Nieuws van Behringer

De 1176, la2a missen mojo. Wat het hele punt is van die apparaten.
De EQ-KPT heeft wel wat.
Gisteren m'n nieuwe 76-kt wat kunnen uittesten en ik moet zeggen dat dit de minste is van de drie.
Is erg gevoelig voor goede gainstaging. Distort erg snel bij te veel input en het is geen mooi klinkende saturatie.
En daarnaast vreet ie wat van de low end van het signaal waardoor het niet bruikbaar is op alle sources waarbij je bass wilt behouden/verbeteren. Voor vocals zou het dan weer prima zijn. Ben benieuwd hoe het op sax gaat klinken, dat was mijn voornaamste doel.
Oh ja en de VU meter is te traag en doet soms niks wanneer je van ratio klinkt

Wellicht is het een monday morning unit...
 
Ik zag onlangs een vergelijk tussen de originele echte Pultec EQ, de Klark Teknik clone en een plugin versie, en zowel de Klark clone als plugin waren echt lachwekkend slecht. Ik ben zelf geen outboard kenner of gebruiker, dus als ik als leek al hoor hoe interieur het is, zal het voor de kenners wel helemaal niet om aan te horen zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Sommige outboard gear gaat gewoon next level. Ik heb het zelf gehoord. Neem bijvoorbeeld een Emperical labs distressor, of een Cweman filter.
 
Op hun Facebook pagina werd deze foto geplaatst.
"Engineering samples"


445569513_1011925930520486_1480567932227947050_n.jpg
 
Ik zag onlangs een vergelijk tussen de originele echte Pultec EQ, de Klark Teknik clone en een plugin versie, en zowel de Klark clone als plugin waren echt lachwekkend slecht. Ik ben zelf geen outboard kenner of gebruiker, dus als ik als leek al hoor hoe interieur het is, zal het voor de kenners wel helemaal niet om aan te horen zijn.

Ik ben ook geen kenner maar dit heb ik met alle plugins.
Als ik van LA2a naar een plugin switch.
Of bv de UA Space echo en de Buchla Easel...
Van Fender Princeton Reverb naar Cab sim...
De Plugins klinken een beetje 'als' en thats it.
En ze missen allemaal shimmer in het hoog.

Das nog steeds genoeg om ze in sommige situaties te gebruiken ook als je de echte hebt.
Een plugin heb je er zo bij... nondestructive met presets en zoveel instances als je cpu aankan.
 
Ik zag onlangs een vergelijk tussen de originele echte Pultec EQ, de Klark Teknik clone en een plugin versie, en zowel de Klark clone als plugin waren echt lachwekkend slecht. Ik ben zelf geen outboard kenner of gebruiker, dus als ik als leek al hoor hoe interieur het is, zal het voor de kenners wel helemaal niet om aan te horen zijn.
Een echte Pultec heb ik niet, dus daar kan ik niet mee vergelijken.
Wat ik wel kan is vergelijken met plugins en dan klinkt de KT een stuk beter en levendiger.
Daarnaast klinkt wat er uit komt een stuk beter dan wat er in gaat en dat is imo het hele doel van externe outboard.

Wat wel vaak gebeurt is dat men een vergelijking doet door de knoppen op dezelfde stand te zetten en dan klinkt het niet hetzelfde.
Dat is niet zo vreemd, je moet natuurlijk wel even op gehoor proberen te matchen.
Daarnaast is goede gainstaging wel belangrijk om de juiste klank te krijgen en gainstaging is volgens mij voor veel self proclaimed youtube guru's onbekend.

Een echte pultec is wel even 20 tot 40x zo duur als de klark teknik, dus een verschil in klank is dan ook wel te verwachten ;)
 
Laatst gewijzigd:
Net de 369-KT binnen. metalen knoppen, gestept, Threshold en Gain knoppen draaien erg zwaar.
Ziet er lekker ouderwets uit, beetje industriële look, kwa uiterlijk ok. Voelt ook best zwaar aan.
Achter de faceplate slechts 13 cm. diepte in het rek.
 

Attachments

  • IMG_20240521_150017_HDR.jpg
    IMG_20240521_150017_HDR.jpg
    123,6 KB · Bekeken: 87
Moet ik nu echt geloven dat Behri zijn proefmodellen onafgedekt in een verder verdacht leeg 'magazijn' neerzet?
Bijna net zo doorzichtig als 'we doen de bestverkochte synth'(bij Thomann)

Andersom zie de UBXA desktop hier niet tussenstaan😪
Nee dat hoef je niet te geloven. Maar nadat ik op die foto heb gezocht kom ik toch echt uit bij een site/kanaal van der Uli uit.
Dus ik denk dat in opdracht/goedkeuring van der Uli deze foto openbaar is gemaakt.

Bron van foto: Behringer (@behringer) • Instagram photos and videos
 
Laatst gewijzigd:
Nee dat hoef je niet te geloven. Maar nadat ik op die foto heb gezocht kom ik toch echt uit bij een site/kanaal van der Uli uit.
Dus ik denk dat in opdracht/goedkeuring van der Uli deze foto openbaar is gemaakt.

Bron van foto: Behringer (@behringer) • Instagram photos and videos

Ongetwijfeld is het een foto met de zegen van Ulii, zal weinig bij Behringer gebeuren zonder zijn zegen. Alleen geloof ik er geen barst van dat het een praktische opstelling is, maar een foto vanuit pr-overwegingen om de tamtam op gang te houden. In de hoop dat we met zn allen gaan specularen wat er allemaal op staat. Gratis publiciteit is de goedkoopste reclame, en goedkoop en Behringer staan naast elkaar in het woordenboek.
 
Ongetwijfeld is het een foto met de zegen van Ulii, zal weinig bij Behringer gebeuren zonder zijn zegen. Alleen geloof ik er geen barst van dat het een praktische opstelling is
Moet ik nu echt geloven dat Behri zijn proefmodellen onafgedekt in een verder verdacht leeg 'magazijn' neerzet?

Dit is dan ook geen praktische opstelling, maar een (duur) test. Een maandje of twee 24/7 power-on laten draaien om te zien of er eventueel chips aflikken. Dit gebeurt bv ook bij Miele met je nieuwe stofzuiger. Niks raars aan.
 
Dit is dan ook geen praktische opstelling, maar een (duur) test. Een maandje of twee 24/7 power-on laten draaien om te zien of er eventueel chips aflikken. Dit gebeurt bv ook bij Miele met je nieuwe stofzuiger. Niks raars aan.
Het lijkt er niet op dat een of meer van deze modellen is aangsloten en opgestart. Geen kabels en geen leds te zien.
 
Is erg gevoelig voor goede gainstaging. Distort erg snel bij te veel input en het is geen mooi klinkende saturatie.
En daarnaast vreet ie wat van de low end van het signaal waardoor het niet bruikbaar is op alle sources waarbij je bass wilt behouden/verbeteren. Voor vocals zou het dan weer prima zijn. Ben benieuwd

Dat klinkt als een 1176 dan ja :D . Je moet er nog wel mee leren werken denk ik!
 
Back
Top