:
Als ze nu ook een remake van de Roland JP8080 voor €600,- kunnen fabriceren tegen het einde van het jaar graag!
Zou wel gewaardeerd worden en vermoedelijk niet door mij alleen! :verkoght:

Als ze tegen het einde van het volgende jaar de helft gerealiseerd en beschikbaar hebben zou het al een hele prestatie zijn.
En vermoedelijk ook reden om de studio uit te breken naar de buren toe! :dubbel:
 
Is wel logisch hoe Behringer dit aanpakt, je zag het al doordat al die monobakkies dezelfde vorm hebben.

Als eenmaal de chipsfabricage weer op tempo en voorraad zit dan kan je volgend jaar een lawine aan Behringer hardware verwachten.
 
Maar ik zit dan meer de denken aan het format van die insteek-cartridges van oude game-consoles, lijkt me meteen een mooie fun-factor voor je gear erbij ... en is uiteraard comercieel ook best uit te melken, iedereen blij. Zijn er al dergelijke synths met 'omplug-brains'?

Aan zoiets dacht ik ook al toen Korg laatst met de plugin-versies van de Wavestate en Opsix kwam, waarom niet een stukje hardware uitbrengen met de knoppen, toetsen e.d. waar je gewoon de software naar keuze op kunt gebruiken.
 
Is wel logisch hoe Behringer dit aanpakt, je zag het al doordat al die monobakkies dezelfde vorm hebben.

Als eenmaal de chipsfabricage weer op tempo en voorraad zit dan kan je volgend jaar een lawine aan Behringer hardware verwachten.

Yep, die aanpak, aan de kant van de fabrikant. Ah, Fender ook nog een mooi voorbeeld dat te binnen schiet, hoeveel gitaarversterkers met ronkende namen die destijds al wel niet hebben uitgebracht op basis van allerlei variaties met aantal eindbuizen en speaker-bezetting (4x10", 2x12", 1x15").

't Verschil met auto's is dan wel weer aan de koperskant: die doorgaans maar 1 a 2 stuks in bezit,
terwijl de gemiddelde synthforumpersoon bij een stapel (bijv.) Behinger synths op een gegeven moment gaat denken: had ik niet ook slechts 1 2 kasten kunnen kopen, met een stapel verwisselbare 'brains'?
 
Line6 had een tijdje terug ook precies deze aanpak bij een reeks FX-pedalen: 1 basisbehuizing, en dan opsteek-modules die het FX bepalen.
 
terwijl de gemiddelde synthforumpersoon bij een stapel (bijv.) Behinger synths op een gegeven moment gaat denken: had ik niet ook slechts 1 2 kasten kunnen kopen, met een stapel verwisselbare 'brains'?

Bij synths die fysiek wat groter zijn is dat goed mogelijk, en misschien ook wel bij die iets kleiner zijn, zoals de Korgs. Maar de nieuwe bakjes van Behringer zijn zo klein, ik denk dat een heleboel mensen hier op het forum juist denken "daar wil wel een heleboel van"... En tenzij je echt heel weinig ruimte hebt, in de meeste gevallen zal dat niet zo'n probleem zijn. Er kunnen andere motieven zijn waarom je zoiets zou willen, maar of dat voor de mensen hier op het forum een grote rol speelt? Veel mensen hebben een hok vol met spullen, voor degene met slechts een klein hokje ter beschikking komt klein spul heel goed uit...

Oja, is deze hier al geplaatst? Het is echt een klein dingetje:

 
Aan zoiets dacht ik ook al toen Korg laatst met de plugin-versies van de Wavestate en Opsix kwam, waarom niet een stukje hardware uitbrengen met de knoppen, toetsen e.d. waar je gewoon de software naar keuze op kunt gebruiken.
Op zich deed Korg dat al met de Oasys. Daar kon je dan nog modellen bijkopen en bij de Kronos zitten alle software modellen er al in. Bij Roland heb je sinds de system-8 iets vergelijkbaars waarmee je verschillende synthesizermodellen kunt kopen en laden.
 
Back
Top