• Deze nacht na 0:00 is het forum tijdelijk niet bereikbaar vanwege een migratie van de server.
    Dit kan een aantal uren gaan duren.
    Daarna zijn we weer online.

Nieuws van Behringer

Ben erg benieuwd hoe die klinkt.
Verder houd ik me maar in.
Wellicht over een jaartje tweedehands voor weinig oppikken.
 
Ik heb 2 2 kanaals buizen pre's.
Twee kanaal is altijd handig.
Neem vaak met meerdere mic's op.
 
Ik heb 2 2 kanaals buizen pre's.
Twee kanaal is altijd handig.
Neem vaak met meerdere mic's op.
tuurlijk, ook digitaal stereosignaal opwarmen is dan een optie, ik vind 2-kanaals juist wel slim. 639 euro is de helft van de kosten van die Golden Age bakkies (die goed schijnen te klinken) want je hebt 2 pre's en 2 eq's. Vraag blijft nog wel hoe klinkt die B? qua looks zelfde als die andere Neve clone.
 
@vipal heb je al audio door die 369 gehaald?
En wat is je indruk?

Of ik een Neve pre zal halen weet ik niet.

Gebruik zelf een Sony MX-P42 mixer die heel nevish klinkt.
En dus 2 ADL 600's.
Nu is het wel zo dat de ADL's super clean zijn met een heel mooi speciaal randje in het hoog.
Ook goed om hele mixen door te halen.
Maar niet een pre die je keihard kan driven.
Dat verwacht ik van zo een neve juist wel.
Aan de andere kant 'tone is everything'. Dus als het er als een neve uitziet hoeft dat dus niet zo te zijn.
 
@vipal heb je al audio door die 369 gehaald?
En wat is je indruk?

Of ik een Neve pre zal halen weet ik niet.

Gebruik zelf een Sony MX-P42 mixer die heel nevish klinkt.
En dus 2 ADL 600's.
Nu is het wel zo dat de ADL's super clean zijn met een heel mooi speciaal randje in het hoog.
Ook goed om hele mixen door te halen.
Maar niet een pre die je keihard kan driven.
Dat verwacht ik van zo een neve juist wel.
Aan de andere kant 'tone is everything'. Dus als het er als een neve uitziet hoeft dat dus niet zo te zijn.
Je had gelijk ik moest m even testen, net even kort gedaan op een door mij afgemixte track (als buscompressor) met een high-end koptelefoon, toegevoegde extra is heel subtiel maar met de audeze headphone wel te horen. volumes gemached, medium standen qua threshold, recovery en gain (dus op de compressor) transients kwamen iets meer door dan zonder de kt, randje zou ik niet zeggen, warmte wel. Kick-Bass klonk lekkerder met dan zonder. iets naar voren. Ik denk dat ik in een blind test wel zou horen of het met of zonder KT is. Ik zit momenteel totaal niet in productie sferen dus best lastig om echt iets zinnigs te zeggen. Ik verwacht dat zodra ik weer tracks ga maken deze unit wel prettig zal zijn. Dus ik doe m nu niet weg maar wie weet als ik eenmaal weer inspiratie heb en hem beter kan vergelijken met de Stam SSL kloon die ik ook nog heb dat ik er 1 van de 2 uitgooi, maar misschien zijn ze samen ook een goede combi. Misschien wil ik straks wel ruilen met iemands MS5 met wat opleg van mijn kant.
 
Ik word eerlijk gezegt een beetje koud van dit soort marketing.
LEd Zepplin, Abbey road blablabla. I don't give a f...
Hoe die klinkt wel.

Switching PSU en Combo input jacks vind ik dan wel minder.

Nou ja ben benieuwd
 
Ik vind het sowieso bizar dat ze refereren naar dat soort dingen terwijl ze zelf helemaal niets hebben betekend voor die bands en studio's. Jezelf associeren met hogere kringen waar je geen betekenis in speelt is een vorm van snobisme imo.

Maar goed, het zal Behringer een rotzorg zijn wat ik denk. Ze maken wel mooi spul nu, maar dat 'vieze' gevoel blijft.
 
Volgende in aantocht.. gaat nu echt in rap tempo. Twee dagen geleden de Syncussion en nu de micro Oberheim. Deze heeft in ieder geval midi in. Iets wat de JT4000 niet had.. ben benieuwd.
1000019609.jpg
 
't zal komkommertijd zijn, want hij was ruim 2 jaar geleden al 'fully developed':
1717179342569.png
 
Volgende in aantocht.. gaat nu echt in rap tempo. Twee dagen geleden de Syncussion en nu de micro Oberheim. Deze heeft in ieder geval midi in. Iets wat de JT4000 niet had.. ben benieuwd.Bekijk bijlage 3849237
Waarom zou je met dit microscopisch gepriel en weinig control nog voor een ‘hardware’ synth gaan en niet gewoon een Oberheim plugin van Gforce?

Ik snap dat iedereen anders is, maar als ik dan toch voor hardware ga dan wil ik gewoon goede feel en control hebben. Dat is nou juist, naar mijn mening, het voordeel van hardware.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
1 voice of duophone met de 2 VCOs lijkt me ook niet heel spannend bij dit type synth. Die Oberheims zijn juist lush als poly.
 
Dat is ook zo, en dat weten jij en ik en nog een boel anderen, maar velen weten dat niet en willen gewoon 50 euro ofzo stuk slaan op iets waar geluid uitkomt en wat een referentie heeft naar iets wat vet klinkt.

Behringer heeft wat te bieden voor hun, en blijkbaar hebben ze er belang bij. Al is het niet direct voor winst dan is het wel voor naamsbekendheid.

Het is wel duidelijk Behringer is er op uit om iedereen en alles de markt uit te drukken en monopolist te worden.

Dus... :D
 
Waarom zou je met dit microscopisch gepriel en weinig control nog voor een ‘hardware’ synth gaan en niet gewoon een Oberheim plugin van Gforce?

Ik snap dat iedereen anders is, maar als ik dan toch voor hardware ga dan wil ik gewoon goede feel en control hebben. Dat is nou juist, naar mijn mening, het voordeel van hardware.
Het formaat is misschien wat ieletjes, maar ideaal om aan de circuit tracks te hangen.. buiten het feit dat ook niet iedereen ff 1500 kan neerleggen voor het echte werk, ( zou er ook geen plek voor hebben). Heb de Pro VS mini , echt een hele leuke synth, formaat Volca en voor mij is dat prima.. Dus voor die 49euro wil ik de gok wel wagen.
 
ik vind hem gewoon lelijk en te weinig pots.
Duofoon kun je best veel mee.
Maar ja wat moet je met zo een priel ding?

heb zelf een Pioneer AS1, een soort prophet 6 mono voice.
tja editen kan met weinig knoppen maar hang er toch liever de electra one editor aan.
knoppen zijn er ook om mee te jammen natuurlijk.
 
Back
Top