Nieuws van Behringer

Zoals inmiddels bijna gebruikelijk bij de Behringer clones nu ook een MK II versie van de K-2 beschikbaar nu.
  • Betere zichtbaarheid door wit op zwart ipv geel op zwart print
  • Oscillator sync en FM functies gejat van de MS20M
  • CV input voor PWM
  • 1 V/Oct en eurorack
  • Trigger inputs (Eurorack compatible naar ik aanneem)
  • EG2 CV out
  • Keyboard CV out
€199 bij Musicstore

 
Zoals inmiddels bijna gebruikelijk bij de Behringer clones nu ook een MK II versie van de K-2 beschikbaar nu.
  • Betere zichtbaarheid door wit op zwart ipv geel op zwart print
  • Oscillator sync en FM functies gejat van de MS20M
  • CV input voor PWM
  • 1 V/Oct en eurorack
  • Trigger inputs (Eurorack compatible naar ik aanneem)
  • EG2 CV out
  • Keyboard CV out
€199 bij Musicstore

Bij Thomann
 
Blijkbaar ook al een paar MS-1 Mkii uitgeleverd, je zou verwachten dat ze nu alle problemen hebben opgelost, maar dat zou volgens dit filmpje absoluut nog niet het geval zijn?

 
LMdrum.png
 
I ook.
Ergens halverwege de jaren 80 kreeg ik een echte Linndrum aangeboden, maar vond toen de klanken waardeloos. :dubbel:
 
Daar zit ik echt op te wachten! Ik werk nu aan een genadeloze stijlkopie van Bobby Orlando en daar heb ik een LinnDrum voor nodig. Ik behielp me vroeger met samples in de Ensoniq ASR-10 en de Akai MPC-4000 en nu met samples in de Sequential Prophet X. De laatste heeft weliswaar analoge filters net als de Linndrum maar mist diens gebruikersinterface. Patroontjes maken en aaneenrijgen en snel met de schuifjes een mix maken... het instrument heeft toch de muziek van de jaren tachtig voor een deel bepaald.
 
Ik las ergens dat hier ook oude Tears for Fears samples inzitten die Behringer uit het originele model hebben gehaald toen ze een partij oude TFF tour gear, waaronder een Linndrum, op hadden gekocht. Dat maakt me dan toch wel erg nieuwsgierig als TFF fanboy.
 
Ik las ergens dat hier ook oude Tears for Fears samples inzitten die Behringer uit het originele model hebben gehaald toen ze een partij oude TFF tour gear, waaronder een Linndrum, op hadden gekocht. Dat maakt me dan toch wel erg nieuwsgierig als TFF fanboy.
Klopt. Behringer heeft een paar jaar geleden het hele instrumentarium van TFF gekocht.
 
Ja, dat weet ik. Er staan op Youtube videos waar ze de DX1 en Prophet-5 restaureren, leuk om te zien wel. Het was overigens niet het hele instrumentarium, maar de gear van een world tour die bij Orzabal in de garage stond. Hij heeft altijd een volledige studio aan huis erbij gehad (Neptune's Kitchen).
 
De Proton schijnt al geleverd te worden bij Thomann. Was benieuwd of er hier iemand al een Proton in huis heeft.
Ik heb m sinds afgelopen vrijdag, ik vinnem leuk maar buiten de Proton heb ik maar 1 andere synth (SID C64 stijl) dus ben al snel tevreden :) Ik vind de Wave folding wel tof en de ASR Env met Loop, Bounce etc. Het filter klinkt ook wel lekker als je de Reso opkrikt. Alleen jammer dat er geen Delay of Overdrive opzit zoals op de Neutron maar ja.
Wat een minuscule knopjes...
Dat is zeker zo...
 
Ziet er uit als een leuk ding. Denk wel dat er veel shift-combi's etc nodig zijn om alle diepere functies te benutten.
Is dit een kloon van een al bestaand apparaat?
 
Leuk ding voor je rack, ik lees berichten over 150 euro
Maar hij neemt een hoop ruimte in dus voor mij gaat het 'm niet worden.
 
Back
Top