Compressor (advies)

Origineel geplaatst door boestaman
Waar heb jij hem geluisterd ? Kon hem nergens vinden namelijk.

Deutchland?

Ik heb hem zelf overigens nog niet geprobeerd.
Lijkt me ook een dure grap overigens.
 
En anders kom je toch gezellig bij mij je muziek verpompen 8)

ik mix tegenwoordig zelfs voor hed kandi dus die tr....uuhhh...liedjes van jou kunnen er ook wel bij.

Tja, het is pompen of verzuipen8)
 
Origineel geplaatst door radiance
Probeer een 2ehands focusrite green 4 te vinden. Die gaan nu voor ongeveer 500 euro. Of als je een beetje handig ben ga je voor de SSL kloon. Je moet hem wel zelf maken en de materiaalkosten zijn 350 euro. Ik heb er een gemaakt en hij klinkt echt vet (denk aan DR.Dre) . Foto's volgen als hij echt helemaal af is.

jij noemt nu 2 apparaten op die mij wel liggen
heb je een link van die ssl kloon ben wel benieuwd misschien dat ik er ook wel een ga maken
 
Toeval of niet, ik heb net mijn Drawmer MX30 te koop gezet. Hou je nog flink budget over voor meer leuke compressie en heb je gelijk een Drawmer met het "oude" geluid naar het schijnt.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=28177

Trouwens, die LA Audio 4x42 van mij is als compressor "effect" helemaal op z'n plaats. Gaat van erg subtiel tot super verneukend. Vooral omdat zowel de gates als de compressors lekker op frequentie filterbaar zijn. Erg leuk om bepaalde delen van het signaal helemaal plat te knallen. Dat samen met verschillende gate settings links en rechts is erg interessant over bijvoorbeeld stereo drumloops...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=28178

En samen nog steeds maar op de helft van je budget.

Kan je er ook nog die hele flexibele DBX DDP bij doen:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=28181

Ben je helemaal het mannetje :D
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door radiance
@JK: Ik heb de originele SSL meter besteld (94 euro) , levertijd ca. 1 maand, dus maar wachten.
Je moet trouwens geen vu meter hebben maar een ppm meter.
Die DBX of THAT VCA's zitten in heel veel VCA compressoren.

Prijzig, maar in verhouding met het product zeker de moeite waard :)
(duurt nog wel ff, voordat je een foto kan posten dus)...

Heb je bij de bouw eigenlijk nog complicaties gehad, of was t volgens schema opbouwen en direct werken?
 
drawmer is ook erg lekker.. heb zelf de dl231 ..
kan erg pompen, ook voor de warmte is die erg ok !
focusrite green4 ook een aanrader
 
Een oude D&R stereo compressor doet ook wonderen...ik heb nog nooit een compressor gehoord die dat ding kan evenaren qua pompen.

en het is nog goedkoop ook.
 
Origineel geplaatst door Nolet
Ik heb nog nooit een ridgefarm bioler gehoord maar dat is volgens de SOS zeker een effectcompressor. De Boiler en de Distressor doen een beetje hetzelfde. Ze kiezen niet voor transparante auto-leveling maar voor in your face distorted compressie. Ik vind dat persoonlijk altijd wel lekker (mits correct toegepast). De UAD-1 compressors kunnen dit ook erg goed.

Bij die UAD zitten eigenlijk 4 compressors (De Fairchild moet je kopen)

De 1176 kan heel erg goed pompen en oversturen. Klinkt erg heavy. Voor drums absoluut het beste wat ik ooit gehoord heb. Erg hard en scherp met een mooi randje.
De LA2A is wat cleaner maar lijkt alles een beetje romig te maken. Wat wolliger dan de 1176 maar heel goed voor bass.
De Fairchild is heel clean maar heel mooi. Kan ook pompen maar is meer voor die "klassieke" popsound.
De compressor in de Nigel Amp-sim is gemodelleerd naar een stomp-pedal compressor en klinkt zwaar agressief. Drums of zelf hele mixen worden compleet platgestampt. Klinkt echt goed over bijv. electro of techno loopjes.

