Avicii overleden

misschien omdat het maar speculaties zijn gewoon even stoppen met speculeren?
We kunnen het inderdaad beter over de feiten hebben en wat mij betreft nog liever over wat Avicii aan mooie muziek heeft nagelaten. Ik vind zijn muziek heel herkenbaar, echt heel anders dan wat andere producers / dj's gemaakt hebben in het genre dance.
 
Hmm, ik vind Avicii's muziek persoonlijk ongeveer de ultieme belichaming van oppervlakkige, plat geproduceerde domme massastampers voor het 538 publiek die bezopen staan te hossen op het Museumplein tijdens Koningsdag, maar herkenbaar is het zeker. Ik heb gisteren die documentaire opgescharreld, die wil ik dan wel weer graag zien.
 
Bezopen staan hossen op het Museumplein kan met Koningsdag nog steeds, maar het 538 feest is vanaf 2012 al in Breda. ;)
 
ik vind Avicii's muziek persoonlijk ongeveer de ultieme belichaming van oppervlakkige, plat geproduceerde domme massastampers

Gisteren werd ie ik geloof in het journaal de Michael Jackson van de house genoemd en dat vond ik wel een treffende vergelijking.
Michael Jackson wordt in het algemeen ook ergens op een bijna onaanraakbare troon neergezet zodat alles wat hij gedaan heeft als geniaal wordt gezien.
Er zijn naar mijn idee heel wat muzikanten die veel meer de grenzen hebben verlegd dan de hele Michael jackson maar die zijn niet zo bekend bij het grote publiek.
En zo zijn er wel meer maar dit als reaktie op von Naphoven z'n post.
 
Al die rommel is een mooi voorbeeld van goeie marketing.
 
Wat ik vooral zo typisch vind is die reactie van die Pournouri, zijn manager, dat ie het zo erg vindt en dat ie nog van hem houdt. Ondertussen is het wel dat soort volk dat hem de das om gedaan heeft (hoewel Avicii zelf natuurlijk ook "nee" had moeten zeggen).
Afijn, zonde, zo jong, hopen dat het anderen in vergelijkbare situaties motiveert hulp te zoeken.
 
Gisteren werd ie ik geloof in het journaal de Michael Jackson van de house genoemd en dat vond ik wel een treffende vergelijking..

Ik vind het echt bizar hoeveel mensen er nu in de rij staan om hem te verheerlijken als iemand die elektronische dans muziek op de (commerciele) kaart heeft gezet. Zeker in de EDM, zoals ze dat op Amerikaanse festivals zien, heeft ie heel veel invloed gehad en zal ook zeker een voorbeeld voor velen zijn geweest, maar kom op, is iedereen ineens vergeten dat 'elektronische dans muziek' al bij het grote publiek bekend en geliefd was toen hij nog naar de middelbare school moet gaan?
 
Ik probeer de muziek van Avicci objectief te beoordelen en dan vind ik hij een uitzonderlijk talent had om vernieuwende muziek te maken. Dat het niet (of maar een zeer geringe mate) mijn smaak is wat hij maakte is niet relevant vind ik. De vergelijking met Michael Jackson begrijp ik (nog) niet.

edit.. laat allemaal maar :D
Grappig, maar een beetje zinloos dit vind je zelf ook niet? Post dan niets.
 
ik had een heel verhaal staan waarom hij niet per se zo extreem vernieuwend was enzo en allemaal van dat soort dingen
toen dacht ik.. ach.. laat allemaal maar :D
ik realiseer me dat daarmee de bijdrage van mijn post gezakt is tot nog geen fractie van jouw bijdrage in deze draad en dat doet me ook diep van binnen erg pijn, iets waar ook ik mee moet leren leven.
maar goed, het is toch allemaal mainstream sjeit ofniedan
 
Avīci is het laagste/diepste niveau van de boeddhistische hel waar de doden terechtkomen die de grootste misdaden hebben gepleegd zoals het met opzet doden van vader of moeder of het doen vloeien van bloed van een boeddha.
Bron: Wikipedia

ik realiseer me dat daarmee de bijdrage van mijn post gezakt is tot nog geen fractie van jouw bijdrage in deze draad en dat doet me ook diep van binnen erg pijn, iets waar ook ik mee moet leren leven.
1k0.jpg


:doei: :D
Neem nog een :biertje:

En intussen weten we nog steeds niet wat je van de muziek van Avicci vindt. Ik ben eigenlijk nu wel benieuwd geworden waarom je 'm niet per se zo extreem vernieuwend vond? :)
Als we dan maar niet daarna verzanden in een eindeloze discussie wat wel of wat niet (extreem) vernieuwend is? ;)
 
De vergelijking met Michael Jackson begrijp ik (nog) niet.

