Nieuws van Behringer

Via amazon.nl misschien? Volgens mij is Amazon ook 'superpartner'. Ze hebben Behringer, al zie ik dat de Pro-800 daar (momenteel?) niet beschikbaar is.
 
Bax doet al even geen Behringer meer.
Geen idee waarom niet.
Misschien speelde er meer maar in ieder geval gedoe met reparaties. De logistiek daaromtrent wilde Bax op Behringer afschuiven. Terwijl de winkel primair verantwoordelijk is.
 
Ik heb me eens laten vertellen dat Behringer alleen met 'superpartners' wilde gaan werken.dus de hele grote bedrijven die gewoon per container inkopen in plaats van per pallet. Dat past in hun beleid om door schaalgrootte zo weinig mogelijk kosten te maken want het scheelt natuurlijk een hoop logistiek gedoe.

Maar dit kwam ik ook nog tegen,

Behringer

7 Juli

We're exploring an additional direct-to-customer shipping model,
where products would be sent straight from our factory to you.
This would help ensure faster delivery and access to all our products,
especially those not carried by our retailers.
We do cherish our super partner relationships and would consider this as an
additional channel to ensure we can reach customers in areas currently under-served.
We'd love to hear your thoughts!
Would you appreciate this direct shipping option? Let us know!
 
Ik heb me eens laten vertellen dat Behringer alleen met 'superpartners' wilde gaan werken, dus de hele grote bedrijven die gewoon per container inkopen in plaats van per pallet. Dat past in hun beleid om door schaalgrootte zo weinig mogelijk kosten te maken want het scheelt natuurlijk een hoop logistiek gedoe. Misschien is dat de oorzaak van het uitstervende Behringer aanbod bij Bax, want Bax is buiten Nederland (en Belgie?) niet zo heel groot geloof ik.
Ze zitten dat ik weet ook in de UK, maar daar zijn ze niet de grootste.

Vindt de leverduur van Behringer spul over het algemeen vrij kort. Van de 2500 serie is niet veel meer te krijgen en wat je krijgt is ook nog in de aanbieding.
Schept geen vetrouwen en krijg er eerder het gevoel dat ze er ook maar vanaf willen omdat het niet voldoende blijkt te zijn.
 
Maar dit kwam ik ook nog tegen,

Behringer

7 Juli

We're exploring an additional direct-to-customer shipping model,
where products would be sent straight from our factory to you.
This would help ensure faster delivery and access to all our products,
especially those not carried by our retailers.
We do cherish our super partner relationships and would consider this as an
additional channel to ensure we can reach customers in areas currently under-served.
We'd love to hear your thoughts!
Would you appreciate this direct shipping option? Let us know!
Ja, dat is inderdaad ook nog een ding. Benieuwd of ze dat gaan doen uiteindelijk. Scheelt wel weer een 'middle man' dus ook kostenreductie maar wel meer handling.
 
Ja, dat is inderdaad ook nog een ding. Benieuwd of ze dat gaan doen uiteindelijk. Scheelt wel weer een 'middle man' dus ook kostenreductie maar wel meer handling.

Maar het is de vraag of ze dat in Europa gaan doen. Hier kunnen we spullen van Behringer vrij gemakkelijk kopen, elders in de wereld is dat anders. Zelfs in de Verenigde Staten, kennelijk. Je leest op GS wel 'ns dat men iets van Behringer koopt bij Thomann, omdat het in eigen land niet is te verkrijgen, of omdat voorraden heel klein zijn en je al snel achter het net vist.
 
Ja, dat is inderdaad ook nog een ding. Benieuwd of ze dat gaan doen uiteindelijk. Scheelt wel weer een 'middle man' dus ook kostenreductie maar wel meer handling.
Heel veel bedrijven gaan die kant op. De fabrikant verdient zo 2x per product: hun eigen deel + het retail deel.
Apple is een goed voorbeeld van een bedrijf die dit concept al heel vroeg toepaste met eigen winkels en een eigen website om direct aan de eindgebruiker te verkopen.
 
Behringer UB-Xa D de UB-XA Desktop lijkt direct leverbaar, prijs lijkt me ok, 863 euro
Het lijkt wel of de SF leden wat overvoerd zijn, als deze 5 jaar terug was uitgebracht had iederereen er opgedoken nu reageert er niemand.
Maar dat gezegd hebbende, tof ding en zeker voor die prijs maar als je de ruimte hebt dan lijkt me die met keys wel de betere of je moet al een echt goed midikeyboard hebben.
 
