CGS kits

2 modulletjes zitten in elkaar : de wavefolder & de psycho lfo

de wave folder lijkt mij te willen werken en blijkt op het eerste gehoor zeer fijn te zijn

de psycho lfo heb ik nog wat twijfels bij de werking van de rate setting, knop doet wel iets, maar ik niet zeker ben of het wel 100% OK is ... iemand anders die deze al heeft ?
 
de psycho lfo rate doet het toch!, het was slechts een kwestie van afstellingen
ook weer een aanrader precies, het testen leverde in ieder geval al een te gekke C64 klank op 8)
 
Ik heb de printjes ook binnen. Kon gelijk nog even dik 20 euri import afrekenen bij de postbode :(

Printjes zien er knap uit, nu maar onderdelen gaan verzamelen...
 
dat is gek ! ik heb helemaal geen import taksen moeten betalen op mijn printjes
het was misschien omdat je er nogal veel tegelijk had besteld, dat ze door de douane onderschept zijn
de mijne zaten gewoon in een enveloppe...
 
Zo ! dan toch eindelijk af geraakt :

CGS1.JPG


CGS2.JPG


bleek dat ik toch nog wel wat komponenten verkeert of te weinig had besteld.
het was zeker een leerrijke ervaring, maar na wat MOTM te hebben ineengestoken was Oakley misschien een betere tussenstap geweest - Bleek dat er voor de CGS kits toch iets meer electronica kennis vereist was, maar gelukkig is er op het web heel wat te vinden van info :)

de frontjes zijn in metaal gemaakt met hierover een stickerblad voor de layout en een zelfklevende folie voor de bescherming. Gezien mijn ongeduld en 2 linkerhanden nog redelijk geslaagd op de saw/pitch shift module na.
het was in ieder geval zeer leuk om te doen en ik raad het iedereen aan die het eventueel overweegt. Misschien allemaal wel iets beter overdenken dan ik heb gedaan, kwestie achteraf niet te veel te moeten bijbestellen van onderdelen of gaten te veel of te weinig in de frontplaatjes te hebben ( op voorhand beslissen welke mods je nog wil doen is een goede tip !)
als de kast om alles in te bouwen ooit afgeraakt zal ik nog wel eens wat geluidsvoorbeeldjes posten...
 
zo ! alles zit netjes in de nieuwe moog style rack ( met nog plaats voor vele nieuwe modules :D )
het is er dan zowaar ook van gekomen om enkele geluidsfragmentjes te fabriceren.

in het eerste fragment horen we de CGS psycholfo die een MOTM osc, CGS synthacon filter & CGS waveshaper aanstuurt - hier en daar nog ff aan een knopje gedraaid :
voorbeeldje

hier het steiner parker / synthacon filter in actie :
synthacon

de waveshaper :
waveshaper

en dan hebben we nog een modulletje onterecht links laten liggen : de saw/pitch shifter ( zonder filter of waveshaper ) :
S/p shifer

een volgende keer misschien wat minder wilde geluidsfragmenten...

maar aan allen die de CGS printen al hebben liggen : solderen solderen solderen !!! t'is de moeite 8)
 
Knallen Stiebz!!! Cool dat alles een beetje af is en in een kast zit, R2D2 time!!!

Doe ook 's een foto van je kast, ben benieuwd!

Hier momenteel erg veel under construction en under way. Ga in december een kast bouwen (en de hele maand havermout eten en thee drinken :) ), modules voor 2 aparte mono synths (totaal 5 vco's) en 7 filters. Balen, was net te laat met 485 bestellen, klinkt heel bruut.

We moeten ze maar eens naast elkaar zetten :)

K
 
Cool dat alles een beetje af is en in een kast zit, R2D2 time!!!

hahaha, tja die r2d2 komt omdat je dan beter de psycholfo zou kunnen horen, mijn ekskuses ervoor :P

wat de kast betreft, het is wel geen notenhout geworden, en ik had voor goed te zijn de kast misschien nog moeten vernissen ofzo, maar als de nieuwe MOTM modules toekomen gaat alles er toch weer ff uit... :
modular.JPG


Arie, jouw modular begint ook al flinke proporties aan te nemen ! ik zou het inderdaad allemaal wel eens tesamen aan het werk willen horen !!! :{

Aan alle anderen : lieve synthvrienden, neem aan ons een voorbeeld en begin er niet aan, want dit is té verslavend ! ;)
 
Is het een envelop vol met CSG bordjes.

ah leuk ! nog meer cgs leifhebbers
was overlaatst ook weer verlekkerd naar een paar cgs ontwerpjes aan het kijken
t'is dat dat gedoe met die frontplaatjes altijd zo tijdrovend moet zijn...;{

welke printjes heb je zoal besteld ?
 
heb laatst nog wat mooie frontjes gevonden op het net, beetje aanpassen, uitprinten en opplakken:
 

Attachments

  • superpsycho-front.jpg
    superpsycho-front.jpg
    69,3 KB · Bekeken: 58
heb laatst nog wat mooie frontjes gevonden op het net, beetje aanpassen, uitprinten en opplakken:

Dan is het enkel nog wachten tot Imipolex de CNC machiene helemaal doorheeft :D
 
Origineel geplaatst door StiebZ
Dan is het enkel nog wachten tot Imipolex de CNC machiene helemaal doorheeft :D

Ben ermee bezig! Maar eh, als er mensen zijn die er verstand van hebben, aarzel niet om kontakt op te nemen dan kunnen we misschien wat sneller van start. 'Tis tenslotte een behoorlijk duur ding en als ik 'm sloop kan ik het wel schudden....

Ik moet even zoeken waar dat frontje vandaan kwam, ik weet nog wel dat het een eeuwigheid duurde voor 't plaatje eindelijk helemaal geladen was...
 
cgs_synth_modules_001.sized.jpg


2 avondjes wezen solderen en aardig op weg met wat modules.
Ik heb wat verkeerde onderdelen en nog wat dingetjes nodig en dan is er wat klaar.
Ik ga zowiezo nog een paar pcb's bestellen voor processing modules.
En de synthacon vcf wil ik wel dubbel hebben.
 
Back
Top