Dat is wat ze gisteren op het journaal vertelden; ze noemden hem de MJ van de house.
Het is niet wat ik bedenk.


En intussen weten we nog steeds niet wat je van de muziek van Avicci vindt. Ik ben eigenlijk nu wel benieuwd geworden waarom je 'm niet per se zo extreem vernieuwend vond?

Ik wil er ook wel iets over zeggen; ik ben van mening dat mensen zodra het om een (nogal) bekend iemand al gauw in superlatieven belanden omdat ze weinig muziekkennis hebben.
Het was net zoiets als Amy Whinehouse toen ze dood was ook allerlei gigantische maatstaven werd toebedeeld terwijl ze in mijn idee een hele middelmatige zangeres was.
Er waren in de sixties op het Motown en Stax label zat zangeressen die veel beter waren dan AW maar tegenwoordig door yt wordt al gauw iets tot geweldigs verheven en zeker als je dood gaat.
Maar de helft van haar roem heeft ze te danken aan de aandacht rondom haar uitspattingen en allerlei andere niet muzikale uitingen.

Maar vaak als het om de doden gaat dan zijn ze opeens fantastisch terwijl als iemand als Walter Becker sterft dan wordt dat verteld en dan komen er geen superlatieven aan te pas.
Terwijl ik WB als zijnde de helft van het Steely Dan duo wel iemand vindt die als je naar de albums kijkt toch een serie platen met z'n maatje heeft uitgebracht van een niveau waar veel muzikanten met respekt over praten.
Daarmee zeg ik verder niets over smaak want dat is heel persoonlijk natuurlijk en zo'n plaatje van Avici vind ik wel geinig maar als iemand met zulke superlatieven overladen wordt dan verwacht ik wel iets meer.
 
Laatst gewijzigd:
Triest verhaal, symbolisch misschien ook voor het - ook in zijn ogen - walgelijke EDM wereldje.

En ieder z'n smaak, maar om zijn muziek "vernieuwend" te noemen zakt m'n broek van af.
 
Dat is wat ze gisteren op het journaal vertelden; ze noemden hem de MJ van de house.
Het is niet wat ik bedenk.
Ja, dat hoorde ik ook. Ik ben wel benieuwd bij welke flapdrol dat vandaan komt? En dat Journaal neem ik al tijden steeds minder serieus... (maar daar mogen we het op dit forum vast niet over hebben - sorry Mods :))
 
En dat Journaal neem ik al tijden steeds minder serieus... (maar daar mogen we het op dit forum vast niet over hebben - sorry Mods :))
Breek me de bek niet open... maar laten we het daar vooral niet over hebben. ;) lol

Ik wil er ook wel iets over zeggen; ik ben van mening dat mensen zodra het om een (nogal) bekend iemand al gauw in superlatieven belanden (...) zo'n plaatje van Avici vind ik wel geinig maar als iemand met zulke superlatieven overladen wordt dan verwacht ik wel iets meer.
Inderdaad, en het zal misschien iets te maken hebben dat in de moderne tijd, nog meer als vroeger, iconen worden gecreëerd die geschikt zijn voor massaconsumptie en daardoor commercieel aantrekkelijk. Als een icoon sterft volgt zo'n pavlovreactie met superlatieven.

Opmerkelijk is het overlijden van Verne Troyer, kort na die van Avicii. Men zegt dat Troyer er zelf uitstapte, de acteur kampte net als Avicii met alcoholproblemen.
 
Nou ja wat ik vind hehe
Het is beetje veilige minimale shit met n akoestisch laagje voornamelijk leunend op de zang. Popmuziek
Prima, mag ie zelf weten, maar vernieuwend..
 
Inderdaad, en het zal misschien iets te maken hebben dat in de moderne tijd, nog meer als vroeger, iconen worden gecreëerd die geschikt zijn voor massaconsumptie en daardoor commercieel aantrekkelijk.

Is het zo anders dan Elvis, Janis Joplin, Jimi Hendrix, Jim Morrison, JFK, Marilyn Monroe, Kurt Cobain, James Dean, Buddy Holly, John Lennon of River Phoenix? De grootste persoonlijkheidscultus aller tijden is gebaseerd rond een te vroeg gestorven idool en dat was al zo'n 2.000 jaar geleden. Wat dat betreft staat dat redelijk los van tijd of media maar zit het meer in de aard van de mens.

Nu maar wachten op Avicii: De Musical met Jamai in de hoofdrol en met liedjes van John Ewbank....
 
Back
Top