Het lijkt wel of de SF leden wat overvoerd zijn, als deze 5 jaar terug was uitgebracht had iederereen er opgedoken nu reageert er niemand.
Maar dat gezegd hebbende, tof ding en zeker voor die prijs maar als je de ruimte hebt dan lijkt me die met keys wel de betere of je moet al een echt goed midikeyboard hebben.
of totaal niet kunnen pianospelen :)
 
Heb vorig jaar van een medewerker begrepen dat ze gedoe hadden met MT over marges , bax wilde hogere marges kregen ze niet en de lijn met BAX werd afgesloten. Alleen dat communiceerde BaX niet naar buiten en kon je er nog van alles bestellen en pre-orderen maar wat dus nooit meer zou kunnen worden geleverd. (niet zo heel.sjiek van bax naar zijn klanten toe) Ik begreep dat ze in het begin op een andere manier nog via via aan spullen probeerde te komen (omdat het behringer spul toch wel een fijne omzet voor bax opleverde) maar dat is geblokkeerd. Ze hadden bij klantenservice te horen gekregen dit niet te communiceren naar de wachtende klanten... Let wel dit werd mij verteld ,of het juist is weet ik niet
 
Het lijkt wel of de SF leden wat overvoerd zijn, als deze 5 jaar terug was uitgebracht had iederereen er opgedoken nu reageert er niemand.
Maar dat gezegd hebbende, tof ding en zeker voor die prijs maar als je de ruimte hebt dan lijkt me die met keys wel de betere of je moet al een echt goed midikeyboard hebben.
De UB-Xa keys en desktop werden reeds in januari 2018 al aangekondigd, dus hoeveel hype hebben mensen nog over na ruim 6.5 jaar wachten? Zeker als je bedenkt dat in de tussentijd ook nog eens zowel een keyboard als desktopversie OB-X opvolger is uitgebracht door Oberheim zelf, die er zeker qua klank en bouw in vrijwel alle vergelijkingen beter uitkomt dan de Behringer.
 
De UB-Xa keys en desktop werden reeds in januari 2018 al aangekondigd, dus hoeveel hype hebben mensen nog over na ruim 6.5 jaar wachten? Zeker als je bedenkt dat in de tussentijd ook nog eens zowel een keyboard als desktopversie OB-X opvolger is uitgebracht door Oberheim zelf, die er zeker qua klank en bouw in vrijwel alle vergelijkingen beter uitkomt dan de Behringer.
Kost de Oberheim ook €835 euro?
 
Kost de Oberheim ook €835 euro?
Nee, puur op prijs zal Behringer altijd winnen door hun manier van werken en de shortcuts die ze nemen. Maar toen de UB-Xa werd aangekondigd was er geen enkel alternatief behalve voor vintage gaan, inmiddels zijn die er wel. Al is de Oberheim OB-X plugin van Geforce ook erg goed, en zelfs nóg goedkoper. En er zal op een gegeven moment wel verzadiging optreden ook, we hebben jaren gehad dat er niets nieuws analoog op de markt kwam. Nu zijn het er een paar per maand. Als je iedere dag van de daken moet schreeuwen word je vanzelf schor :D
 
De UB-Xa keys en desktop werden reeds in januari 2018 al aangekondigd, dus hoeveel hype hebben mensen nog over na ruim 6.5 jaar wachten? Zeker als je bedenkt dat in de tussentijd ook nog eens zowel een keyboard als desktopversie OB-X opvolger is uitgebracht door Oberheim zelf, die er zeker qua klank en bouw in vrijwel alle vergelijkingen beter uitkomt dan de Behringer.
Verrassend omdat ie maar 3000 euro duurder is, had ik niet verwacht en wat vindt je zelf?
Da's net zoiets als zeggen dat een VW Up van 25000 toch wat minder is dan een Audi van een ton.
 
Je maakt er weer een Behringer Calimero ding van. Ik geef alleen antwoord op jouw vraag waarom ik denk dat er weinig hype (overgebleven) is.
 
Laatst gewijzigd:
Je maakt er weer een Behringer Calimero ding van. Ik geef alleen antwoord op jouw vraag waarom ik denk dat er weinig hype (overgebleven) is.
Doe ik niet, ik stelde geen vraag, ik stelde iets vast maar wat jij doet is open deuren intrappen of verwacht jij dat de bouwkwaliteit hetzelfde is voor zo'n prijsverschil en dat de ontwikkelaar van deze synth (hoogstwaarschijnlijk) het origineel het best benadert is ook niet gek natuurlijk.
Wat ik zei is dat voor die 900 euro het een heel aardige synth is en een aantal jaar geleden men er bovenop was gesprongen en nu niet omdat de markt al een tijdje overvoerd is.
 
De markt is niet overvoerd, want er worden nog talloze nieuwe synths uitgebracht en voor een groot deel daarvan is best veel enthousiasme ... neem de Polybrute 12 of Moog Muse om maar iets te noemen van het afgelopen half jaar, of dat Franse soundscape ding dat binnen een paar dagen zijn Kickstarter funding rond had - preorders, discussies, demo's, mitsen en maren, kinderziektes, uitgebreid besproken allemaal.

Dus dan moeten er toch andere redenen zijn, maar schijnbaar mogen we die niet zoeken in de producten zelf en de beschikbare alternatieven. Prima hoor :doei:
 
Laatst gewijzigd:
De markt is niet overvoerd, want er worden nog talloze nieuwe synths uitgebracht en voor een groot deel daarvan is best veel enthousiasme
Ik denk het wel want wat de Behringer kloon betreft denk ik dat gezien het toch wel grote prijsverschil de kloon voor veel mensen een aantrekkelijk alternatief vormt, de mensen die een kleine 4000 euro uitgeven voor synths da's niet zo'n grote groep over het algemeen.
Ik denk dat een bijkomende factor is dat kort hiervoor de keys uitvoering op de markt is gekomen dus is voor veel mensen de nieuwsgierigheid al bevredigt voor een flink deel.
 
Back
Top