Avicii overleden

Ik heb geen kalmte gezien voor zijn optredens wat ook juist zijn probleem was.

Tenzij jij het zelf nog erger hebt dan snap ik je opmerking. :)

Ik denk dat het bij mezelf nogal meeviel vroeger. Moet binnenkort nog eens dj'en dus dan zal ik het weer ondervinden. Ik doelde eerder dat ik er niet echt het nut van inzie om tot de laatste minuut voor een optreden te zitten klooien op die laptop. Dan zet je jezelf ook gewoon onder druk... .
Ikzelf kom liever wat tot rust met een biertje en een gezellige babbel.
 
Hangt er maar vanaf hoe je in elkaar zit he. Ik ken een gast die een groot bedrijf runt en precies weet wat hij wil, beslissingen neemt over miljoenen euros en in vergaderingen het hoogste woord heeft, maar zet hem voor een groep mensen om te speechen en hij is zo nerveus dat 'ie amper uit zijn woorden kan komen.
 
Heb je het nu over de eigenaar van Baxshop?
 
Tsja, ik vind het toch altijd wel moeilijk hoor, met professionele hulp zou ie wellicht het allemaal wat beter in perspectief kunnen zien en zijn weg door het leven kunnen vinden.
Er zijn ook nog zoveel leuke dingen om voor te leven, vaak is het de kunst om dit te blijven zien.
 
Wat ik dan oprecht niet begrijp is dit: als de stress en de enorme druk je teveel wordt, maar je hebt wel - weet ik veel - 20 miljoen op je lopende rekening staan, dan koop je toch gewoon ergens een tropisch eiland, gaat rentenieren en alleen dingen doen die je wel leuk vindt?
 
Als je je er in je hoofd genoeg van los kunt koppelen dan wel ja, een comfortabele positie. Maar iemand met zo veel drive en focus laat dat niet zo maar los, zeker als er dan nog dingen als angstgevoelens, verslaving en misschien nog wel andere problematiek bij komen kijken.

Maar misschien dat ie na een jaartje bij de psychotherapeut wel die stap had kunnen nemen.
 
Wat ik dan oprecht niet begrijp is dit: als de stress en de enorme druk je teveel wordt, maar je hebt wel - weet ik veel - 20 miljoen op je lopende rekening staan, dan koop je toch gewoon ergens een tropisch eiland, gaat rentenieren en alleen dingen doen die je wel leuk vindt?

Als depressie de oorzaak was, dan spelen geld en andere factoren nog maar een heel kleine rol. Het zit allemaal in het koppie he? Vooralsnog weten we nog niet eens waar hij aan is overleden.. :stupid
 
We houden je in dit liveblog van minuut tot minuut op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
 
Het zit allemaal in het koppie he?

Ja precies, je kan in het paradijs zitten maar als je hoofd dat niet toelaat dan is het overal ter wereld niet uit te houden.
 
Ik ben er enorm door geraakt, kapot van kan ik wel zeggen, het is een jochie die zijn ding deed en eraan onderdoor ging. Ik snap dat er zoveel zijn die gaan maar dit voelt dichtbij om een of andere reden, snap niet zo goed waarom, was nooit fan, kende zijn muziek nauwlijks. Als ik hem bezig zie in die docu als ie nog onbekend is dan zie ik mezelf toen ik die leeftijd had, muziek maken en verder niets.
 
Wat ik dan oprecht niet begrijp is dit: als de stress en de enorme druk je teveel wordt, maar je hebt wel - weet ik veel - 20 miljoen op je lopende rekening staan, dan koop je toch gewoon ergens een tropisch eiland, gaat rentenieren en alleen dingen doen die je wel leuk vindt?

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar na het zien van de documantaire snap ik het beter. Hij heeft al 100x proberen te stoppen, maar z'n management en iedereen om zich heen bleef hem manipuleren door te gaan. Door gewoon toch optredens te boeken, door te zeggen dat hij niet alleen aan zich zelf moest denken, wat een strop het zou zijn voor vele mensen als hij stopte etc etc. Uiteindelijk was hij toch gestopt maar te laat. Niemand steunde hem in die beslissing.
Daarnaast geen jeugd gehad, niets meer wat hij wilde bereiken en chronische pijnen. Heel wat ingrediënten om niet meer door te willen.
 
+ een obsessieve persoonlijkheid: te hard doorgaan op de dingen en niet kunnen loslaten.
Zichzelf zwaar uitputten en jezelf niet kunnen afgrenzen. Geen ‘nee’ kunnen zeggen.
Is een angststoornis en heeft te maken met een gebrek aan emotionele erkenning.
 
Inmiddels de documentaire afgekeken, maar inderdaad, veel steun kreeg ie niet zeg, van al die bloedzuigers die heel de tijd aan hem hingen.
Ik had denk ik al wel 10 keer de pijp aan maarten gegeven. Tegelijkertijd vraag ik me ook wel af of ie het zo had kunnen regelen dat het minder stressvol zou kunnen zijn, minder live doen (was het ueberhaupt nog wel live, zijn set?).
 
Wat ik vooral ook triest vind is dat niemand dit heeft kunnen voorkomen... Was er dan niemand - familie, vrienden, kennissen, enz. - die hem had kunnen / moeten helpen?

Maar ik ben ook van mening dat dit niet iedereen overkomen zou zijn. Niets ten nadele van Avicii maar hij stond niet sterk genoeg in zijn schoenen om de voortdurende druk die op hem uitgeoefend werd te kunnen weerstaan. Daar zullen ongetwijfeld meerdere (psychologische) redenen voor geweest zijn. Aan de andere kant zullen er ook niet veel mensen zijn die een dergelijke druk de baas kunnen blijven. Maar als je iets (optredens e.d.) langdurig moet blijven doen, waar je geest / lichaam ernstig tegen protesteert, dan moet het op een gegeven moment wel ergens stoppen met (goed) functioneren.

De doodsoorzaak is overigens bekend. Maar die zou ik niet hoeven weten... Wat maakt het uit omdat dit te weten? Wat mij betreft niets.
 
Wat ik vooral ook triest vind is dat niemand dit heeft kunnen voorkomen... Was er dan niemand - familie, vrienden, kennissen, enz. - die hem had kunnen / moeten helpen?

a) je moet eerst ook geholpen willen/kunnen worden
b)zijn broer is naar Oman gevlogen toen hij signalen opving dat het (mentaal) niet zo goed met hem ging om hem mee te nemen naar zijn familie in Zweden, maar tegen dat hij in Oman aankwam was hij al overleden.
 
Back
Top