er is echt niet beter dan hardware zalk je vertellen
die la2a en 1176 van de uad zijn leuk maar niet voor drums !

me dbx en zelfs me oude behringer doen het beter .. en errol heeft gelijk over die behringers
WAAR is me hoog ? zeker bij stevig pompen ..
of te wel leuk als effect maar dan nog liever zonder compressor ( dat is trouwens ook gewoon de truuk he .. geen compressor gebruiken)

Die d&r stereo compressoren zijn redelijk bekend
iemand genaam E van de broek heeft een vriend van mij ooit verteld dat red 2 van dave clark alleen akai sampler is met zo'n d&r compressor ..

vetter kan je het niet krijgen ...
 
Was alweer een oud topic, maar ik ben toch wel erg nieuwsgierig geworden naar d & r. Welke type is dit en wat is de gemiddelde prijs voor de compressors ?

Thanx
 
Die D&R compressors hebben geen typenummers, alleen "stereo compressor/limiter" als aanduiding.

Je hebt verschillende versies:

de oudste met houten zijkanten en buizen! Uit begin jaren 70

De meest voorkomende: De grijs/zwarte stereo compressor.

D&R maakt nog steeds compressors maar of dat hetzelfde type als die oude dat weet ik niet.

Tweedehands gaan die dingen voor tussen de 50 en 100 euro.
 
[Pats mode] Ik heb net vorige week een Empirical Labs Distressor met Britisch mod aangeschaft?! Val stijl achterover!;)
Maar deze kost dan ook wel een duitje? :D
 
Origineel geplaatst door Cisco
[Pats mode] Ik heb net vorige week een Empirical Labs Distressor met Britisch mod aangeschaft?! Val stijl achterover!;)
Maar deze kost dan ook wel een duitje? :D


laat maar eens een demo horen
deze draad kan nog wel eens leuk worden
 
Origineel geplaatst door matrixxx
laat maar eens een demo horen
deze draad kan nog wel eens leuk worden

Die demo komt wel!;) Zit weer eens midden in de opbouw! Kom bijna niet aan muziek maken toe op dit moment!:(
 
Origineel geplaatst door Cisco
[Pats mode] Ik heb net vorige week een Empirical Labs Distressor met Britisch mod aangeschaft?! Val stijl achterover!;)
Maar deze kost dan ook wel een duitje? :D


Damnnnnnnnnnnnnnnn, jij bent zeker wel een patser een omega en nu een vette distressor.

Patser ;)
 
Een goeie dag, ik zat te denken om in de nabije toekomst een compressortje te kopen; in mijn stijl zou dat nogal belangrijk zijn. (Stijl is deephouse allerhande plus filtered disco.)

Aangezien ik nog heel wat andere gear nodig heb is het budget voor een compressor niet zo hoog; een Euro of 200 dacht ik.

Ik had gedacht aan de Bluemax van Presonus. Deze is halfrack en later kan ik dan eventueel nog een tweede Bluemax erbij halen dacht ik. Het is een preset bakje inderdaad maar zoals ik al aangaf ben ik een beginner en heb nog nooit een compressor gebruikt. Er is wel een manual mode dus daar zal ik misschien wel uit de voeten mee kunnen als de presets niet op het signaal wat ik er door zenden wil toepasbaar zijn.

Nu wil ik iets wat niet overdreven veel kost en toch deglijk is; ik wens liever geen Behringer-brol in huis (excuses aan de Behringer-adepten voor ik mijn ledematen afgehakt door de lucht zie vliegen :W ).

Is dit een goed idee? Zou ik beter voor iets anders kijken of niet? Presonus lijkt me wel van goede kwaliteit of is dat maar schijn?

Alvast bedankt voor de tips.
 
Back
Top