Gitaar pedaaltjes

Probeer ze sowiezo uit met een synth, of je eigen synth als je hem daarmee wilt gebruiken. Er zit heel eel verschil in de verschillende pedalen hoe ze reageren op 't inputsignaal...laat staan op de input uit een synth. En als je dingen gaat uitproberen wees voorzichtig met je levels helemaal bij dit soort envelope filter/auto-wah dingen!!
 
Als we dan toch aan het tippen zijn:

Vergeet de Ibanez AF9 of AF201 niet. Die klinken ook tegek.
En natuurlijk de Mutron III.
 
Thnx! Goeie tip idd..

Ik zit er sterk aan te denken om de Neutron (Mu Tron III Clone) te gaan bouwen.. :W



En wow..die AF9 klinkt ook echt heel mooi! :kwijl:



Belangrijk is dat het envelope filter goed klinkt over bass, maar dat is bij alle genoemde doosjes het geval. Ik ga maar 's een keuze maken! :)
 
Laatst gewijzigd:
Is de Maxon AF 9 trouwens het zelfde als een Ibanez AF 9 ? Qua binnenkant / geluid dat je weet ?
 
Nog eentje, kan er geen youtube van vinden, maar voorruit : Agent 00Funk Mark II

a00f2_large_dark.jpg


Demotjes staan op de website, klinkt ook erg lekker..
 
Bedankt voor het meedenken, ik ga er nu even hard op verzinnen welke het gaat worden! :okdan:
 
Is de Maxon AF 9 trouwens het zelfde als een Ibanez AF 9 ? Qua binnenkant / geluid dat je weet ?

Maxon is wel veel beter dan ibanez. Er worden veel betere componenten gebruikt. Ik heb een FL-9 van maxon en die is echt heel veel beter dan de ibanez, zelfs beter dan de oude versie die door maxon voor ibanez is gebouwd. Kwaliteit is het magiese woord hier.
 
ik hoop dat ik hier in het juiste vakje zit....

wat gebruiken jullie als preamp om bijvoorbeeld gitaar/ bas op te nemen?

een micpreamp? en welke? of een instrument preamp?

Gr Yerom
 
Dat verschilt per opname situatie wat dat nummer of die track vraagt. Soms rechstreeks vanuit m'n gitaar een DI in en that's it. De andere keer een combo of top met effecten bakken en dan mic's voor de speakercab. Of allebei en daarna reampen
 
ok het is dus mogelijk om met alleen een Di de mengtafel in te gaan?

moet nu de gain flink opschroeven namelijk

gr Yerm
 
sorry voor mijn domme vraag,

maar waarom is dan een preamp ( welke is mooi en niet te duur?)

in prijs zo verschillend ipv en DI?
 
sorry voor mijn domme vraag,

maar waarom is dan een preamp ( welke is mooi en niet te duur?)

in prijs zo verschillend ipv en DI?

Een preamp daar kan je je sound nog vormen voor je het op gaat nemen. Zit vaak een drive en eq in, misschien meerdere kanalen enz...ook komt er een line-signaal uit vaak, soms zelfs een DI-uitgang op goed niveau met speakersimulatie. Via een DI neem je slechts het geluid op dat rechtstreeks uit je gitaar komt.

Ene dat prijsverschil kan ook anders hoor, zijn genoeg DI's duurder dan welke preamp dan ook. Zit heeeeeel veel verschil in, ook grote verschillen tussen verschillende preamps die er te krijgen zijn.
 
ah duidelijk :)

voor een di voor een actieve bas en semi hollow gitaar wat is dan mooi?

en een preamp? Art? Focusrite? Uad?
 
heb er nou een Boss SD-1 bij.
Niet echt iets wat me verbaasd. Hij kleurt verschrikkelijk.
moet echt een EQ achter worden gekoppeld om het geluid weer recht te krijgen.
 
Zeg, wat vinden we van de Fulltone GT-500? Ik wil er eentje voornamelijk voor m'n hardcore kicks en hij moet wel wat toevoegen naast een Deucetone Rat. Of laat ik m'n vraag anders formuleren: welk pedaal in deze prijsklasse kan zich kwa smerigheid meten met bovengenoemde Rat en is toch net ff anders?
 
ah duidelijk :)

voor een di voor een actieve bas en semi hollow gitaar wat is dan mooi?

en een preamp? Art? Focusrite? Uad?


Als DI voor gitaar en bas had ik in het verleden een Behringer DI4000. Die doet zijn werk prima en is niet zo duur. Jack in en XLR out.

Voor preamps adviseer ik niet naar (gewone) line/mic preamps te kijken, maar toch meer naar speciale gitaar en bas preamps, dus met effecten. Kijk bijvoorbeeld eens hier om een indruk te krijgen van wat er is:
http://www.thomann.de/de/gitarren_preamps.html
http://www.thomann.de/de/bass_preamps.html

De 'standaard' preamps zijn meer voor microfoon en lijnsignaal (bv synths) geschikt, en minder voor gitaar wegens andere impedantie. Daarvoor heb je dan gitaar- en bas preamps (+FX) en DI's (clean).

P.S. Met gitaar of bas met een pedaaltje er tussen kun je ook rechtstreeks je mixer/soundcard in:
http://www.thomann.de/de/gitarren-bass-effekte.html
 
Back
Top